Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 17:03
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Hora är idag ett skällsord, då ordet i princip bara används om kvinnor som man är arg på. Ett exempel:
"Lina är sån jävla bitch hon snackar skit om andra, fan jag hatar den horan alltså".

Men själva den riktiga definitionen av en hora är väl en kvinna som säljer sex? Det blir lite som bög, neger, zigenare och en massa andra ord som läggs till den ständigt växande skaran av tabubelagda ord som inte får nyttjas.

I min värld så borde väl kvinnliga sexarbetare ta tillbaka ordet hora från horstigmats spridare, precis som homosexuella män tog ordet bög tillbaka från homofoberna och vissa svarta vill ta tillbaka ordet neger från rasister med mera.

Ska man få säga hora om kvinnor som säljer sex?
Citera
Igår, 17:14
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tycker gott en sexarbetare med stolthet kan kalla sig för hora och vara belåten med att andra tilltalar hen som horan.

Om jag var kvinna så skulle jag varit en välarbetad hora med ett leende på läpparna. Kan tänka mig att jag skulle ha en slogan med ordet hora i och vara stolt.
Citera
Igår, 17:23
Medlem
MrB00ZEs avatar
Tycker att vi ska låta historien upprepa sig själv och låta kvinnliga sexarbetare ta tillbaka ordet.

Undrar nästan om Onlyfans kreatörer i framtiden kommer kalla sig själva för horor.
Citera
Igår, 17:26
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Hora är idag ett skällsord, då ordet i princip bara används om kvinnor som man är arg på. Ett exempel:
"Lina är sån jävla bitch hon snackar skit om andra, fan jag hatar den horan alltså".

Men själva den riktiga definitionen av en hora är väl en kvinna som säljer sex? Det blir lite som bög, neger, zigenare och en massa andra ord som läggs till den ständigt växande skaran av tabubelagda ord som inte får nyttjas.

I min värld så borde väl kvinnliga sexarbetare ta tillbaka ordet hora från horstigmats spridare, precis som homosexuella män tog ordet bög tillbaka från homofoberna och vissa svarta vill ta tillbaka ordet neger från rasister med mera.

Före du pratar om att de borde kalla sig hora, kanske du skulle fråga tjejerna direkt vad de tycker...

Nja kanske något snällare då de gör en insatts för att män som inte kan få naturlig sex att ändå få uppleva sex.
funderar på vad för kränkande namn man skall ha för sexköpare som det står i tidningarna, kanske sexsäljare vore mer passande för tjejerna. så vad blir männens benämningar?
"de som måste köpa sex" "horbockar" "De som inte ens får sex på sista chansen dansställen" "torskar"?
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

Hora betyder någon som begår hor.
Det kan lika gärna vara man som kvinna.
Behöver inte vara något med pengar att göra.
Citera
Igår, 19:10
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Som vanligt så är du otroligt ointressant i ditt svammel till trådstart.

Du menar på allvar att homosexuella män har tagit tillbaks ordet bög från homofoberna? 🤦‍♀️🤦‍♂️🤣🤣🤣

Hur blåst är du. Klart som fan att bögar fortfarande kallas bögar eller bögjävlar av kreti och pleti.

ALLA sexsäljare vill kallas just sexsäljare.
Varför tror du att de manliga hororna inte kallas horor?
Eller har du något annat namn de kallas för, de manliga sexsäljarna?
Citera
Igår, 23:16
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Som vanligt så är du otroligt ointressant i ditt svammel till trådstart.
Vad gör du här då?
Citera
Igår, 23:25
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Vad gör du här då?

Svarar på din fråga.

Du får den igen.

ALLA sexsäljare vill kallas just sexsäljare.
Varför tror du att de manliga hororna inte kallas horor?
Eller har du något annat namn de kallas för, de manliga sexsäljarna?

Du verkar väldigt fördomsfull som bara pratar om kvinnor. Varför är du sexist som inte inser mäns rätt i samhället?
Citera
Igår, 23:38
Medlem
anomaligns avatar
Jag tycker inte att man ska säga "hora" om en prostituerad, eftersom det är moraliserande och dömande mot den ordet beskriver, men jag är också skeptisk till ordet "sexarbetare", då det är normaliserande och avdramatiserande av den utnyttjande strukturen. Det ger mig dåliga vibbar och för tankarna till moraliskt bankrutta genusvetare/sexologer som marknadsför myten om "den lyckliga horan" efter de har läst nån biografi av någon prostituerad trans-identifierande man som tyckte att det inte var så farligt ändå.
Senast redigerad av anomalign Igår kl. 23:41.
Citera
Idag, 00:10
Medlem
Är det förkastligt att kalla en spade en spade?
Citera
Idag, 00:17
Medlem
Skitborstes avatar
Tycker generellt att ordet hora är ett ord som förknippas med fulhet och kvinnlig underkastelse. Samtidigt förstår jag att män vill vara män, särskilt på droger. De vill finna djuret inom sig. Något som går stick i stäv med alla kvinnorörelser runtom. Det gör både mannen och kvinnan osäker, det kanske är en bra sak, emellanåt?

Vissa gillar att straffknulla och bli straffknullade, vad som blir en rättssak på efterkälke får envar brottas om. Handlar om känslan inom den med mest erfarenhet och med rätt omdömesförmåga att ta itu med knepiga sexualbrott, ifall någon, någon gång skulle känna sig utnyttjad. Känslor av att känna sig utnyttjad finns det nog tyvärr gott om och det är förmodligen inte enbart förknippat med det kvinnliga könet.

Men jag gissar att i det stora hela har inga utbölingar någon större påverkan på kvinnlig önskan om att bli påsatta som i en porrfilm. Skillnaden på sex och kärlek återstår. Smaksak. Ty inte vill vi väl alltid det ena eller andra? Måste ett val göras mellan båda får du utgå från dig själv, allt annat är påverkansoperationer.
Senast redigerad av Skitborste Idag kl. 00:48.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
Skitborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag tycker inte att man ska säga "hora" om en prostituerad, eftersom det är moraliserande och dömande mot den ordet beskriver, men jag är också skeptisk till ordet "sexarbetare", då det är normaliserande och avdramatiserande av den utnyttjande strukturen. Det ger mig dåliga vibbar och för tankarna till moraliskt bankrutta genusvetare/sexologer som marknadsför myten om "den lyckliga horan" efter de har läst nån biografi av någon prostituerad trans-identifierande man som tyckte att det inte var så farligt ändå.

Därför är jag för ordet "glädjeflicka"/"glädjekvinna".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in