• 4
  • 5
2025-01-10, 23:31
Medlem
Vad är målet med en sån här kontakt? Importera en ryska? Knulla?
Citera
2025-01-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajrippe
Som många andra postat så undrar man alltid om man fått en rysk scammerska på halsen =)
Jag har sen sekund 1 trott o räknat med det skulle komma ngn typ av scam eller lån av pengar förr eller senare som det alltid verkar göra när man läser. Och det är otroligt många som blir lurade.

Iaf en lång historia kort. Vart matchad med en tjej på hinge. Fick medellande och hon var från ryssland och ville träffa någon o flytta till sverige typ (redan här tror man ju det är scam)
Vi började messa varandra dagligen och hon skrev om sin dag o jobb o s v, och skickade allt ngn bild eller 2 på sig eller familj. Vi har nu messat daglingen i säkert 2 månader och även pratat på facetime så jag vet det är tjejen på bilderna och även haft ett par vanliga korta samtal. Hon har ju sen dag 1 sagt hur kär hon är o s v o vill komma hit. Nu efter 2 månader så sa hon förra veckan jag vill komma o hälsa på och ska gå till resebyrå o s v o fixa pass o visum o det som behövs. Idag skicka hon bild på sitt splitternya pass som är utfärdat idag med hennes bild på. Och nu kom frågan man väntat på
Hon äger bara 650€ och flygbiljetten kostar 1100€. Hon sa det var väldigt tråkigt om vi ska behöva vänta
då det tar månader o spara ihop. Så hon fråga ju inte rätt ut om jag kunde fixa. Nu är ju frågan är detta
scam och hur lång tid orkar dom hålla på för o lura loss några få tusen. Eller kan det vara så
dom vill hitta ett sätt o ta sig till sverige o förhoppningsvis gifta sig o få uppehållstillstånd o sen dra så fort dom kan. I mitt fall kan hon gärna få komma o vara min fru i ett par år sedan dra haha.
Så vad tror vi. Alltid scam? eller kan dom fiska efter uppehållstillstånd

Skicka inte pengar men var inte en snålkuk, köp en flygbiljett till henne så ni får träffas så man märker om det klickar eller om det bara är uppehållstillstånd hon är ute efter
Citera
2025-01-12, 16:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajrippe
Så en liten update. Det har nu gått ett par dagar och jag erbjöd mig flyga ner till ryssland istället
och på det svara hon. Ja det går bra såklart men det blir ju mycket dyrare för dig. Sen skrev hon du får välja vilket alternativ som blir bäst för dig. Annars kan du ju boka resan åt mig och bara skicka biljetten så jag kan skicka den vidare o få mitt visum. Det kan ju så klart vara att när man väl köpt biljett ja då
blir det något annat strul så hon vill man ska skicka pengar. Men visum kostar typ 80€. Och bokar man ombokbar så är det ju bara avboka. Sjukt detta trodde aldrig jag skulle dra det så här långt pga man är nyfiken =) Vi fortsätter fiska vidare lite o se vart vi landar

Har ni sets ännu?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in