Citat:
Ursprungligen postat av
Funknatic
Jag och min tjej/sambo har varit tillsammans i snart 1 r. Vi bor redan ihop ochs.
Hon var tidigare gift med en man som var totalt hemsk, s mycket hon har berttat och gtt igenom men end var kvar (inte under hot). Tror mer att han var p manipulera eller dylikt..
Hursom s r det svrt att frst hur hon fortf vill ha kontakt med denna person, nu har dom ett barn ihop s det frstr jag absolut att dom ska ha kontakt men inte mer n vad gller barnet?
Tidigare i veckan s kom jag hem under jobbet fr att hmta lite dokument s satt hon hr med honom?! dom hade varit p ett event med dottern och sen haka han p henne hem av ngon anledning..
r jag svartsjuk?
Ett tips r att prata med henne.
Det finns ett annat stt att se p saken, att faktiskt visa dottern att man kan ven som frnskilda frldrar umgs p ett normalt stt.
ven om han har varit hemsk, s kanske sin tjej kan frbise den delen fr att faktiskt visa dottern att de kan umgs och det r inte mer n en splittrad familj genom att mamma och pappa bor p vars ett hll.
Det r mer hlsosamt fr barn att se sina frldrar umgs p ett bra stt n att det skriks och gapas runt barnet eller att det r negativt runt hmtning/lmning osv.
Dremot kan det ju vara schysst om du fr info innan att han hakar p s det inte blir en chock. Men prata med henne istllet fr skriv hr. Dr finns kanske lite mer av historien att lra sig av.