Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 07:46
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Henrik Jönsson borde bjuda in Anders Holmberg till sin kanal för det samtal som han trodde det skulle bli.
Aa precis för det finns otaliga saker som HJ skulle kunna mala ned SVT för som mörkat om invandringens konsekvenser (demografiförändring och brottslighet), att S bär stort ansvar för nedlagd kärnkraft och elpriserna denna vinter (good luck). Dessutom bär SVT ansvar för spridningen av den på många sätt föraktansvärda wokismen som hjärntvättar barn och unga.
Citera
Idag, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucysky
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om detta. 30 minuter är väl alltid rätt repeterande men i detta 30 minuter diskuteras i princip endast två saker vilket ju till viss del talar för jönsson. Hade dom tagit upp åtminstone några fler saker hade dom ju kunnat mycket lättare sätta honom i dåligt dager.
Med det sagt blev jag ju väldigt skeptisk när det gäller framförallt första inslaget. Hade han klippt inslaget så för att få fram sin poäng så tycker jag det vore rätt skamligt gjort. Om inte annat mot hon som var i krönikan.

Men efter att ha sett Henriks video igen så tyckte jag nästan holmblad gjorde i princip samma sak han beskyllde Henrik för. Det var ju inte ett klipp som han använde som bevis för att svt ä partiska utan det var nog för att klippet var bra ur "estetisk" synvinkel till hans video.
Tycker gott holmblad borde upplyst om att Henrik faktiskt inte byggde någon tes kring det klippet trots allt.

Men visst det var inte så smidigt gjort av Henrik.

De där "30 minuter" programmen handlar i stort just om att såga de i fotknölarna som man tycker inte riktigt är i SVT linje. Holmberg är skicklig, men denna typ av agenda är illa.
Själv är jag helt avtrubbad för detta pga jag har fattat deras agenda för länge sedan och tar det med en rejäl nypa salt.
Jag tycker det hela föll lite på det egna greppet.
Man bjuder in en Youtuber med rätt stor maktfaktor, fast som är helt bortkopplad från agendan som följer med bidragen man får från staten och sedan ska SVT liksom försvara sin opartiskhet genom att egentligen bara diskutera två små Trump klipp i 30 minuter, där det handlar just om de blivit kritiserade för att vara vänstervridet och ha någon agenda, där det ältas om och om igen för någon typ av avbön och ursäkt över att de inte är vänstervridet och partiskt.
Det hela blir liksom bara löjligt om man kan se bortom Holmbergs förhörsmetod och upplägget.
Citera
Idag, 08:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Det är läckert när lirare som Jönsson ska företräda ”folket”
Jävla pajas
Skulle vilja slänga en baksnus i ansiktet på honom.

håller med. han vill egentligen ha fri invandring men har fuktat sitt fjolliga, välmanikerade pekfinger och känt hur vindarna blåser. en glenn strömberg-size bakpaj borde han få i plytet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in