• 1
  • 2
2024-12-16, 13:02
Jag är en svart afrikan, så jag benämner mig själv neger. Men vem är egentligen neger? Vem har rätt att kalla sig för neger?

Om vi tar en afrikan som är albino vs en väldigt mörk eller svart indier, vem av de är då neger eller mest neger?

Hur definierar vi negern?
Citera
2024-12-16, 13:06
Medlem
NyaHenriksss avatar
Negern härstammar väl från Arfrika, så indiern kan väl inte vara neger?
Citera
2024-12-16, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Negern härstammar väl från Arfrika, så indiern kan väl inte vara neger?

Om indiern är nästintill kolsvart i huden då?
Citera
2024-12-16, 13:15
Avstängd
Negern är afrikan eller från MENA. Det är där jag drar gränsen.
Citera
2024-12-16, 13:23
Medlem
FitGirlies avatar
Svart.
Citera
2024-12-16, 13:31
Medlem
Det bor många i Indien som har ursprung från Afrika. De är oftast muslimer eller kristna och bor i södra Indien.
Senast redigerad av djejjeff 2024-12-16 kl. 13:33.
Citera
2024-12-16, 13:37
Medlem
Tomtekukars avatar
Vet inte varifrån de kommer, men de har stora läppar, överemotionell, gillar dansa, högt testo, pubeshår överallt, tar inte motgångar väl, kvinnor får stor rumpa.
Citera
2024-12-16, 14:03
Medlem
Person med rötter i subsahariska Afrika.
Citera
2024-12-16, 14:09
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Om indiern är nästintill kolsvart i huden då?

Neger härstammar från Afrika, svart indier är svart indier.
Men räkna bort de som har fortplantat sig med Neger.

Sen finns det Afrikaner som tex Egypten som liknar folkslaget Mellanöstern
Men ryssarna har folk som ser ut som kommer från Mongoliet .

Men enklast hittar man negern i länder nedanför nordligaste länderna i Afrika
Citera
2024-12-16, 15:35
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Negern kommer från Afrika söder om Sahara, den är svart i hyn och är bäst lämpad för fysiskt arbete.

Vissa negerstammar går även att beskåda i Nordafrika, där en del väljer att identifiera sig som araber. Det viktigaste där är att då ta hänsyn till de fysiska attributen såsom något mer atletiskt byggda, helt svart i hyn, stora läppar och begränsad hårväxt på bröst och mage.

Negern har ett intressant intellekt då denne i första hand tänker på mat, sex och världsliga frestelser. Negern har således omedveten kapacitet att sortera bort långsiktiga bekymmer, för att på så sätt leva på det sätt som passar negern för dagen bäst. Negern är även till viss del mer avtrubbad när det kommer till att bruka våld, tröskeln för att utöva är låg och så även acceptansen att själv bli utsatt för våld.

Slutligen har negern alltid varit duktig på löpning, dans, bollsport och att klä sig färgglatt.

Hoppas detta besvarar vad definitionen av en neger är.
Citera
2024-12-16, 17:04
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Jag är en svart afrikan, så jag benämner mig själv neger. Men vem är egentligen neger? Vem har rätt att kalla sig för neger?

Om vi tar en afrikan som är albino vs en väldigt mörk eller svart indier, vem av de är då neger eller mest neger?

Hur definierar vi negern?

Jag kallar enbart judar och muslimer negrer, sand neger eller vadå sub-sahara neger..

Men kalla inte dem svarta--- Är du färgblind eller?
Citera
2024-12-16, 18:08
Medlem
pn222jws avatar
"Negern kommer från Afrika söder om Sahara, den är svart i hyn och är bäst lämpad för fysiskt arbete."

Nej, men kom igen...det finns många topp-akademiker som är helsvarta med hög IQ. Jag minns en kille på KTH som var bäst i en kurs på 20 elever. Jag hade en lärare i företagsekonomi Stockholms U. (svart amerikan) som var bra. Har träffat läkare och sköterskor med afrikanskt påbrå som var jätteduktiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in