Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Idag, 03:35
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Halloj!
Nu är jag här igen med en fråga.
Har precis avslutat ett projekt med en extern leverantör. Under hela projektet så har jag klickat med en person av motsatt kön i gruppen. Efter jul tänkte vi fika om jag har vägarna förbi.
Är det skumt med tanke på att projektet är slut, vi kommer inte arbeta ihop längre, samt att vi båda är upptagna?

Inte konstigt. Man kan vara vänner. Vet inte vad du jobbar inom men när jag praktiserade på en byrå som höll på med brottmål så jobbade jag tätt med en man som var rättsläkare i ett misshandelsfall (han förklarade allt fackspråk vi inte behärskade i rättsintyget och svarade på frågor som ”varför drar dom slutsatsen att det rör sig om trubbigt våld?” Etc).

Även om min praktik tog slut så höll jag och rättsläkaren kontakten och vi skickar uppdrag åt varandras håll. När han har folk som behöver hjälp med juridik rekommenderar han mig. När mina kollegor behöver hjälp att tolka journaler/skador/rättsintyg/rättsmedicinska utlåtanden rekommenderar jag att man kontaktar honom för han är bra på att förklara och svara på frågor.

Det är inget sexuellt mellan oss utan man hjälper varandra.
Citera
Idag, 05:16
Medlem
Citat:
Halloj!
Har precis avslutat ett projekt med en extern leverantör. Under hela projektet så har jag klickat med en person av motsatt kön i gruppen. Efter jul tänkte vi fika om jag har vägarna förbi.
Är det skumt med tanke på att projektet är slut, vi kommer inte arbeta ihop längre, samt att vi båda är upptagna?

Du ställer frågan här för att du inners inne vet om att det känns fel. Eller brukar du fråga folk vilka du kan eller inte kan fika med?
Citera
Idag, 06:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Halloj!
Yep

Vad vill du med detta?
Citera
Idag, 08:28
Medlem
67arigGubbes avatar
Klicka? Sä ni är sugna på varandra?

Skippa fikat och erbjud sex direkt bara? Är planen att du ska lämna din fru för henne eller? Skärp dig
Citera
Idag, 08:38
Medlem
Det är fullkomligt normalt att fika med människor oavsett kön. Ni kanske bygger upp en kompisrelation. Det är bara positivt. Är du i ett förhållande som du är osäker på är det ett helt annat problem som du bryts tag i.
Citera
Idag, 08:44
Medlem
Hej flera har redan varit inne på det men , den enda som kan svara på frågan är du själv eftersom det handlar om dina egna intentioner med att träffas.

Om du är sann mot dig själv och ärlig om dig själv så har du svaret enkelt.
(jag vet jag snodde den av John Lydon men bra att tänka så ibland.)
Citera
Idag, 08:47
Medlem
CC75s avatar
Med tanke på att de flesta människor är svaga är det dumt att utsätta sig för frestelse. Men är du en bra vettig man är det inget problem att fika med någon man har eller haft en arbetsrelation med. Du får syna dig själv. Vilken typ av man är du?

// CC
Citera
Idag, 08:52
Medlem
Fråga frugan om det är ok.

Tycker hon det så är de det, om inte, inte..

Ganska enkelt svar på den frågan.

Eller hur?
Citera
Idag, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Nej, hjärndött. Ska ni bli vänner eller? Gå på bio, krogen och resa utomlands tillsammans? Lägg ner. Ta en runk och fundera på om du är lika sugen gå och fika efteråt.

😄👍

+1 på den
Citera
Idag, 09:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Halloj!

Självklart är det OK, så länge sanningen är att ni bara tänker fika offentligt för att ni trivs ihop. Förutsätter att du tänker berätta om det för din partner i förväg.

Att du ställer frågan väcker dock misstankar att du har andra intressen än bara fika och snacka lite skit...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in