2024-12-13, 22:27
Medlem
Två frågor:

1. Finns det sittplatser i arenan?

2. Läser många recensioner som säger att lokalen är värdelös för konserter, dålig ventilation osv. Är det så?
Citera
2024-12-13, 22:35
Avstängd
One2Manys avatar
1: Nej

2: Meh. Du kommer inte dö även om ventilationen är dålig. Sett KoRn, Clutch, Coheed and Cambria, Deftones, August Burns Red och Scarlxrd på Fryshuset utan problem. Se till att lämna in tjocktröjan i garderoben.

Finns flera lokaler på fryshuset f ö.
Senast redigerad av One2Many 2024-12-13 kl. 22:38.
Citera
2024-12-13, 22:39
Medlem
1) Kan gå att sitta på golvet på balkongen.
2) ja, värdelös.
Citera
2024-12-13, 22:43
Medlem
snuskfittas avatar
Jag har slutat gå dit det är alldeles för kallt.
Citera
2024-12-14, 04:00
Medlem
1. Man sitter inte på hårdrockskonsert.
2. Såg In Flames där för många år sedan, varmt så in i helvete. Kan ha berott på att de hade en helvetes massa eld.
Citera
2024-12-14, 05:17
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cactuslime
Två frågor:

1. Finns det sittplatser i arenan?

2. Läser många recensioner som säger att lokalen är värdelös för konserter, dålig ventilation osv. Är det så?
Nu var det säkert 10 år sen jag var där men kul att svara...

1. nej, det är en relativt liten scen och rum spridda runt om. Finns inget större dansgolv och förlite sittplatser i baren - samt många trånga gånger emellan delarna utav lokalen.

2. den duger bra för elektronisk musik. Men är ingen direkt bra lokal för häng vill jag minnas, det var ganska dräggigt men det var ju fryshuset så man visste vad man gick med på. Södra teatern är lätt bäst, lava vid kulturhuset hade en mysig liten scen ett tag, och de stängda blå bodarna hade nog en av de bättre audio setup. Men drog nog hellre till harrys om det var metal, eller den där lilla lokalen på ropsten minns ej namnet.. Det fanns en lucka i väggen på Tcentralen där burger king ligger nu som husade Klubb Adrenalin ett par gånger. Det fanns rätt många kul underground arenor förrut och fryshuset sågs som lite mer legit bland andra mindre kända och hemliga rave.

Svarar som sagt för det är kul, har säkert helt fel med hur det är idag.
Senast redigerad av neomunaa 2024-12-14 kl. 05:21.
Citera
2024-12-14, 09:46
Medlem
När jag var där för ca 15 år sen hade de inget serveringstillstånd. Konserten var bra i sig, men den goda stämningen uteblev förstås. Ljudet i lokalen och temperaturen var inget som störde mig.
Citera
2024-12-14, 23:36
Medlem
Fryshuset är inte en lokal , utan man kan säga att de är tre. Finns en mindre, en trappa ner, kallas ibland för klubben.

Den på entrén är en basketplan, så tänk sporthall. Den används för konserter, oftast halva men ibland hela. Finns en läktare, men den brukar vara undanstoppad under konserter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in