Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 06:07
Medlem
Hej,
jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av att skriva hemtentor åt andra?
Vad kostar det att få en hemtenta skriven?

Det är frågan om en 15-poängstenta på grundnivå. Alltså första kursen på ett program på 270 hp.
Tenten är fyra timmar.
Citera
Idag, 06:16
Medlem
En röding är standard på såna där
Citera
Idag, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-04
En röding är standard på såna där
500 kr? Öh. Det var snålt. 2000-5000 kr tycker jag är rimligt.
Citera
Idag, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
500 kr? Öh. Det var snålt. 2000-5000 kr tycker jag är rimligt.
Det är absolut inte rimligt.
Citera
Idag, 06:52
Medlem
Vad som inte är rimligt är givetvis att du överväger att fuska. Lär dig det tentan ska handla om istället, du vill väl ända kunna det du studerar?
Citera
Idag, 07:27
Medlem
3000kr tar en kvinna på mitt jobb, för att göra ganska avancerade uppgifter på högskolenivå åt folk.
Citera
Idag, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Hej,
jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av att skriva hemtentor åt andra?
Vad kostar det att få en hemtenta skriven?

Det är frågan om en 15-poängstenta på grundnivå. Alltså första kursen på ett program på 270 hp.
Tenten är fyra timmar.
Om du behöver hjälp med första tentan, hur ska det då gå med de övriga?

Vad menar du med att tentan är på fyra timmar? Är det beräknad tid?

Svartarbete brukar väl kosta några hundringar i timmen. Eller har du tänkt dig att betala moms, och kunna göra RUT-avdrag?
Citera
Idag, 08:26
Medlem
En konsult kostar mer än en hantverkare. Du behöver en högskoleutbildad i relevant ämne. 3000-5000 kr verkar rimligt på den låga sidan.

En hel del tid behöver läggas på inläsning. Bara naiva tror att chatgpt är en framkomlig väg.
Citera
Idag, 08:29
Medlem
borde finnas en visselblåsar-funktion som erbjuder mer än 5000kr för att angiva fuskare med andra ord
Citera
Idag, 08:34
Medlem
newsfilters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
borde finnas en visselblåsar-funktion som erbjuder mer än 5000kr för att angiva fuskare med andra ord

Håller med. Man måste vara en ganska fet loser för att ens överväga att köpa en testskrivare åt sig.
Citera
Idag, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter
Håller med. Man måste vara en ganska fet loser för att ens överväga att köpa en testskrivare åt sig.
ja, de som jag vet som fuskade mhja köpta prov har rätt så ansvarsfulla positioner i sina arbetsliv, och jag kan tänka mig att läget ser rätt lika ut över hela landet
Citera
Idag, 10:54
Medlem
Det verkar oerhört komplicerad att hitta någon du litar på som kan leverera på en specifik kurs?

Borde det inte vara enklare att bara plugga?
Senast redigerad av Herr.Snille Idag kl. 11:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in