• 3
  • 4
2024-12-18, 13:24
Medlem
Hussefars avatar
Ta med respektive så är allt lugnt. Ja, kan vara lite konstigt att fika ensamma. Snackat med din sambo?
Citera
2024-12-18, 14:17
Medlem
slemhogs avatar
Alltid bra ha kontakter och eventuella reserver, utifall tjejen dumpar en eller beter sig illa under relationen. Då blir man mer attraktiv för nuvarande partner som håller sig mer i shack samt man har men en varm mus som vill trösta en direkt efter . Tjejer har nästan alltid reservkillar som uppvaktar dom och kompisar som de har på kylning redo att ta fram.

En fika kan ju vara både att dela erfarenheter, vänskap, kul vara social och gott att fika men även spänning, att något mer kanske finns där eller personen tycker en är attraktiv och vice versa, och behöver inte leda till något mer än att man håller kontakten och kanske i en framtid så kan det bli något.

Alltid bra ha alternativ och man ska hålla sig aktuell på marknaden, precis som när man är tillsvidareanställd så kan man gå på intervju ibland eller hålla kontakt med rekryterare och chefer som vill ha en.

Man ska även byta relation när man redan har en, står man singel är man inte lika attraktiv precis som en arbetslös har svårare få jobb än en som redan har ett.

Jag har varit ung och dum på denna front och lärt mig ett och annat, samt även sumpat rena högstatus tjejer som bjudit ut mig när jag haft förhållande med tjejer som det strategiskt inte funnits någon framtid med pga av empati mot henne och till viss del känslor, vilket resulterat i mycket nackdelar för mig under mitt liv.
Senast redigerad av slemhog 2024-12-18 kl. 14:24.
Citera
2024-12-18, 15:59
Medlem
Banditas avatar
Fika kan man väl göra bäst man vill om man kan vara ärlig med fikats syfte till sin respektive.

Känner man ett behov av att ljuga eller smyga med detta så är det något som luktar skunk.
Citera
2024-12-18, 16:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det beror på. Vad är det uppriktiga syftet med fikaträffen?

Personligen hade jag nog inte tyckt om att min partner fikade med en före detta kollega av motsatt kön på fritiden.

Problemet ligger väl inte i själva fikandet utan vad man avser med att man " klickat "

Jag har fikat med mängder människor under dom senaste åren utan att jag klickat för fem öre med
personen utan för att jag har nytta av att odla kontakten för framtida uppdrag/jobb.
Citera
2024-12-18, 17:20
Medlem
Sägningar som ”efter jul” och ”när jag har vägarna förbi” brukar betyda att det aldrig blir av och att man aldrig mer ses. Det är bara sånt man säger, men sen kommer tusen saker emellan.
Annat är det väl bara och ta en fika, ska den vara på något av era jobb? Vanlig jobblunch på stan, eller hemma hos någon av er?

Är väl bara att säga att det är för att följa upp resultatet av erat projekt.

Är det som flera andra i tråden tror- att det är något mer så får du fundera vidare på vad du vill och hur du ska tackla det hela. Vänta ett tag iallafall.
Citera
2024-12-18, 19:54
Medlem
Stormcatchers avatar
Det skumma sitter bara i ditt huvud.
Citera
2024-12-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Halloj!
Nu är jag här igen med en fråga.
Har precis avslutat ett projekt med en extern leverantör. Under hela projektet så har jag klickat med en person av motsatt kön i gruppen. Efter jul tänkte vi fika om jag har vägarna förbi.
Är det skumt med tanke på att projektet är slut, vi kommer inte arbeta ihop längre, samt att vi båda är upptagna?

Ska ni passa på att knulla också i samma veva?
Citera
2024-12-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Halloj!
Nu är jag här igen med en fråga.
Har precis avslutat ett projekt med en extern leverantör. Under hela projektet så har jag klickat med en person av motsatt kön i gruppen. Efter jul tänkte vi fika om jag har vägarna förbi.
Är det skumt med tanke på att projektet är slut, vi kommer inte arbeta ihop längre, samt att vi båda är upptagna?

Vad i helvete?

Hahah!

NEJ INTE OKEJ

TS är förövrigt tjej.

Typiskt svenskor, inte konstigt att förhållanden Sverige ALLTID går i kras.

Psyksjuka.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in