• 1
  • 2
2024-12-16, 21:31
Medlem
Funknatics avatar
Jag och min tjej/sambo har varit tillsammans i snart 1 r. Vi bor redan ihop ochs.
Hon var tidigare gift med en man som var totalt hemsk, s mycket hon har berttat och gtt igenom men end var kvar (inte under hot). Tror mer att han var p manipulera eller dylikt..
Hursom s r det svrt att frst hur hon fortf vill ha kontakt med denna person, nu har dom ett barn ihop s det frstr jag absolut att dom ska ha kontakt men inte mer n vad gller barnet?

Tidigare i veckan s kom jag hem under jobbet fr att hmta lite dokument s satt hon hr med honom?! dom hade varit p ett event med dottern och sen haka han p henne hem av ngon anledning..

r jag svartsjuk?
Citera
2024-12-16, 21:39
Medlem
DieselnDusts avatar
Knns ju som att hon vill gra dig svartsjuk medvetet. Och jag tycker ox att kontakt angende barnet rcker och inget mer utver det.
Senast redigerad av DieselnDust 2024-12-16 kl. 21:45.
Citera
2024-12-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Jag och min tjej/sambo har varit tillsammans i snart 1 r. Vi bor redan ihop ochs.
Hon var tidigare gift med en man som var totalt hemsk, s mycket hon har berttat och gtt igenom men end var kvar (inte under hot). Tror mer att han var p manipulera eller dylikt..
Hursom s r det svrt att frst hur hon fortf vill ha kontakt med denna person, nu har dom ett barn ihop s det frstr jag absolut att dom ska ha kontakt men inte mer n vad gller barnet?

Tidigare i veckan s kom jag hem under jobbet fr att hmta lite dokument s satt hon hr med honom?! dom hade varit p ett event med dottern och sen haka han p henne hem av ngon anledning..

r jag svartsjuk?

Kan du utveckla det hela?
Det du skriver r lite otydligt att komma med sikter om tycker jag.

De tv hade varit p ett event med barnet och var sedan hemma hos er fr att kanske umgs och bete sig som vuxna infr barnet.
Du kommer hem, fr att hmta lite dokument?? Varfr? Har du dina dokument utskrivna p papper och inte digitalt (2024?)
Du verkar svartsjuk...
Citera
2024-12-16, 21:55
Medlem
Citat:

r jag svartsjuk?

om han inte var bra och dessutom manipulerande s r det absolut inte mer n kontakt om barnet de borde ha.

Svartsjuk eller ej vet nog du bst sjlv men du har rtt att besluta om vem som fr vara gst i ert hem och vill d inte ha honom dr s sger du det rakt utan krusiduller.
Citera
2024-12-16, 21:55
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:

r jag svartsjuk?

Ett tips r att prata med henne.

Det finns ett annat stt att se p saken, att faktiskt visa dottern att man kan ven som frnskilda frldrar umgs p ett normalt stt.
ven om han har varit hemsk, s kanske sin tjej kan frbise den delen fr att faktiskt visa dottern att de kan umgs och det r inte mer n en splittrad familj genom att mamma och pappa bor p vars ett hll.

Det r mer hlsosamt fr barn att se sina frldrar umgs p ett bra stt n att det skriks och gapas runt barnet eller att det r negativt runt hmtning/lmning osv.

Dremot kan det ju vara schysst om du fr info innan att han hakar p s det inte blir en chock. Men prata med henne istllet fr skriv hr. Dr finns kanske lite mer av historien att lra sig av.
Citera
2024-12-16, 21:57
Medlem
Funknatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Kan du utveckla det hela?
Det du skriver r lite otydligt att komma med sikter om tycker jag.

De tv hade varit p ett event med barnet och var sedan hemma hos er fr att kanske umgs och bete sig som vuxna infr barnet.
Du kommer hem, fr att hmta lite dokument?? Varfr? Har du dina dokument utskrivna p papper och inte digitalt (2024?)
Du verkar svartsjuk...

