• 4
  • 5
2025-01-10, 23:31
Medlem
Vad är målet med en sån här kontakt? Importera en ryska? Knulla?
Citera
2025-01-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajrippe
Som många andra postat så undrar man alltid om man fått en rysk scammerska på halsen =)
Jag har sen sekund 1 trott o räknat med det skulle komma ngn typ av scam eller lån av pengar förr eller senare som det alltid verkar göra när man läser. Och det är otroligt många som blir lurade.

Iaf en lång historia kort. Vart matchad med en tjej på hinge. Fick medellande och hon var från ryssland och ville träffa någon o flytta till sverige typ (redan här tror man ju det är scam)
Vi började messa varandra dagligen och hon skrev om sin dag o jobb o s v, och skickade allt ngn bild eller 2 på sig eller familj. Vi har nu messat daglingen i säkert 2 månader och även pratat på facetime så jag vet det är tjejen på bilderna och även haft ett par vanliga korta samtal. Hon har ju sen dag 1 sagt hur kär hon är o s v o vill komma hit. Nu efter 2 månader så sa hon förra veckan jag vill komma o hälsa på och ska gå till resebyrå o s v o fixa pass o visum o det som behövs. Idag skicka hon bild på sitt splitternya pass som är utfärdat idag med hennes bild på. Och nu kom frågan man väntat på
Hon äger bara 650€ och flygbiljetten kostar 1100€. Hon sa det var väldigt tråkigt om vi ska behöva vänta
då det tar månader o spara ihop. Så hon fråga ju inte rätt ut om jag kunde fixa. Nu är ju frågan är detta
scam och hur lång tid orkar dom hålla på för o lura loss några få tusen. Eller kan det vara så
dom vill hitta ett sätt o ta sig till sverige o förhoppningsvis gifta sig o få uppehållstillstånd o sen dra så fort dom kan. I mitt fall kan hon gärna få komma o vara min fru i ett par år sedan dra haha.
Så vad tror vi. Alltid scam? eller kan dom fiska efter uppehållstillstånd

Skicka inte pengar men var inte en snålkuk, köp en flygbiljett till henne så ni får träffas så man märker om det klickar eller om det bara är uppehållstillstånd hon är ute efter
Citera
2025-01-12, 16:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajrippe
Så en liten update. Det har nu gått ett par dagar och jag erbjöd mig flyga ner till ryssland istället
och på det svara hon. Ja det går bra såklart men det blir ju mycket dyrare för dig. Sen skrev hon du får välja vilket alternativ som blir bäst för dig. Annars kan du ju boka resan åt mig och bara skicka biljetten så jag kan skicka den vidare o få mitt visum. Det kan ju så klart vara att när man väl köpt biljett ja då
blir det något annat strul så hon vill man ska skicka pengar. Men visum kostar typ 80€. Och bokar man ombokbar så är det ju bara avboka. Sjukt detta trodde aldrig jag skulle dra det så här långt pga man är nyfiken =) Vi fortsätter fiska vidare lite o se vart vi landar

Har ni sets ännu?
Citera
2025-01-19, 11:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Du skriver nyttiga tips om att läsa på om landet. Men min poäng var att man bör inte måla upp alla utländska kvinnor som djävulen själv. Det finns gubbjävlar som kallar dem automatiskt för thailuder, rysshoror osv. Men man vet aldrig vilken sits kvinnan i andra änden kan sitta i. Hon kanske skriver med män för att kunna få mat på bordet åt sig själv och sitt barn. Jag vet hur det kan va för dem så jag är försiktig med att säga att alla dessa är bedragare och horor.

Dessutom ska man nog inte bajsa på andra länder när det samtidigt sitter avskum från Sverige, svenskar, som låtsas vara kvinnor och lurar män. Och när det finns svenska as som behandlar importerade kvinnor väldigt dåligt. Vissa av kvinnorna är inte ens attraherade av mannen, vilken mardröm då att hålla på med närhet och sex, motsatsen till frihet. Jag har personlig insyn i ämnet och känner empati i vissa fall. Det finns kvinnor som får betala väldigt dyrt för hoppet om ett bättre liv, och de som har barn med sig tenderar försöka hålla ut längre även för sitt barns skull. Svinaktiga män bryr sig inte om det perspektivet men normala män kanske förstår det här.

Och jag säger som sagt inte att alla kvinnor är änglar, det finns de som vill ta så mycket som möjligt av det mannen äger. Och det kan finnas genuint bra män som faller offer.

Jag håller absolut med i sak. Många kvinnor f f a från Thailand och Filipinerna, men även andra länder givetvis, gör detta för att få ett bättre liv och för att kunna hjälpa sin familj och släkt. Det kan finnas tusen och en orsaker till att någon söker en partner i en annan del av världen. Jag tänker att om man nu ens tänkt ännu mer om man fått kontakt med en partner från ett annat land och helt annan del av världen, att man då borde vilja veta så mycket som möjligt om hur landet fungerar, vad det finns för sociala koder, vad som ses som artigt och ännu viktigare vad som ses som oförskämt.

Jag gillar heller inte att man använder benämningar som thailuder, rysshoror osv. Jag tänker att det dessvärre ofta är den typen av gubbar som mer än gärna idkar sex med dessa damer som har nedsättande begrepp om dem.

Jag känner till både bra och dåliga relationer mellan män och "importfruar". Min absoluta uppfattning är att relationer som funkar bäst är där mannen som tagit hit frun är de där han har kunskap om hennes kultur, försöker lära sig hennes språk och även har en familjär syn mot hennes familj och släkt. Sen fattar jag ju att man inte kan sända hur mycket pengar som helst till hennes familj - vilket ofta är något det blir tjafs om i dessa relationer och här krockar ju kulturerna i hur saker och ting fungerar.

Precis som du säger så finns det kvinnor som inte är änglar. Nu har jag inte så bra koll på Thailand och Filipinerna, men min uppfattning är att de ryska damerna som är på d essa siter är något mer förslagna rent generellt. Kanske beror på att jag varit så pass mycket i Ryssland och Östeuropa.

Sen ska det verkligen inte glömmas att det sitter män i afrikanska länder och i Indien, Pakistan mm och låtsas vara kvinnor från vilket land som helst och då lurar folk på pengar.

Givetvis finns det liknande upplägg som lurar kärlekstörstande kvinnor också även om det inte är lika vanligt och att modus kan skilja sig något åt, men syftet är det samma - lura av personen så mycket pengar som det går.

Allt landar i att man ska vara rätt så försiktig och inte bara se rosa moln. Dessutom ska man ha med sig att bedragarna kan vara ihärdiga över mycket lång tid.

EDIT: Det finns en serie som ligger på MAX och Discovery+ som heter 90 Day to Wed som handlar om amerikaner som träffar partners utomlands. Frågan är hur mycket "regi" det är i produktionen men den får med många av problemen som diskuteras i tråden. Grundstenen är alltid den att de inte förstår varandras kultur. Finns en svensk motsvarighet som är ganska kass som heter Älskar älskar inte.
Senast redigerad av godboy 2025-01-19 kl. 11:28.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in