2024-12-19, 10:56
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ursäkta, vad är noideffekter?

Syftar till effekten av alternativa cannabinoider, tex thc-jd, hhc osv osv.
Citera
2024-12-19, 10:59
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Jag satt på torken under början av coronatorkan och då var det en blatte från Rinkeby där som berättade att han och hans polare hade hämtat in en kasse och bankat ut det till ca 10kg. Så jo att hasch bankas ut är det inget snack om. Men då under coronatorkan så bankades det med henna och kamelskit och kvaliteten vart därefter dvs skit. Minns att jag hämtade en 5 som jag bongade upp i ett svep och vart knappt bäng och det lilla jag kände varade i ca 3 minuter. Det som vi alla kommer ihåg som ”sandrökat”

Idag så är inte skälet någon torka utan om du som någon sa köper 10kg låsashasch och dopar det i lite lagliga altnoids från Kina så har du eliminerat risken för att åka dit för grovt narkotikabrott och därför tagit en betydligt mindre risk och därför minskat kostnaden i smuggel ledet och där med pressat upp vinstmarginalen ytterligare.

Inget röka kommer någonsin vara så bra som innan corona…

Edit kommer aldrig glömma när jag hämtade en 1,5a weed för 500 spänn under början av coronapandemin heller

Låter som en riktigt pålitligt källa din kran i rinkeby.. Var kamelbajset importerat eller har de egna kameler också?

Har du någon personlig erfarenhet av sånt hasch där du kan säga att du känner igen en altnoid effekt?
Citera
2024-12-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
https://avaay.de/studien/study-cannabis-contaminants/

https://snpf.org/wp-content/uploads/..._e-tidning.pdf

Sidan 22

Det är från svenska polis narkotika föreningen, inte studien men det står även i deras tidning

Kommer det för SNPF så är det nästan garanterat draget ur röven. Dom är en politisk grupp som propagerar för hårdare straff mot knark, fullt av gamla avdankade narkotikasnutar från 80talet. Mer förståndshandikappade grisar går inte att hitta i detta land.
Citera
2024-12-19, 14:46
Medlem
Citat:

Jodå. Det som du odlar själv. Garanterat 100% legit och fritt från skit och du vet t.o.m vilket sort det är.
Citera
2024-12-19, 20:40
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Jag satt på torken under början av coronatorkan och då var det en blatte från Rinkeby där som berättade att han och hans polare hade hämtat in en kasse och bankat ut det till ca 10kg. Så jo att hasch bankas ut är det inget snack om. Men då under coronatorkan så bankades det med henna och kamelskit och kvaliteten vart därefter dvs skit. Minns att jag hämtade en 5 som jag bongade upp i ett svep och vart knappt bäng och det lilla jag kände varade i ca 3 minuter. Det som vi alla kommer ihåg som ”sandrökat”

Idag så är inte skälet någon torka utan om du som någon sa köper 10kg låsashasch och dopar det i lite lagliga altnoids från Kina så har du eliminerat risken för att åka dit för grovt narkotikabrott och därför tagit en betydligt mindre risk och därför minskat kostnaden i smuggel ledet och där med pressat upp vinstmarginalen ytterligare.

Edit kommer aldrig glömma när jag hämtade en 1,5a weed för 500 spänn under början av coronapandemin heller

Jag vill inte knäppa någon på näsan men jag besitter viss kunskap i ämnet av skäl ni oavsett vad ni tror inte har en aning om. Jag känner väl till att det finns ett fåtal exempel där de märkligaste av ting sålts som cannabis i form av hashliknande klumpar som spetsats med "spice" eller syntetiska cannabinoider. Men det är så pass få fall och knappast något en "seriös" aktör på marknaden skulle pyssla med.

Vad det sedan gäller den ekonomiska vinningen som argument... Herrejesus!!! Om man nu tar de aktörer som funnits, och finns som till och med säljer illegala "droger" öppet sedan åratal... Även om deras hasch "bara" skulle vara spetsat med cannabinoider så skulle de riskera ordentligt kännbara straff i de övre spannen gällande grova narkotikabrott.

Att du betalat 500kr för 1,5g gräs tyder snarare på dåliga kranar om du menar att det tyder på att det varit torka pga pandemin. Pandemin försvårade inget gällande tillgång på droger i Sverige, snarare tvärtom.

