Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 05:36
Medlem
Som många andra postat så undrar man alltid om man fått en rysk scammerska på halsen =)
Jag har sen sekund 1 trott o räknat med det skulle komma ngn typ av scam eller lån av pengar förr eller senare som det alltid verkar göra när man läser. Och det är otroligt många som blir lurade.

Iaf en lång historia kort. Vart matchad med en tjej på hinge. Fick medellande och hon var från ryssland och ville träffa någon o flytta till sverige typ (redan här tror man ju det är scam)
Vi började messa varandra dagligen och hon skrev om sin dag o jobb o s v, och skickade allt ngn bild eller 2 på sig eller familj. Vi har nu messat daglingen i säkert 2 månader och även pratat på facetime så jag vet det är tjejen på bilderna och även haft ett par vanliga korta samtal. Hon har ju sen dag 1 sagt hur kär hon är o s v o vill komma hit. Nu efter 2 månader så sa hon förra veckan jag vill komma o hälsa på och ska gå till resebyrå o s v o fixa pass o visum o det som behövs. Idag skicka hon bild på sitt splitternya pass som är utfärdat idag med hennes bild på. Och nu kom frågan man väntat på
Hon äger bara 650€ och flygbiljetten kostar 1100€. Hon sa det var väldigt tråkigt om vi ska behöva vänta
då det tar månader o spara ihop. Så hon fråga ju inte rätt ut om jag kunde fixa. Nu är ju frågan är detta
scam och hur lång tid orkar dom hålla på för o lura loss några få tusen. Eller kan det vara så
dom vill hitta ett sätt o ta sig till sverige o förhoppningsvis gifta sig o få uppehållstillstånd o sen dra så fort dom kan. I mitt fall kan hon gärna få komma o vara min fru i ett par år sedan dra haha.
Så vad tror vi. Alltid scam? eller kan dom fiska efter uppehållstillstånd
Citera
Igår, 05:52
Medlem
sebastian66s avatar
Det bästa du kan göra är att skita i att skicka pengar och dra till Ryssland. då förlorar du bara dina egna pengar för flygresan och uppehälle.
Denna tjejen kanske har ett system och pratar med fyra olika. Det innebär att det finns aldrig några garantier när det gäller internet.
Därför skulle jag rekommendera dig att hellre dra till Ryssland. Om du trivs kanske du kan stanna kvar.
Att få uppehållstillstånd till Sverige tar i regel flera år om det är möjligt.
Citera
Igår, 06:12
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Som innehavare till Rysk fru så kan jag säga att du har inte det som krävs för en rysk kvinna. Att du inte betalar hennes flygbiljett är patetiskt enligt henne, hennes familj och alla hennes kompisar. Kom ihåg att ryska kvinnor är fortfarande kvinnor, till skillnad från svenska kvinnor. Frågan är hur man tar hänsyn till detta och fortfarande inte blir scammad.

Att ni möttes på någon datingsida är där det spricker för mig. Jag skulle inte skickat pengar, jag hade dumpat henne.
Citera
Igår, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajrippe
Som många andra postat så undrar man alltid om man fått en rysk scammerska på halsen =)
Jag har sen sekund 1 trott o räknat med det skulle komma ngn typ av scam eller lån av pengar förr eller senare som det alltid verkar göra när man läser. Och det är otroligt många som blir lurade.

Iaf en lång historia kort. Vart matchad med en tjej på hinge. Fick medellande och hon var från ryssland och ville träffa någon o flytta till sverige typ (redan här tror man ju det är scam)
Vi började messa varandra dagligen och hon skrev om sin dag o jobb o s v, och skickade allt ngn bild eller 2 på sig eller familj. Vi har nu messat daglingen i säkert 2 månader och även pratat på facetime så jag vet det är tjejen på bilderna och även haft ett par vanliga korta samtal. Hon har ju sen dag 1 sagt hur kär hon är o s v o vill komma hit. Nu efter 2 månader så sa hon förra veckan jag vill komma o hälsa på och ska gå till resebyrå o s v o fixa pass o visum o det som behövs. Idag skicka hon bild på sitt splitternya pass som är utfärdat idag med hennes bild på. Och nu kom frågan man väntat på
Hon äger bara 650€ och flygbiljetten kostar 1100€. Hon sa det var väldigt tråkigt om vi ska behöva vänta
då det tar månader o spara ihop. Så hon fråga ju inte rätt ut om jag kunde fixa. Nu är ju frågan är detta
scam och hur lång tid orkar dom hålla på för o lura loss några få tusen. Eller kan det vara så
dom vill hitta ett sätt o ta sig till sverige o förhoppningsvis gifta sig o få uppehållstillstånd o sen dra så fort dom kan. I mitt fall kan hon gärna få komma o vara min fru i ett par år sedan dra haha.

