Citat:
Ursprungligen postat av
HocKusPucKos
Halloj!
Nu är jag här igen med en fråga.
Har precis avslutat ett projekt med en extern leverantör. Under hela projektet så har jag klickat med en person av motsatt kön i gruppen. Efter jul tänkte vi fika om jag har vägarna förbi.
Är det skumt med tanke på att projektet är slut, vi kommer inte arbeta ihop längre, samt att vi båda är upptagna?
Inte konstigt. Man kan vara vänner. Vet inte vad du jobbar inom men när jag praktiserade på en byrå som höll på med brottmål så jobbade jag tätt med en man som var rättsläkare i ett misshandelsfall (han förklarade allt fackspråk vi inte behärskade i rättsintyget och svarade på frågor som ”varför drar dom slutsatsen att det rör sig om trubbigt våld?” Etc).
Även om min praktik tog slut så höll jag och rättsläkaren kontakten och vi skickar uppdrag åt varandras håll. När han har folk som behöver hjälp med juridik rekommenderar han mig. När mina kollegor behöver hjälp att tolka journaler/skador/rättsintyg/rättsmedicinska utlåtanden rekommenderar jag att man kontaktar honom för han är bra på att förklara och svara på frågor.
Det är inget sexuellt mellan oss utan man hjälper varandra.