• 7
  • 8
2025-01-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Såg så sent som igår i Lidl:s reklamblad att dom har extrapris på ett flak läsk denna veckan. Både vanlig och sockerfri Cuba Cola fanns med

Såg även att dom hade Champis Zero. Testade den för ett litet tag sedan och för att vara sockerfri är den god

De kommer fortsätta sälja cuba cola original i 33cl burk, så det kommer fortsätta att vara kvar. Alla andra varianter, alltså i PET-flaska kommer försvinna av original, men zero finns kvar. Det är väl det som är det hemska i allt det här, att man är förpassad till att dricka burkar
Citera
2025-01-08, 14:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrispotta
De kommer fortsätta sälja cuba cola original i 33cl burk, så det kommer fortsätta att vara kvar. Alla andra varianter, alltså i PET-flaska kommer försvinna av original, men zero finns kvar. Det är väl det som är det hemska i allt det här, att man är förpassad till att dricka burkar

Burkar är väl mycket godare än PET-flaska? Tycker kolsyran håller sig mycket bättre i dom
Citera
2025-01-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Burkar är väl mycket godare än PET-flaska? Tycker kolsyran håller sig mycket bättre i dom

Det brukar vara så, men jag tycker cuba cola gör sig bättre i 1.5L. Hade vi pratat Coca cola hade jag hållt med helt
Citera
2025-01-08, 18:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Säljs Cuba cola än? Kan inte minnas att jag har sett den i affärer på typ 10 år.

Jodå den finns allt. Personligen föredrar jag ”Jarritos” från Mexiko.
Citera
2025-01-08, 22:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jodå den finns allt. Personligen föredrar jag ”Jarritos” från Mexiko.

Jarritos är god, men dyr. Cuba Cola finns fortfarande på Willy's men är inte längre en av de godare Colorna. Däremot känns det som om Willy's eget märke Premier Cola har fasats ut. Åtminstone tillfälligt-
Citera
2025-01-13, 07:35
Medlem
Hittade äntligen Cuba Cola på Citygross. Lite märkligt när den fanns i både Coop och ICA, men är borttagen där.
Citera
2025-01-14, 09:53
Medlem
Ond.hickas avatar
Lyckan att hitta 33cl burkar som man kan sörpla på under en skön promenad! Hittar regelbundet både burk och 1,5l, men ja. De kommer och går.

Min enda prepping för när ryssen kommer var ett rejält flak av som dock tyvärr visade sig vara sockerberikade burkar. Nu får man faktiskt spara dem till kriget härjar då man ju inte kan smygdricka upp allt i förväg. Dåligt att deras burkar ser i princip exakt likadana ut, utom att det vita och blåa byter plats.
Citera
2025-01-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Lyckan att hitta 33cl burkar som man kan sörpla på under en skön promenad! Hittar regelbundet både burk och 1,5l, men ja. De kommer och går.

Min enda prepping för när ryssen kommer var ett rejält flak av som dock tyvärr visade sig vara sockerberikade burkar. Nu får man faktiskt spara dem till kriget härjar då man ju inte kan smygdricka upp allt i förväg. Dåligt att deras burkar ser i princip exakt likadana ut, utom att det vita och blåa byter plats.

Det är ju socker det ska vara! De sockerfria kommer finnas i alla varianter, medans sockerberikade endast I 33 cl
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in