Garanterat scam eftersom att alla ryskor är luder och horiga fnask. Du är en misslyckad incel om du inte själv fattar detta enkla. 1100 Euro är en förmögenhet i det urfattiga ryZZland, en förmögenhet!

"Sagt hur kär hon är...." - hahaha är du inte riktigt redig i skallen?
Citera
Igår, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Garanterat scam eftersom att alla ryskor är luder och horiga fnask. Du är en misslyckad incel om du inte själv fattar detta enkla. 1100 Euro är en förmögenhet i det urfattiga ryZZland, en förmögenhet!

"Sagt hur kär hon är...." - hahaha är du inte riktigt redig i skallen?

Nu skulle hon ju inte ha 1100€ utan typ 450€ . Och som sagt hon har inte frågat ännu.
Och som sagt jag har trott sen dag 1 ngn gång kommer en scam för eller senare.
Poängen med inlägget. finns det legitma ryskor eller är allt en scam
Citera
Igår, 07:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Är singlar, både män och kvinnor stora idioter hela bunten?
Man blir inte äkta kär i en person efter någon månad med meddelanden och telefonsamtal men visst kan man fatta tycke för varandra.
Gissar att damen du pratar med har detta som jobb och skickar meddelanden och ringer från ”jobbet” till dig och säkert 40 st andra män. Får hon 450 EURO från alla dessa så drar hon in över 200 000 kr för ett par månaders jobb. Vissa män betalar säkert snabbare och vissa långsammare men jobbar man hela tiden med 40 klienter (gissar friskt om antalet) så har man ett stadigt inflöde av pengar.
I ryssland är det enorma pengar och även om hon inte får behålla dessa pengar så får hon iallafall lön.

Vi har väl liknande trådar här i sverige om dessa chattoperatörer (sök här på FB så lär du dig lite hur systemet funkar) men rysskorna går steget längre där de också ber om att få extra pengar skickade till sig och även pratar i telefonen.

Ja, du blir lurad.
Citera
Igår, 09:08
Medlem
Säg att du inte har något problem att vänta, att man ändå inte ska stressa kärlek. Då kanske det blir annat liv i luckan.
Du kan även prova kontakta henne via ett fakekonto och se om hon blir lika förälskad i det kontot med
Senast redigerad av Almanacka2018 Igår kl. 09:10.
Citera
Igår, 09:23
Medlem
Det är inte omöjligt att hon vill till väst
Men tänk på att du förmodligen inte är hennes enda kontakt

Jag skulle hellre betala hennes flygbiljett. Än att resa dit
Fortsätter hon med andra utgifter. Så lägger man ner
Tänk på att man ska vara lite försiktig med utlandsgåvor
Ditt konto kan bli avstängt.

Jag skulle inte, i dessa krigstider, resa till Ryssland
Där riskerar du att hamna i fängelse för spionage
Senast redigerad av Max1494 Igår kl. 09:29.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
67arigGubbes avatar
Klart det är scam.. som någon sa är alla ryssar luder och gör allt för pengar.

Så många gånger man fått höra att en rysshora vill gifta sig med en för lite pengar..
Citera
Igår, 09:31
Medlem
KruciKruxs avatar
Hade jag varit du så hade jag åkt dit.

Du kan ju fråga henne om det hade varit möjligt? Då får ju du även möjlighet att träffa hennes vänner och kanske familj med, då kanske riktig kärlek kan uppstå?

Lycka till.
Citera
Igår, 09:42
Medlem
Går det verkligen för ryska medborgare att få visum till Sverige. Går väl inga direktflyg utan det är via Turkiet man får åka.
Citera
Igår, 09:45
Medlem
Citat:

Nästan garanterat en scam. Bättre om du vill chansa är att du beställer och betalar hela flygbiljetten, med återbetalningsskydd om det finns. Då kan hon inte plocka dig på pengar iaf om det var det hon tänkte.
Erbjuder du det lär du väl märka hur hon reagerar. Lär väl ta stopp i konversationen om hon märker att hon inte kan fö loss pengar från dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in