Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 10:36
Medlem
billigosts avatar
Jag sökte men jag hittade inget forumförslag på detta.

Jag försökte leta efter en tråd jag skrev i för någon vecka sedan, men då jag skriver många inlägg per dag tappade jag tålamodet genom att behöva bläddra genom alla inlägg jag skrivit.

Med det sagt, det hade varit trevligt med en funktion där man kan se alla trådar man skrivit i, listade i ordning, både för ens egen aktivitets del men också intressant att se vad andra skriver i för olika trådar.

Är detta görbart?
Senast redigerad av billigost Igår kl. 10:43.
Citera
Igår, 10:48
Medlem
StonedMonkeys avatar
Du menar som att klicka på användarnamnet, sen "hitta fler inlägg från xxx" ?
Citera
Igår, 10:49
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Du menar som att klicka på användarnamnet, sen "Se fler inlägg från xxx" ?

Nej, för då kommer bara inläggen upp i datum-ordning. Jag vill även kunna få upp enbart trådarna jag/en användare skrivit i.
Senast redigerad av billigost Igår kl. 10:52.
Citera
Igår, 11:07
Medlem
SvenHelsings avatar
Jo det går mha sökfunktionen. Har ett bokmärke som gör det.
Citera
Igår, 11:15
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Det är lite oklart hur du menar?
Citera
Igår, 11:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Kan du dela med dig av det tror du? Jag lyckas inte ställa in det som TS efterfrågar det.
Citera
Igår, 11:34
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag sökte men jag hittade inget forumförslag på detta.

Jag försökte leta efter en tråd jag skrev i för någon vecka sedan, men då jag skriver många inlägg per dag tappade jag tålamodet genom att behöva bläddra genom alla inlägg jag skrivit.

Med det sagt, det hade varit trevligt med en funktion där man kan se alla trådar man skrivit i, listade i ordning, både för ens egen aktivitets del men också intressant att se vad andra skriver i för olika trådar.

Är detta görbart?

Jag tror att vad du söker efter är "avancerad sökning" -> Sök på användarnamn (skriv in användaren du vill söka på), Söktyp: "Inlägg" och Visa som: "Ämnen"

https://www.flashback.org/sok/?query...2-17&so=weight

Ser inga tråddubbletter så jag tror att detta helt enkelt är en lista på de trådar som anv. "billigost" har skrivit i. Ber om ursäkt om jag missförstod vad du frågade efter.

EDIT: 7875 ämnen från en användare som skrivit 5051 inlägg... något stämmer inte med metoden jag föreslog
Senast redigerad av S.W.I.M Igår kl. 11:36.
Citera
Igår, 11:36
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du dela med dig av det tror du? Jag lyckas inte ställa in det som TS efterfrågar det.
Går det inte att söka efter ens användarnamn och visa som ämnen eller inlägg? Då går det att söka i ett specifikt underforum också.
Citera
Igår, 11:38
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag tror att vad du söker efter är "avancerad sökning" -> Sök på användarnamn (skriv in användaren du vill söka på), Söktyp: "Inlägg" och Visa som: "Ämnen"

Ser inga tråddubbletter så jag tror att detta helt enkelt är en lista på de trådar som anv. "billigost" har skrivit i. Ber om ursäkt om jag missförstod vad du frågade efter.

EDIT: 7875 ämnen från en användare som skrivit 5051 inlägg... något stämmer inte med metoden jag föreslog

Nej det fungerar inte, antingen får man bara upp ens startade trådar eller så visas dubbletter utefter antal inlägg.
Citera
Igår, 11:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Ja det blir märkligt med fler ämnen än vad den billiga osten har skrivit inlägg. Men det ser rätt ut vid en första anblick.

Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Går det inte att söka efter ens användarnamn och visa som ämnen eller inlägg? Då går det att söka i ett specifikt underforum också.

Väljer man inlägg så ser får jag först upp massa länkar till tråden om Skid-VM i Oberstdorf 2021 där den billiga osten verkar ha haft mycket att säga. Men via Ämnen så verkar det se bra ut.

EDIT: Nu ser jag att det bara är den billiga ostens startade trådar. Men det borde vara ganska enkelt att göra en query på det TS efterfrågar.
Citera
Igår, 11:54
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nej det fungerar inte, antingen får man bara upp ens startade trådar eller så visas dubbletter utefter antal inlägg.

Är du säker på att du inte blandar ihop de tre trådarna om skidVM som har snarlika namn? När jag söker blir det inte dubbletter

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja det blir märkligt med fler ämnen än vad den billiga osten har skrivit inlägg. Men det ser rätt ut vid en första anblick.

Väljer man inlägg så ser får jag först upp massa länkar till tråden om Skid-VM i Oberstdorf 2021 där den billiga osten verkar ha haft mycket att säga. Men via Ämnen så verkar det se bra ut.

EDIT: Nu ser jag att det bara är den billiga ostens startade trådar. Men det borde vara ganska enkelt att göra en query på det TS efterfrågar.

Det blir användarens startade trådar om man söker på ämne och visar som ämne, men inte om man söker på inlägg. Själv ser jag inga dubbletter men trodde först att jag gjorde det då de tre första skid-VM-trådarna hade snarlika namn.

Däremot borde det ju visas färre trådar än inlägg så något är onekligen vajsing här
Citera
Igår, 12:01
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Är du säker på att du inte blandar ihop de tre trådarna om skidVM som har snarlika namn? När jag söker blir det inte dubbletter

Det blir användarens startade trådar om man söker på ämne och visar som ämne, men inte om man söker på inlägg. Själv ser jag inga dubbletter men trodde först att jag gjorde det då de tre första skid-VM-trådarna hade snarlika namn.

Däremot borde det ju visas färre trådar än inlägg så något är onekligen vajsing här

Kan du kopiera in url på din sökning? Oavsett hur jag söker får jag inte fram en lista som enbart visar vilka trådar jag skrivit i, utan att ta med dubbletter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in