• 1
  • 2
2024-12-11, 21:26
Vi är två lyckligt gifta (man och kvinna). För ett par år sedan gick jag med på att skaffa en liten hund för barnens och fruns skull. Det ångrar jag nu bittert. Min fru är stenhård mot mig och barnen (och sig själv). Men när det kommer till hunden så finns det inga gränser! Idag övertalade hon mig att låta hunden sitta vid mitt skrivbord medans jag jobbade och hon stack ut på ett ärende.

När hon gått så ringde det på dörren och medans jag tog emot (hennes) paket så pissade hunden på min matta under mitt skrivbord. När jag tillrättavisade hunden så blev han aggressiv och jag slängde ut honom på gården. När hon kom hem med barnen så fick jag först tillrättavisa barnen (efter att redan ha sagt till) att han måste stanna ute och bli straffad för att lära sig. Sen efter middagen så kommer min fru upp med hunden i famnen och gullar, fast jag redan har sagt till att han måste vara ute som straff!

Till saken hör att jag redan tvättat flera utomhuskuddar som hunden pissat på och nu måste jag ta min matta (från mitt kontor) till tvätten imorgon. Jag känner att jag är den enda i hushållet som uppfostrar hunden för att han inte får pissa inne i huset medans min fru och barn bara förlåter honom direkt.

Jag vill inte leva i ett hus som stinker av hundpiss men jag får inget gehör. Jag känner också att min fru är hårdare mot mig och barnen medans hunden är förlåten direkt för allt, ”han är ju bara en hund”.

Jag ångrar att jag sa ”ja” till att skaffa hund. Jag gillar honom också och ofta är han bra, men det driver mig till vansinne att jag verkar vara den enda som uppfostrar honom även om jag var den sista som ville ha en hund!

Var bara tvungen att skriva av mig. Jag blev heligt förbannad idag. Imorrn så måste jag sticka extra och få mattan tvättad medans jag är den enda som verkar bry mig om att uppfostra hunden!
Citera
2024-12-11, 22:06
Medlem
Sereenas avatar
Det funkar inte att straffa en hund på det viset.
Citera
2024-12-11, 22:07
Medlem
Belters avatar
Är din fru en furir eftersom du är så rädd för henne? Är det ett komplex du utvecklat i lumpen? Eller är du bara mytoman?
Citera
2024-12-11, 22:09
Avstängd
DRD4s avatar
Skicka kärringen på valpkurs?
Det finns inget värre än en ouppfostrad jycke, förklara för sliddjuret att hunden blir lycklig av att ha fasta gränser.
Och andas! låt dig inte brusa upp, då förlorar du poäng i spelet.

Djävlar, nu kom jag att tänka på hundsituationen hemma hos en kompis och hans horribla fru, den skulle du vara med om i en timma så hade ditt liv känts som en dröm.
Corgi är en ras som aldrig skulle ha avlats fram, inte bara skitfula utan helt värdelösa i psyket också.
Citera
2024-12-11, 22:14
Medlem
VackraYazmines avatar
Du borde läsa hundpsykologi. Tror du på allvar att en hund förstår på det sättet? I en hunds värld existerar bara nuet. Inte så att den kan tänka: jag kissade på fel ställe, därför får jag inte komma in på ett tag.

Please läs på om hundar. Om du nu inte är ett troll.
Citera
2024-12-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det funkar inte att straffa en hund på det viset.

Presis. Något säger mig att i det här fallet borde varken frun eller gubben ha hund.
Citera
2024-12-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellFrikadell
Vi är två lyckligt gifta (man och kvinna). För ett par år sedan gick jag med på att skaffa en liten hund för barnens och fruns skull. Det ångrar jag nu bittert. Min fru är stenhård mot mig och barnen (och sig själv). Men när det kommer till hunden så finns det inga gränser! Idag övertalade hon mig att låta hunden sitta vid mitt skrivbord medans jag jobbade och hon stack ut på ett ärende.

När hon gått så ringde det på dörren och medans jag tog emot (hennes) paket så pissade hunden på min matta under mitt skrivbord. När jag tillrättavisade hunden så blev han aggressiv och jag slängde ut honom på gården. När hon kom hem med barnen så fick jag först tillrättavisa barnen (efter att redan ha sagt till) att han måste stanna ute och bli straffad för att lära sig. Sen efter middagen så kommer min fru upp med hunden i famnen och gullar, fast jag redan har sagt till att han måste vara ute som straff!

Till saken hör att jag redan tvättat flera utomhuskuddar som hunden pissat på och nu måste jag ta min matta (från mitt kontor) till tvätten imorgon. Jag känner att jag är den enda i hushållet som uppfostrar hunden för att han inte får pissa inne i huset medans min fru och barn bara förlåter honom direkt.

Jag vill inte leva i ett hus som stinker av hundpiss men jag får inget gehör. Jag känner också att min fru är hårdare mot mig och barnen medans hunden är förlåten direkt för allt, ”han är ju bara en hund”.

Jag ångrar att jag sa ”ja” till att skaffa hund. Jag gillar honom också och ofta är han bra, men det driver mig till vansinne att jag verkar vara den enda som uppfostrar honom även om jag var den sista som ville ha en hund!

Var bara tvungen att skriva av mig. Jag blev heligt förbannad idag. Imorrn så måste jag sticka extra och få mattan tvättad medans jag är den enda som verkar bry mig om att uppfostra hunden!
Sist dåren är inte född. Det fylls på ny alltefter. Hoppas dina ungar inte går i dina fotspår.
Citera
2024-12-11, 22:39
Medlem
Anonymfs avatar
Varför i hela friden skall du acceptera att din fru ska vara stenhård mot dig medan du inte verkar få sätta emot??

Det är givetvis hon som ska ta största ansvaret för byrackan då det var på hennes initiativ som den införskaffades.

Sätt på nån Rage against the machine-låt nu och samla kraft!!
Citera
2024-12-11, 22:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Du o hunden har blivit toffel samtidigt..jösses.
Citera
2024-12-11, 23:24
Medlem
perry2s avatar
Citat:
När hon gått så ringde det på dörren och medans jag tog emot (hennes) paket så pissade hunden på min matta under mitt skrivbord. en!

Du

Det var din fru som pissade på din matta och dit jobb vid hemmaskrivbordet.

Hur skall du nu avsluta med frugan...?
Du vet att hunden lever 14 år till?

Du är en BetaCuck... kan du förändra din position?
Citera
2024-12-11, 23:33
Medlem
Citat:

Hunden borde vara rumsren för länge sedan! Går ni ut med den efter 3-4 timmar? Bra att belöna den efter den gjort sina behov. Hundkurs? Att få hem en hund kräver ett visst arbete och intresse.
Citera
2024-12-12, 00:15
Medlem
Trakessons avatar
Ge bort hunden till någon som förstår sig på hundar och kan ge den ett bra hem. Det kan inte du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in