I övrigt tycker jag att det Åklagarmyndigheten nämner om olika narkotiska substanser är ganska intressant: https://www.aklagare.se/om-oss/dokum...otikapreparat/

I de fall preparat visat sig förekomma spetsade med andra kemikalier brukar det nämnas i myndighetens kommentarer. Man kan säga att smärtlindrande preparat verkligen är märkligt att folk törs köpa med tanke på hur det påvisats hur somliga "preparat" spetsats med fentanyl. Men om man kollar på vad som sägs avseende cannabis och dess olika beredelseformer.

Hur straffvärden bör bedömas osv... Åklagarens rättsliga vägledning avseende narkotikabrott och vad som nämns i praxis är ganska intressant även det.

Att hitta rapporter det bra vore dumt att ifrågasätta avseende kvalitet på cannabis 2024 utöver det som nämns av åklagarmyndigheten är inte svårt. Det är vedertaget att rökats kvalitet ökat markant på senare år. Detta styrks inte minst genom den legala verksamheten som finns på somliga håll i Europa.

Kolla på de produkter sk cooffe shops i Amsterdam tillhandahåller nu jämfört med för 20år sedan. Se även till den strikta lagstiftning coole shoppen dessutom följer. Det vore löjligt att påstå att tillståndinnehavare skulle fiffla med sina produkter. Det vore i klass med att det skulle visa sig att Sture Compagniet spetsar sina drinkar och öl med hembränt.
Citera
2024-12-19, 22:09
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Jodå. Det som du odlar själv. Garanterat 100% legit och fritt från skit och du vet t.o.m vilket sort det är.

Om man nu inte råkar köpa hampafrö någon sorterat ut från åtets julfröblandning åt fåglar och säljer det som al-47, northern lagt, White widow, purple haze eller annan populär strain. Kan du få ett fågelfrö för 1kr och sälja vidare det för 25-100kr kan man ju göra sig en jäkla vinst.

Vad säger att fröerna som säljs och går att köpa är äkta?
Citera
2024-12-19, 22:17
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Kommer det för SNPF så är det nästan garanterat draget ur röven. Dom är en politisk grupp som propagerar för hårdare straff mot knark, fullt av gamla avdankade narkotikasnutar från 80talet. Mer förståndshandikappade grisar går inte att hitta i detta land.

Haha, som sagt... SNPF... Länken jag postade till åklagarmyndighetens lathund avseende olika narkotiska substanser framstår ju som propaganda för narkotiska om man ska beskriva SNPF hållning i frågan.

Åklagarmyndigheten har åtminstone lagstiftning i ryggen även om deras erfarenheter av droger är fundamentalt olik gemene brukares vad det verkar. Vore kul att hitta något från myndighetshål typ åklagarmyndigheten hitta något som påvisa att bajs sålt som droger.
Citera
2024-12-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Vad säger att fröerna som säljs och går att köpa är äkta?

Köp inte frön av okända på gatan eller Flashback utan istället av någon etablerad fröfirma eller folk du litar på.

Går ju att så fröet och helt enkelt testa också och om det är skit så byt leverantör. När du hittat en bra sort kan du göra egna frön eller ta sticklingar och behöver inte köpa igen.
Citera
2024-12-20, 01:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Låter som en riktigt pålitligt källa din kran i rinkeby.. Var kamelbajset importerat eller har de egna kameler också?

Har du någon personlig erfarenhet av sånt hasch där du kan säga att du känner igen en altnoid effekt?

Levererad historia är verkligen fascinerande. Min erfarenhet av "torken" är ganska begränsad men jag har suttit i fängelse några gånger och jag kan lova att hur jag än försöker och anstränger mig så kan jag inte se en enda situation där någon skulle skryta eller på något sätt ens frivilligt nämna att de blåst missbrukare på pengar genom att sälja fake-produkter. Det finns liksom inte på kartan. Jag vet som sagt inte, men jag kan inte tänka mig att någon som befinner sig på "torken" skulle få för sig att skryta inför sina "medklienter" att de lurat på folk skit. Det vore så att säga ganska korkat om man nu inte vill skaffa sig ovänner och eventuellt se till att "skada" sig.
Citera
2024-12-20, 02:05
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Köp inte frön av okända på gatan eller Flashback utan istället av någon etablerad fröfirma eller folk du litar på.

Går ju att så fröet och helt enkelt testa också och om det är skit så byt leverantör. När du hittat en bra sort kan du göra egna frön eller ta sticklingar och behöver inte köpa igen.

