• 1
  • 2
2024-12-10, 21:21
Medlem
Om en afrikan kan vara mer lik mig än svensk, vad gör det för skillnad?

Tror ni att det finns något heligt i biologi? Att svenska gener gör en mer värd och helig? Förstå att det endast är kött som bär på en själ. Och om ni inte tror på att det är en själ som bärs, vad spelar det då för roll exakt hur köttet är? Om det vore allt vi var.
Citera
2024-12-10, 21:31
Medlem
Det är kulturen vi växer upp i som gör skillnaden, inte biologin inom oss.
Citera
2024-12-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Håller helt med om att kulturen är avgörande. Men detta är en annan fråga. Att vår biologi eller ras skulle vara helig som jag vet att vissa tycker
Citera
2024-12-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfident
Håller helt med om att kulturen är avgörande. Men detta är en annan fråga. Att vår biologi eller ras skulle vara helig som jag vet att vissa tycker

Svaret på dina frågor finns i mitt första inlägg.
Citera
2024-12-10, 21:36
Medlem
Citat:

Tror ni att det finns något heligt i biologi? Att svenska gener gör en mer värd och helig? Förstå att det endast är kött som bär på en själ. Och om ni inte tror på att det är en själ som bärs, vad spelar det då för roll exakt hur köttet är? Om det vore allt vi var.
Avla på de smarta!
Det spelar ingen roll om de är svarta eller vita förutom lukten och estetiskt.
Citera
2024-12-10, 21:37
Avstängd
eatmypoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast

Om så är fallet varför är svarta i USA då fattigare och dåligare utbildade än nyinvandrade migranter från Asien?
Citera
2024-12-10, 21:47
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:

Rasbiolog?
Du tänker på hundraser m.m?

Människoraser var ett klassificeringssystem som tidigare användes för att dela in den moderna människan (Homo sapiens) i vagt avgränsade populationer eller grupper utifrån anatomiska, kulturella, etniska, genetiska, geografiska, historiska, lingvistiska, religiösa eller sociala skillnader.
Citera
2024-12-10, 21:48
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Om så är fallet varför är svarta i USA då fattigare och dåligare utbildade än nyinvandrade migranter från Asien?

Kulturen? Nigerianska invandrare i USA är också jävligt framgångsrika om jag fattat det rätt. Allt handlar om kultur brosan
Citera
2024-12-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Rasbiolog?
Du tänker på hundraser m.m?

Människoraser var ett klassificeringssystem som tidigare användes för att dela in den moderna människan (Homo sapiens) i vagt avgränsade populationer eller grupper utifrån anatomiska, kulturella, etniska, genetiska, geografiska, historiska, lingvistiska, religiösa eller sociala skillnader.
?????? Jag är medveten om att rasbiologi är nedlagt, det hindrar inte människor från att fritt att anta sig titeln ändå.

Men jag förstår, du vill larva dig.
Citera
2024-12-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo

*sämre* utbildade...

För övrigt är frågan du ställer en presupposition, svaret på den återfinns återigen i mitt första inlägg i tråden.
Citera
2024-12-10, 21:53
Medlem
Citat:
?????? Jag är medveten om att rasbiologi är nedlagt, det hindrar inte människor från att fritt att anta sig titeln ändå.

Men jag förstår, du vill larva dig.

Du kanske kan ge några exempel på människor som tagit sig titeln "rasbiolog"!?
Citera
2024-12-10, 21:58
Avstängd
eatmypoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryHoover
Kulturen? Nigerianska invandrare i USA är också jävligt framgångsrika om jag fattat det rätt. Allt handlar om kultur brosan

Har svarta kultur?

Den svarta befolkningen i USA står bakom mer kriminalitet än resten av befolkningen tillsammans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in