Citat:
Ursprungligen postat av
AlpraOxy1337
Jag satt på torken under början av coronatorkan och då var det en blatte från Rinkeby där som berättade att han och hans polare hade hämtat in en kasse och bankat ut det till ca 10kg. Så jo att hasch bankas ut är det inget snack om. Men då under coronatorkan så bankades det med henna och kamelskit och kvaliteten vart därefter dvs skit. Minns att jag hämtade en 5 som jag bongade upp i ett svep och vart knappt bäng och det lilla jag kände varade i ca 3 minuter. Det som vi alla kommer ihåg som ”sandrökat”
Idag så är inte skälet någon torka utan om du som någon sa köper 10kg låsashasch och dopar det i lite lagliga altnoids från Kina så har du eliminerat risken för att åka dit för grovt narkotikabrott och därför tagit en betydligt mindre risk och därför minskat kostnaden i smuggel ledet och där med pressat upp vinstmarginalen ytterligare.
Inget röka kommer någonsin vara så bra som innan corona…
Edit kommer aldrig glömma när jag hämtade en 1,5a weed för 500 spänn under början av coronapandemin heller
Jag vill inte knäppa någon på näsan men jag besitter viss kunskap i ämnet av skäl ni oavsett vad ni tror inte har en aning om. Jag känner väl till att det finns ett fåtal exempel där de märkligaste av ting sålts som cannabis i form av hashliknande klumpar som spetsats med "spice" eller syntetiska cannabinoider. Men det är så pass få fall och knappast något en "seriös" aktör på marknaden skulle pyssla med.
Vad det sedan gäller den ekonomiska vinningen som argument... Herrejesus!!! Om man nu tar de aktörer som funnits, och finns som till och med säljer illegala "droger" öppet sedan åratal... Även om deras hasch "bara" skulle vara spetsat med cannabinoider så skulle de riskera ordentligt kännbara straff i de övre spannen gällande grova narkotikabrott.
Att du betalat 500kr för 1,5g gräs tyder snarare på dåliga kranar om du menar att det tyder på att det varit torka pga pandemin. Pandemin försvårade inget gällande tillgång på droger i Sverige, snarare tvärtom.
I övrigt tycker jag att det Åklagarmyndigheten nämner om olika narkotiska substanser är ganska intressant:
https://www.aklagare.se/om-oss/dokum...otikapreparat/
I de fall preparat visat sig förekomma spetsade med andra kemikalier brukar det nämnas i myndighetens kommentarer. Man kan säga att smärtlindrande preparat verkligen är märkligt att folk törs köpa med tanke på hur det påvisats hur somliga "preparat" spetsats med fentanyl. Men om man kollar på vad som sägs avseende cannabis och dess olika beredelseformer.
Hur straffvärden bör bedömas osv... Åklagarens rättsliga vägledning avseende narkotikabrott och vad som nämns i praxis är ganska intressant även det.
Att hitta rapporter det bra vore dumt att ifrågasätta avseende kvalitet på cannabis 2024 utöver det som nämns av åklagarmyndigheten är inte svårt. Det är vedertaget att rökats kvalitet ökat markant på senare år. Detta styrks inte minst genom den legala verksamheten som finns på somliga håll i Europa.
Kolla på de produkter sk cooffe shops i Amsterdam tillhandahåller nu jämfört med för 20år sedan. Se även till den strikta lagstiftning coole shoppen dessutom följer. Det vore löjligt att påstå att tillståndinnehavare skulle fiffla med sina produkter. Det vore i klass med att det skulle visa sig att Sture Compagniet spetsar sina drinkar och öl med hembränt.