Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-12-18, 14:21
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komvux.Student
Har jag varit öppen, så har det blivit avstånd.

Har du verkligen frågat om de vill gifta sig med dig?
Citera
2024-12-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Har du verkligen frågat om de vill gifta sig med dig?
- Jag har varit öppen med att dejta seriöst/vara i ett seriöst förhållande.
- Varit öppen med känslor.
Citera
2024-12-18, 16:56
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
- Jag har varit öppen med att dejta seriöst/vara i ett seriöst förhållande.
- Varit öppen med känslor.

Aha ok

Tänker bara att innerst inne så är det ju en kvinnas högsta dröm.

Att få barn.

Så du kanske kan säga till henne på första dejten att du ämnar gifta dig och skaffa barn med henne?
Citera
2024-12-18, 16:57
Medlem
Buuhuu!… alla är så dumma… Ifall du vore en man, istället för den grinfjollan du verkar vara, så hade du bitit ihop och accepterat situationen. Byt kön.
Citera
2024-12-18, 22:51
Medlem
Citat:
Det där med att vara för snäll och bli överkörd är något jag känner igen.

Kanske har du en poäng! Det är möjligt att kvinnor har sett mig som en bra person och att det har väckt intresse, vilket senare lett till djupare relationer och så småningom sex. Men under relationen kanske de har upptäckt att min personlighet är för tråkig i längden?

Jag minns en chef jag hade när jag jobbade på ett kafé. Hon var vår teamleader och brukade säga att det var kul att jobba med mig. Efter en AW följde jag med henne hem, och hon berättade att hon aldrig hade träffat någon som var så ”genomsnäll” som jag. Hon hade jobbat länge i restaurangbranschen och hade säkert mött män som inte gillade att bli styrda av kvinnor.

När det gäller henne handlade det bara om sex från bådas sidor, så jag var okej med det. Men om vi båda hade velat ta det till en djupare relation, kanske även hon skulle ha tröttnat på mig?

Jag är inte ledsen över varje gång jag haft sex. Det är mest den senaste relationen som har satt spår. Alla tankar kring tidigare dejter, där jag trott att vi haft något speciellt, har kommit tillbaka. Det känns som att samma sak alltid händer.

Jag kanske låter tjatig, men jag brydde mig verkligen om den senaste tjejen. Nu är det lite bättre – inte lika tungt som igår eller dagarna innan jag startade tråden.

Jag vet att du skrev att jag inte behöver tacka för varje inlägg, men jag kan inte låta bli! Många har svarat så snällt och med bra saker att säga. Jag trodde att fler skulle kommentera om hur "omanligt" det var att känna så här, men jag har fått så mycket stöd istället. Det uppskattar jag verkligen.

Så jag tackar dig för ditt inlägg! Det var ett mycket bra inlägg!

Det är tjejkompisar som har utvecklats till det ''större'' och ''djupare''.

Jag går sällan till krogen och dejtingssidor är jag inte aktiv på.

Jag förstår känslan att du vill tacka folk för deras inlägg - och när det är såhär på ett forum kan det vara en trevlig gest, bara du inte tackar dem du träffar ofta alltför mycket...
Det behöver inte vara att kvinnorna tröttnar på dig, men kanske vet de lite för tydligt var de har dig efter ett tag. Relationer är ett spel och för att hålla spänningen uppe vill vi inte alltid veta exakt var vi har den andra personen - bli lite mer "mystisk" och hitta på nåt sätt att överraska den du är ihop med! Initiativförmåga är väldigt sexigt och även när någon verkligen brinner för något och är inläst på ämnet! Tycker jag i alla fall.
Citera
2024-12-18, 23:10
Medlem
Citat:
Hej,

Det här inlägget är inte lätt att skriva, men jag vill dela mina tankar för att förstå om fler känner igen sig i detta: Är det fel av en man att känna sorg över att bara ses som ett sexobjekt, och aldrig som något mer?

Jag har aldrig riktigt lyckats med dejting. Däremot har jag haft fina vänskapsrelationer med några tjejer där jag trott att det fanns en djupare, speciell koppling – men i slutändan har jag bara varit någon de vänt sig till för fysisk närhet, tills de hittar en man som de faktiskt vill dela sitt liv med.

Det gör ont, och det har hänt gång på gång – ända sedan tonåren. Min första flickvän träffade jag på ett ungdomsdisco. Vi blev ett "par", men kort därefter kom en annan kille och tog hennes hjärta. Och så har det fortsatt. Jag har dugit för tillfälliga relationer, men aldrig som "pojkvänsmaterial". Vissa har försvunnit så fort de förstått att jag sökte kärlek, medan andra har stannat tills de tyckt att mina känslor blivit "för mycket".

För två år sedan träffade jag en katolsk tjej, och även där handlade det bara om sex. Samma år blev jag nära vän med en annan tjej. Vi hade en unik kemi, och hon fick mig att känna mig stark och manlig på ett sätt som ingen annan gjort tidigare. Jag började få känslor som jag inte upplevt förut, men med tiden svalnade allt. Hon försvann, precis som de andra. Hon sa visserligen att vi fortfarande var "vänner", men jag tror att hon bara kommer höra av sig när hon behöver något från mig.

