Citat:
Ursprungligen postat av
Countrycurrent
Trakasserad har jag själv blivit på ganska många läkarmottagningar, det suger getsnorre och förstör för seriösa läkare, därav trådstarten.
Hotad och kidnappad vill man ju veta mer om.
Inte så dramatiskt som det låter, men jag var väldigt skärrad efter. Hon terroriserade mig till den grad att jag tog mig ur freeze och mumlade att jag går nu. Då ställde hon sig för dörren och sa att jag går när hon bestämmer, jag hade kunnat ta mig ut men hon såg att jag drabbats av panik, hon triggade min läkarfobi med vilje, så när hon vägrade att släppa ut mig så knuffade jag inte bort henne och gick. För jag visste ju att hon ville det och att hon sedan kunnat använda det mot mig. Hon hade win-win för hur jag än reagerade kontrollerade hon mig.
Detta var inte något angående någon tvångsinläggning, hon var bara butthurt för att jag inte lydde minsta vink, som att jag skulle "erkänna" saker som inte var sant, hon ville att jag skulle vara alkis. Det är jag inte. Det var verkligen som att läkaren var någon de släppt ut från psyket. När jag blev mig själv talade jag om detta för hennes chef, chefen sa till henne, men då hämnades hon genom att ta bort mina mediciner, skulle just få förnyat. Det var inte ens massa knarkmediciner, men sådant jag behövde för att överleva. Hon förskrev istället sådant som står i journalen att jag är allergisk mot.
Hon följde alla regler så det gick inte ens att anmäla henne. Det som var extra skrämmande var att hon sa att så här gör hon med folk som inte vill lyda, så hon hade gjort det många gånger tidigare. Sedan dess har jag aldrig gått ensam till en läkare. Men det hindrade inte en annan läkare att slå mig i ansiktet med min kompis närvarande.
Nej, jag råkar inte ut för sådant hela tiden, men det är saker som satt sig i minnet och som jag blir skakis av att bara tänka på. Jag vill egentligen inte tala om det, för det känns som jag visar mig svag, jag vill inte vara så mesig som jag uppvisade i de situationerna, jag skäms något så hemskt för detta.