Nej inte nr det gller kommun dokument (jag r inhyrd av kommun) s r det inte digitalt.
Det var helt random att jag kte hem denna dag.
Nej dottern stannade kvar p skolan s bara dom tv hngde hr.

Men lite kort s fungerar dom tv inte ihop, brkar alltid. Men end s har dom vad jag anser ondig kontakt, alltid maken som luskar sig tillbaka med ngot phittat skit.
Citera
2024-12-16, 22:02
Bannlyst
Citat:

r jag svartsjuk?
Nej du r inte svartsjuk du r dum i huvudet.
Fr det frsta s har hon ljugit alla hemska historier hon har berttat till dig om sitt ex, fr det andra s vill hon fortfarande knulla med honom och kanske gr det lite d och d.
Nr du gr slut med henne, s kommer hon bertta samma berttelser om sitt nsta om dig.
Sg till henne, du har 0 kontakt med ditt ex mer n hmta och lmna barnen (om du nu verkligen vill vara tillsammans med henne livet ut, annars s r det ingen ide att lsa henne)
Citera
2024-12-16, 22:06
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Clown west doing it's clown things. Herregud, hur blev det s hr WT i denna delen av vrlden? Nr man hr och lser om snt hr d lr man sig uppskatta st.
Citera
2024-12-16, 22:28
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Ett tips r att prata med henne.

Det finns ett annat stt att se p saken, att faktiskt visa dottern att man kan ven som frnskilda frldrar umgs p ett normalt stt.
ven om han har varit hemsk, s kanske sin tjej kan frbise den delen fr att faktiskt visa dottern att de kan umgs och det r inte mer n en splittrad familj genom att mamma och pappa bor p vars ett hll.

Det r mer hlsosamt fr barn att se sina frldrar umgs p ett bra stt n att det skriks och gapas runt barnet eller att det r negativt runt hmtning/lmning osv.

Dremot kan det ju vara schysst om du fr info innan att han hakar p s det inte blir en chock. Men prata med henne istllet fr skriv hr. Dr finns kanske lite mer av historien att lra sig av.
Njaaa d kan dom ta en fika p ett caf eller ngot. "Om" han nu var s "hemsk", s vill man inte vara ensam med en sn person..

Sen s r det ju TS hem ox, s han har ju lite att sga till om han ox.
Citera
2024-12-16, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Njaaa d kan dom ta en fika p ett caf eller ngot. "Om" han nu var s "hemsk", s vill man inte vara ensam med en sn person..
Precis min tanke.
Hon har hittat p de mesta om honom (vldigt vanligt att tjejer gr det).
Det finns tv anledningar till att par gr isr :
Tjejen r otrogen
Killen r alkoholist / knarkare.

S om hon skulle ha varit otrogen tidigare s hgst troligast berttar hon inte det, utan drar nn BS historia vilket hon har gjort till dig TS.
Citera
2024-12-16, 22:35
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelcore7
Precis min tanke.
Hon har hittat p de mesta om honom (vldigt vanligt att tjejer gr det).
Det finns tv anledningar till att par gr isr :
Tjejen r otrogen
Killen r alkoholist / knarkare.

S om hon skulle ha varit otrogen tidigare s hgst troligast berttar hon inte det, utan drar nn BS historia vilket hon har gjort till dig TS.
Ja, jag tycker ox att hon verkar ha hittat p. Inte bara tjejer som kan vara otrogna, killar kan ox det.
Citera
2024-12-16, 22:36
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Nej inte nr det gller kommun dokument (jag r inhyrd av kommun) s r det inte digitalt.
Det var helt random att jag kte hem denna dag.
Nej dottern stannade kvar p skolan s bara dom tv hngde hr.

Men lite kort s fungerar dom tv inte ihop, brkar alltid. Men end s har dom vad jag anser ondig kontakt, alltid maken som luskar sig tillbaka med ngot phittat skit.
Det fetade.. nnu sjukare d ju!

Och fortstter dom s dr, s kommer ni 2 ox brja brka...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in