Citat:
Ursprungligen postat av
SloppySeconds
Ledsen att jag frågar men har för mig att du skrev någon gång att du var Ai-tistisk ?
Såg du videon där den äldre dottern försökte blinka med ena ögat (flörta) ?
Sedan den obekväma blicken när hon säger hon är
Kan det vara arv eller är det en Ai-tistiskt "grej" ?
Lustigt, jag hade precis tänkt svara på inlägget du skrev här i tråden ang moderskänslor och Autism heh.
Äldre dottern? är det inte samma flicka detta fall handlar om? bara det att hon är 10 år nu.
Vet inte riktigt vad du menar med
Ai-tistisk men antar du menar om det har drag av Autism?
När hon säger "och pappas" lite tystare efteråt och kollar bort med blicken känns som att hon inte riktigt vågar säga till mamman att hon är pappas flicka också, men att hon ändå vill tillägga det. Därav flackar hon med blicken och tittar bort.
Ser inget Autistiskt i det utan mer ängslan och att hon är väldigt obekväm i situationen.
Angående det med moderskänslor och Autism (med frågetecken) du skrev tidigare så har man (även fast jag självklart bara kan tala för mig själv) ofta överdrivet mycket empati och känslor när det handlar om specifika individer och saker. Medans man kan vara totalt empatilös mot annat.
Man har även svårt att förstå sina egna känslor, är det här verkligen kärlek?
När mammor förgriper sig/misshandlar sina barn handlar det nog om något helt annat än moderskärlek.
I det här fallet är det helt uppenbart att vi har att göra med en PSYKOPAT.
"– En person med
psykopati är ofta charmig, talför, ljuger och har en grandios och uppblåst självbild av sin egen förmåga. Psykopaten är
manipulativ och får människor att gå dennes ärenden. En person med psykopati har
brist på empati och saknar omsorg om andra.
Hen saknar förmåga att känna med andra och handlar utifrån sina egna behov. Det kan finnas en impulsivitet som innebär att personen inte tänker efter innan den agerar,
hen är orädd och uppträder ofta dominant i förhållande till andra. Det handlar om en person som gillar att styra, ställa och bestämma över andra, säger Katarina Howner, och fortsätter att berätta.
–
En person med psykopati använder och utnyttjar människor utan att känna skuldkänslor eller ånger. Det
saknas en känslomässig reaktivitet som finns hos andra. En psykopat
reagerar inte på stress på vanligt sätt och blir inte nervös, vilket kan leda till att en sådan person
utan tvekan kan tänka sig att bryta mot lagen."
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...r-du-igen-hen/