Har spelat akustisk gitarr i några månader nu och börjat från början med grunderna via en AI-baserad läroapp på datorn. Detta i kombination med lite tabulaturer. Tycker att det går framåt och jag kör lite fingerträningar och övar bland annat ackord och sådant i stort sätt varje kväll. Finner det väldigt avkopplande och helt prestigelöst. Varför inte sitta och öva gitarr istället för att hänga på Facebook. Tycker det är bra för hjärnan och fantastiskt roligt.
Nu till min fråga. Där jag bor är det väldigt lyhört. Så fort klockan slår 18 så får man dåligt samvete över att störa grannarna. Framförallt när man övar på exempelvis ett gitarr-intro och man repeterar detta 1000 gånger och lite till.
Har därför funderingar på att skaffa en elgitarr med hörlursförstärkare som jag kvällstid kan spela på. Detta kommer naturligtvis kombineras med min akustiska gitarr som fortsatt kommer gå varm.
Nån med liknande erfarenheter och hur mycket hörs det med elgitarr och hörlurar? Lite får det naturligtvis låta, men inte så det stör. Fungerar det bra att öva på detta sätt? Nån med erfarenheter av övning på elgitarr med lurar?
Senast redigerad av koppen85 Igår kl. 21:16.
TS: Om du kör elgitarr med hörlurar så hörs det ingenting till grannarna. Förstärkt akustisk gitarr låter lite mer men du kan ju dämpa anslagen så det inte hörs mycket.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!