• 1
  • 2
2024-12-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romanticlife
Vad som inte är rimligt är givetvis att du överväger att fuska. Lär dig det tentan ska handla om istället, du vill väl ända kunna det du studerar?
Jag har inte skrivit eller påstått att det är jag som ska köpa tjänsten! Hur är det med läsförståelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
3000kr tar en kvinna på mitt jobb, för att göra ganska avancerade uppgifter på högskolenivå åt folk.
Ah, min fråga var fyra timmars jobb + lite förberedelser. Om tentaskrivaren lämnar en garanti, att skriva omtentan gratis om första försöket misslyckas. Om tentaskrivaren inte klarar på två försök får uppdragsgivaren tillbaka pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
1. Om du behöver hjälp med första tentan, hur ska det då gå med de övriga?

2. Vad menar du med att tentan är på fyra timmar? Är det beräknad tid?

3. Svartarbete brukar väl kosta några hundringar i timmen. Eller har du tänkt dig att betala moms, och kunna göra RUT-avdrag?
1. Ingen aning. Det är inte jag som ska köpa tjänsten.
2. Skrivtiden är max fyra timmar.
3. Nej, jag gissar att det är svart allt. Jag har fortfarande inte sagt att det är jag som ska köpa eller sälja tjänsten. Det kanske är någon som jag känner som frågat mig om jag känner någon som kan skriva...
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
En konsult kostar mer än en hantverkare. Du behöver en högskoleutbildad i relevant ämne. 3000-5000 kr verkar rimligt på den låga sidan.

En hel del tid behöver läggas på inläsning. Bara naiva tror att chatgpt är en framkomlig väg.
I det här fallet är det en kurs på ett program som är väldigt annorlunda mot resten av kursen.
Personen som ska skriva hemtenta har 330 hp i ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter
Håller med. Man måste vara en ganska fet loser för att ens överväga att köpa en testskrivare åt sig.
Ja, jo det kan jag hålla med om. Det är inte jag som ska köpa tjänsten.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Snille
Det verkar oerhört komplicerad att hitta någon du litar på som kan leverera på en specifik kurs?

Borde det inte vara enklare att bara plugga?
Matchningen är fixad.

Helt klart enklare.
Citera
2024-12-12, 12:45
Medlem
Stark-Senaps avatar
Man lär inte för tentan, man lär för livet.

Citera
2024-12-12, 16:26
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
3000kr tar en kvinna på mitt jobb, för att göra ganska avancerade uppgifter på högskolenivå åt folk.
Hur mycket tar hon för ett examensarbete? Kandidatnivå.
Citera
2024-12-12, 16:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Hur mycket tar hon för ett examensarbete? Kandidatnivå.

Hon arbetar bara med engelska, så det kommer hon nog inte att acceptera.
Citera
2024-12-12, 21:24
Medlem
Hahahahaha fuska på första tentan ja herre. Det bådar gått de resterande åren! 😁
Citera
2024-12-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Man lär inte för tentan, man lär för livet.

Helt klart är det så!

Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Hahahahaha fuska på första tentan ja herre. Det bådar gått de resterande åren! 😁
Hur kan du tro att det är första tentan?
Hur har du det med läsförståelsen?
Citera
2024-12-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Helt klart är det så!

Hur kan du tro att det är första tentan?
Hur har du det med läsförståelsen?
Det står ju i det du skrev själv ”första kursen” så ja, det borde vara första tentan om något men vad vet jag!? Kanske är andra eller tredje tentan i första kursen?? Hur som haver så är man så jävla värdelös att man inte kan klara av en tenta första terminen utan att fuska är det nog på tapeten att erkänna att man inte hör hemma på högskolan eller så ska man nog lägga mer krut på att plugga. Klassiskt utlänning tänk i hela att så fort man får U måste man fuska 🤣.
Senast redigerad av Fishy75 2024-12-13 kl. 21:29.
Citera
2024-12-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Det står ju i det du skrev själv ”första kursen” så ja, det borde vara första tentan om något men vad vet jag!? Kanske är andra eller tredje tentan i första kursen?? Hur som haver så är man så jävla värdelös att man inte kan klara av en tenta första terminen utan att fuska är det nog på tapeten att erkänna att man inte hör hemma på högskolan eller så ska man nog lägga mer krut på att plugga. Klassiskt utlänning tänk i hela att så fort man får U måste man fuska 🤣.
Okej, jag erkänner att jag var otydlig.

Jag har läst juristprogrammet, 270 hp och det är Jöken/Jiken det handlar om.

Den personen som vill "ha hjälp" läser att annat program, som inte alls handlar om juridik, men i hens program ingår första kursen från mitt program. Och den kommer lite senare i hens program. Jag tror att hen läser något tekniskt eller om det är fastighetsmäklare?

Juridik är väldigt speciellt i jämförelse med det hen läser. Hen har aldrig läst juridik. För hen är juridik skitsvårt. För mig är det lätt.
Citera
2025-01-03, 19:38
Medlem
Citat:

Den personen som vill "ha hjälp" läser att annat program, som inte alls handlar om juridik, men i hens program ingår första kursen från mitt program. Och den kommer lite senare i hens program. Jag tror att hen läser något tekniskt eller om det är fastighetsmäklare?

Juridik är väldigt speciellt i jämförelse med det hen läser. Hen har aldrig läst juridik. För hen är juridik skitsvårt. För mig är det lätt.

Ok så det är en blatte som vill in i fastighetsbranschen och svinna folk på pengar och göra det med fusk bra då vet vi. Klassisk som vanligt alltså. Skulle begärt i alla fall begärt 10 000 för det hela.
Senast redigerad av Fishy75 2025-01-03 kl. 19:43.
Citera
2025-01-04, 18:13
Medlem
Citat:

Då borde du veta att det är urkundsförfalskning att utgöra sin vara någon annan. Betyder då att du som hjälper till och skriver tentamina riskerar att frihetsberövas i fyra år som maxstraffet är. Att skriva en tenta åt någon annan kan alltså riskera att man straffas väldigt hårt....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in