2024-12-16, 18:08
Medlem
Frsker frver BTC frn NiceHash till KuCoin fr att exchange till USDT.

Men det har blivit s svrt sedan jag sist hanterade krypto.

Jag fastnar I Travel rule, och frstr inte hur jag kommer vidare.

I KuCoin tar jag BTC-Segwit anger den adressen I NiceHash, men blir inte tillten p.g.a jag saknar Travel Rule.

Vad gr jag?
Citera
2024-12-16, 18:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Frsker frver BTC frn NiceHash till KuCoin fr att exchange till USDT.

Men det har blivit s svrt sedan jag sist hanterade krypto.

Jag fastnar I Travel rule, och frstr inte hur jag kommer vidare.

I KuCoin tar jag BTC-Segwit anger den adressen I NiceHash, men blir inte tillten p.g.a jag saknar Travel Rule.

Vad gr jag?
Verkar vara en scam-site https://www.trustpilot.com/review/www.nicehash.com
Citera
2024-12-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Verkar vara en scam-site https://www.trustpilot.com/review/www.nicehash.com

Drfr jag vill ver till KuCoin, antar den r ngot bttre. Har du nn ExChange du rekommenderar?
Citera
2024-12-16, 19:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Drfr jag vill ver till KuCoin, antar den r ngot bttre. Har du nn ExChange du rekommenderar?
KuCoin lr vara mycket bttre. Problemet r nog att du inte kommer f ver ngot dit...fr att du r p en scam-site.

Verkar finnas en del trdar p reddit.com som du kan g igenom fr att se om ngon ftt ut sina pengar.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-16 kl. 19:30.
Citera
2024-12-16, 19:55
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:

Att ta sig frn en scamsite med pengarna i behll brukar vara tmligen svrt...
Citera
2024-12-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Att ta sig frn en scamsite med pengarna i behll brukar vara tmligen svrt...

Men jag annde NiceHash till att Mina innan och kunde fra ver till Exodus. Nu har dem tagit bort Convert Exchange i Nicehash s jag mste bort drifrn.

Detta hr med Scams r anledningen till att krypto r dligt, de s oskert.
Citera
2024-12-17, 10:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Detta hr med Scams r anledningen till att krypto r dligt, de s oskert.
Det r som att sga att hammare r dligt fr att folk anvnder dem fr att skada andra.
Citera
2024-12-17, 17:29
Medlem
Vad r det ni snackar om? Nicehash.com en scamsite? Sluta snacka goja innan ni vet ngot. Jag har anvnt Nicehash sedan 2017. Nu var det ett tag sedan jag anvnde Nicehash dock. Tyvrr har de infrt ngon inaktivitetsavgift. Cirka 100 kronor gick till denna avgift innan jag fick tummen ur och flyttade mina bitcoin till en annan adress. Det gick bra och smidigt dock, inga konstigheter.

Och ni som sger att krypto r dligt fr det r oskert, tja men ha inte era krypto p exchanges (har upprepats mnga gnger).
Senast redigerad av iRonNuke 2024-12-17 kl. 17:32.
Citera
2024-12-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iRonNuke
Vad r det ni snackar om? Nicehash.com en scamsite? Sluta snacka goja innan ni vet ngot. Jag har anvnt Nicehash sedan 2017. Nu var det ett tag sedan jag anvnde Nicehash dock. Tyvrr har de infrt ngon inaktivitetsavgift. Cirka 100 kronor gick till denna avgift innan jag fick tummen ur och flyttade mina bitcoin till en annan adress. Det gick bra och smidigt dock, inga konstigheter.

Och ni som sger att krypto r dligt fr det r oskert, tja men ha inte era krypto p exchanges (har upprepats mnga gnger).

Det jag inte kan frst med NiceHash r varfr tog man bort deras Marketplace, trading. Den va ju s bra.

Jag har nu i iallafall lyckats flytta ver mina krypto till KuCoin, utan problem.
Citera
2024-12-25, 01:11
Medlem
Citat:
Det jag inte kan frst med NiceHash r varfr tog man bort deras Marketplace, trading. Den va ju s bra.

Jag har nu i iallafall lyckats flytta ver mina krypto till KuCoin, utan problem.

Nej det r trkigt. Ingen aning varfr man tog bort den. Men kanske har NiceHash ftt banta pga minskad efterfrgan. Bara en gissning dock.

Tur att det gick bra fr dig att fra ver krypton. NiceHash tror jag inte frsker blsa ngon, om dom inte kraftigt ndrat riktning i deras fretag. De blev hackade 2017, om det var ett inside job eller om det var utifrn lter jag vara osagt men alla BTC rensades frn deras konto. Dock valde de att fortstta verksamheten och gjorde en terbetalningsplan p typ ett r. Tror att de flesta fick tillbaka sina BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in