Jag bär på en sorg. Det känns som om jag aldrig blir sedd för den jag är, som om ingen någonsin ser mig som en potentiell partner.

Är det patetiskt att känna såhär? Är det omanligt att vilja bli älskad på riktigt? Varför blir det så här, gång på gång?

Hur gammal är du? Jag tror du gör bäst i att inte fundera på så himla mycket för
Tillfället då som du beskriver så blir det så gång på gång.

Ta en paus, gör nåt annat, fokusera på vad DU kan göra för att må bra i ditt liv utan att behöva nån annan som validerar och älskar dig, det är ju klyschigt men lär dig acceptera och älska dig själv.

Sen efter pausen så tar du nya tag.

Utöver att vi är biologiskt riggade att söka efter partner så finns det en HEL DEL i livet som är grymt bra UTAN partner, det finns en hel del öden och liv som är större i sitt lidande än att vara utan en partner och jag tror att det är bra att tänka lite kring det så att du kan iaf temporärt lägga de där åt sidan tills du kommit lite mer i balans.

Och till sist, var inte vän med kvinnor, det finns ingen poäng med det whatsoever om dom inte hjälper dig att wingmanna brudar som du inte märker är intresserade av dig.
Citera
2024-12-19, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
1. men kanske vet de lite för tydligt var de har dig efter ett tag. Relationer är ett spel och för att hålla spänningen uppe vill vi inte alltid veta exakt var vi har den andra personen - bli lite mer "mystisk" och hitta på nåt sätt att överraska den du är ihop med!

2. Initiativförmåga är väldigt sexigt
1 - Åh, men visst, absolut!!! Det har man ju hört förut och visst skall man vara lite mystiskt, så att det blir spännande i princip varje gång. Det har jag ju själv märkt av i och för sig.

2 - Självklart är det så! Det kan jag själv tycka och tyckte/tycker när kvinnan jag brydde mig så mycket om, kom fram till mig och gav mig det där ''speciella'' kramen. Den kändes alltid speciell och varm. Jag märkte det själv när jag såg henne och jag ropade på hennes namn och hon i princip flög på mig. Förmodligen såg hon mig först, men avvaktade tills jag ropade på hennes namn eller tog tag i henne. Så ''flög'' hon på mig. Hon var så go. Jag tyckte/tycker så mycket om henne.
Citera
2024-12-19, 10:45
Medlem
Folk tar för allvarligt på sex. Sex är sex behöver inte vara mer än så. Är sex bättre med någon man tycker mycket om, absolut. Om någon vill ha dig bara för sex var glad för det och bli bättre på det andra. I min ålder 58 så är det precis tvertom, massor med tanter som vill gifta sig och kräver löfte om evig kärlek innan man får komma till. Testa att lysna på vad dom säger, inte vad du vill är en bra börgan.
Citera
2024-12-19, 12:34
Medlem
Minn erfarenhet är att kvinnor sellan bara vill ha bara sex. Det börgar så men sedan är det något som dyker upp som man inte gillar. Jag är likadan. Ta reda på vad det är som dom reagerar på, ändra på det eller hitta någon som uppskattar sådant.
Citera
2024-12-21, 17:17
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Nej.
Läs tråden.

EDIT: Läste om ditt inlägg. Du menar alltså att det är lättare för en kvinna att falla för det sensuella inför en vän, utan att för den delen innebära att de egentligen har romantiska känslor egentligen, så som kärlek. Utan bara det sensuella?

Alltså, liggkulturer skiftar. Tror kvinnor idag är bättre på att kunna ligga med någon utan att det ska betyda något. Sedan, inte för att vara elak, så blir du satt i en sits som gör det svårare för dig att ta dig ut från.

Om du ligger med flera av dina tjejkompisar blir det svårare för dem att ta dig på allvar, ex. låt oss se situationen där en tjej ligger med flera av sina killkompisar - vem av dessa skulle vilja bli tillsammans med henne? Pojkvännen kommer aldrig kunna lita på kompisarna, undra om hon kommer vara otrogen, se sin konkurrens i vitöga, etc. För kvinnor tänker så idag. Skippa vänsteget och börja dejta direkt.
Citera
2024-12-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Alltså, liggkulturer skiftar. Tror kvinnor idag är bättre på att kunna ligga med någon utan att det ska betyda något. Sedan, inte för att vara elak, så blir du satt i en sits som gör det svårare för dig att ta dig ut från.

Om du ligger med flera av dina tjejkompisar blir det svårare för dem att ta dig på allvar, ex. låt oss se situationen där en tjej ligger med flera av sina killkompisar - vem av dessa skulle vilja bli tillsammans med henne? Pojkvännen kommer aldrig kunna lita på kompisarna, undra om hon kommer vara otrogen, se sin konkurrens i vitöga, etc. För kvinnor tänker så idag. Skippa vänsteget och börja dejta direkt.
Du förstår inte riktigt. Jag känner att jag inte har någon ork att skriva om det hela.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in