Jag instämmer självklart i att det bara är att köpa från en etablerad "fröfirma", det är inte ens olagligt. Jag vet att det finns mängder mer olika sorter, det är så jäkligt att jag vet en hel del om dessa fröer. Det är därför jag tycke det är lite lattjo att folk på allvar tycks tro att det finns "gräs" som är sprayade med cannabinoider i syfte att sälja som "vanligt" "brunt" eller "grönt" i någon utsträckning som gör det här att ens nämnas.

Tack och lov tycks åtminstone du begripa så pass att det finns olika sorters strains och att det kanske inte är otroligt att en säljare och köpare kanske har mer koll på vad de handlar med än ts och somliga andra i tråden tycks ha.
Citera
2024-12-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Levererad historia är verkligen fascinerande. Min erfarenhet av "torken" är ganska begränsad men jag har suttit i fängelse några gånger och jag kan lova att hur jag än försöker och anstränger mig så kan jag inte se en enda situation där någon skulle skryta eller på något sätt ens frivilligt nämna att de blåst missbrukare på pengar genom att sälja fake-produkter. Det finns liksom inte på kartan. Jag vet som sagt inte, men jag kan inte tänka mig att någon som befinner sig på "torken" skulle få för sig att skryta inför sina "medklienter" att de lurat på folk skit. Det vore så att säga ganska korkat om man nu inte vill skaffa sig ovänner och eventuellt se till att "skada" sig.

Jag har sett med egna ögon där man löst upp haschet och fyllt på med div annat. Vad det bankades med vet jag inte. Detta var dock 7 -8 år sen.
5kg som bankades ut till 8 om jag minns rätt.

Klart som fan det finns idioter i denna bransch, allt handlar om att öka vinsterna.

Jag har svårt o tro att allt dåligt hasch är bankat men det florerar defintivt just nu.

Plattor på de ljusa skithaschet går för 2000-2500här. IMO är det ett lite väl lågt pris vid 100g's köp vilket gör mig extremt skeptisk men jag har inte testat det.

Beställt ett par ez stickor, ska köpa en liten släng och testa.

E: finns det något annat sätt att testa utan att skicka till labb ?
Citera
2024-12-20, 15:49
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag har sett med egna ögon där man löst upp haschet och fyllt på med div annat. Vad det bankades med vet jag inte. Detta var dock 7 -8 år sen.
5kg som bankades ut till 8 om jag minns rätt.

Klart som fan det finns idioter i denna bransch, allt handlar om att öka vinsterna.

Jag har svårt o tro att allt dåligt hasch är bankat men det florerar defintivt just nu.

Plattor på de ljusa skithaschet går för 2000-2500här. IMO är det ett lite väl lågt pris vid 100g's köp vilket gör mig extremt skeptisk men jag har inte testat det.

Beställt ett par ez stickor, ska köpa en liten släng och testa.

E: finns det något annat sätt att testa utan att skicka till labb ?

Stickor är väl vettigast, alternativet är väl att låta polisen göra en kroppsbesiktning med up och blodprov men det är det nog inte vara. Berätta gärna om resultatet. Vad det sedan gäller priser på 2000-2500kr för 100g skulle jag inte säga att det är lite väl lågt utan uppenbart alldeles för lågt om man förväntar sig något av acceptabel kvalitet. 20-25kr/g kräver nästan köp på minst 1kg för att komma över nån man utan att skämmas ihjäl sig skulle kunna sälja vidare för 100kr/g åtminstone i Sthlm.

Edit, just det här med att "banka" är verkligen fascinerande. Jag begriper pundaren som läger till lite dextrosol eller tvättmedel nät han ska sälja sina 3 av sina gram men säga till "polaren" att det är 5g. Det är ganska enkelt och inget som märks helt uppenbart. Men att "banka" hasch kan ju inte vara i närheten av lika enkelt och återigen. Vad skulle skälet vara?

Av de jag brukar köpa av så brukar de vara snarare stolta när de kommit över röka som är riktigt bra, varför i helskotta skulle de förstöra en bra produkt de lätt skulle sälja genom att göra et sämre? Alltså, jag förstår verkligen inte logiken.

Och vem är det som åsyftas som köpare när det kommer till köpare av 100grams "plattor" för 2000kr? Jag hoppas det inte avser köpare som köper 10 "plattor" eller fler på samma gång. Men annars? Det kan väl inte vara många som köper 100g oavsett pris av en total främling?
Senast redigerad av KlasLund 2024-12-20 kl. 15:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in