Citat:
Ursprungligen postat av
LionFromZion
Vill tacka dig för detta wadensjo. Har du möjligtvis en länk till denna studien? Vem har genomfört den och när gjordes den?
Även jag som får anses tillhöra "motståndarsidan" är väldigt nyfiken även jag på avsändare och kanske datum, men just vart man kan hitta "undersökningen" vore intressant.
Kan förövrigt säga att jag nu rökt av det haschet jag beställde sist och jag har fortfarande inte hittat den minsta som skulle antyda att det är anorlunda än något av det andra hasch jag rökt sedan åtminstone 30år. Betalade 4000kr för 100g. Ingen jag känner superbra men någon jag köpt av många gånger förr utan att bli besviken. Återigen... Varför skulle någon vilja lura på någon fake-produkter? Jag kan begripa att "lagliga" butiker öppnar upp för en viss marknad bland småungar som tror allt allt är lagligt för att det inte i text hunnit regleras i lag och jag vet att det finns opportunister i säljarleden som ser sin chans att tjäna pengar på thc-fria produkter som påstås vara "lagliga" eftersom de endast tillsatts med oljan thcv som ännu inte klassats på någon lista. Men koll på vilka det är som säljer dessa produkter och fundera på hur "riktigt" hasch saluförs eller säljs om man nu har en kran som är det minsta pålitlig.
Sen är det klart att jag kan ha blivit blåst i hela mitt liv, att allt det hasch och gräs jag rökt bestått av kemikalier och att alla mina thc-positiva urinprover bara vart inbillning och att jag blandat ihop det med alla mängder av kemikalier jag pissat positivt på. Det är fan inte jättelängesedan jag själv åkte dit för ett litet innehav av hasch innehållandes vad jag minns rimliga halter thc, har för mig att det var 18% eller däromkring. Något annat kan jag inte påminna mig att analysen visade mer än vikten på det hela som typ underskred 1g. Poliser och åklagare kan vara riktigt jävliga och gå långt om man inte dansar efter deras pipa och erkänner brott bara sådär. Kan lova att jag inte är det minsta orolig för det eventuella åtal en åklagare eventuellt skulle väcka trots mängder av tidigare domar och relativt utkommen i "frihet". Det gör att ett ringa innehav är som en piss i Mississippi i jämförelse och då nästan kul att driva polis och åklagare så pass långt att i domstol kunna peka på vilka mängder narkotika polis och åklagare belastar NFC med att beställa analyser kring.
Jag har förövrigt noterat att ingen av de som nämner "spetsat" hasch nämner något om vad de betalar eller vem de köper ifrån. Det tycks enbart vara nån form av vandringssägner som återberättas gång på gång.
Ursäkta lång text... Men jag avnjöt en joint med "fake-hasch" för 1-2h timmar sedan och då blir det lätt att man svävar iväg i sina tankar och funderingar, du vet hur det är.
Fridens liljor!!