Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-18, 13:53
Medlem
Hej,
Ska träffa en tjej för första gången idag. Vi pratade i telefon igår och då sa hon att hon gett mitt fulla namn och efternamn, adress osv till hennes kompisar som ska ringa polisen efter 4h om hon inte hört av sig. Jag har aldrig hört om att dejter gjort detta innan. Men gör, främst tjejer, detta på normal basis? Hon sa nämligen att hon brukar göra samma sak på andra änden när hennes kompisar träffar killar. Låter helt sjukt. Hon är den första som säger det, men alla tidigare dejter kanske gjort det också?

Har iofs inget att dölja. Men att de kollar upp eventuella domar, min adress, osv (som är sjukt enkelt i Sverige) känns ju ändå lite konstigt. Samt att folk i hennes närhet agerar som form av standby om hon inte skulle höra av sig. Skulle säga att 5-10 personer i hennes närhet verkar veta att jag ska träffa henne.

Antar att det ökar deras trygghet men kul att ens namn sprids runt sådär. Om det inte blir något seriöst lär jag ju dock inte träffa hennes vänner och familj.
Citera
2024-12-18, 13:56
Medlem
67arigGubbes avatar
Det är väl bra i dagens samhälle att hon gör så? Ser inget fel med det du kan vara en psykopat, fler borde göra så.
Citera
2024-12-18, 14:01
Medlem
Jag hade avbokat dejten och skitit i den tjejen. Inte för att man har något att dölja men beteendet är äckligt.
Citera
2024-12-18, 14:05
Medlem
olasvenssons avatar
Jättebra av tjejen. Hon är rädd för dig, helt klart,
Citera
2024-12-18, 14:07
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tror att det blir vanligare idag pga det som sker i sverige.
Samtidigt kan man tänka shit vad faam sker i sverige. Snart ska man logga in med Bankid där med.
Som föregående skriver. Jag skulle någ ärligt skita i daten.
Känns ändå lite sjuk överkurs. Tjejen kanske är en tindlersvindlare.
Hon kanske tex har en kille som kollat upp din inkomst arbete och bil med.
Jag skulle ärligt never ge ut för mycket info inför en date. Även att man inte har skit i bagaget.
Citera
2024-12-18, 14:09
Medlem
tilsammansnus avatar
Det där är inte normalt beteende nej, än mindre att berätta, blanda in sina kompisar bla bla (verkar inte finnas nån botten). Är det nåt hon vill öka så är det inte sin trygghet utan sitt kontrollbehov, hon är toxisk.

Fortsätt med henne ifall du vill du ha stormig relation (som egentligen inte är relation) , där hon sen talar illa om dig, först bakom rygg sen inför dig. Där hon "prövar" andra killar samtidigt som dig osv.osv. Du blir objekt och hennes bekräftelsebegär en saga utan ände.
Citera
2024-12-18, 14:16
Medlem
”Män är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem. Kvinnor är rädda för att män ska döda dem.”

Har även hört varianten: ” Män är rädda för att dejten är överviktig. Kvinnor är rädda för att män ska döda dem.”

Jag tycker att hennes beteende är rimligt. Hoppas ni ses på offentlig plats de första gångerna. Skulle ALDRIG gå hem till nån/bjuda hem en okänd man.
Citera
2024-12-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag hade avbokat dejten och skitit i den tjejen. Inte för att man har något att dölja men beteendet är äckligt.
Ja, det hade jag också gjort.
Citera
2024-12-18, 14:25
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej,
Ska träffa en tjej för första gången idag. Vi pratade i telefon igår och då sa hon att hon gett mitt fulla namn och efternamn, adress osv till hennes kompisar som ska ringa polisen efter 4h om hon inte hört av sig. Jag har aldrig hört om att dejter gjort detta innan. Men gör, främst tjejer, detta på normal basis? Hon sa nämligen att hon brukar göra samma sak på andra änden när hennes kompisar träffar killar. Låter helt sjukt. Hon är den första som säger det, men alla tidigare dejter kanske gjort det också?

Har iofs inget att dölja. Men att de kollar upp eventuella domar, min adress, osv (som är sjukt enkelt i Sverige) känns ju ändå lite konstigt. Samt att folk i hennes närhet agerar som form av standby om hon inte skulle höra av sig. Skulle säga att 5-10 personer i hennes närhet verkar veta att jag ska träffa henne.

Antar att det ökar deras trygghet men kul att ens namn sprids runt sådär. Om det inte blir något seriöst lär jag ju dock inte träffa hennes vänner och familj.

Säg på nästa dejt att du har uppgett hennes namn och telefonnummer till dina närmsta vänner.

Och att de kommer ringa polisen om du inte hör av dig inom 4 timmar
Citera
2024-12-18, 14:25
Medlem
a-mortals avatar
Du får väl kolla att hon inte har en penis, bara för att vara säker.
Man vet ju inte i dessa otrygga tider.
Citera
2024-12-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tror att det blir vanligare idag pga det som sker i sverige.
Samtidigt kan man tänka shit vad faam sker i sverige. Snart ska man logga in med Bankid där med.
Som föregående skriver. Jag skulle någ ärligt skita i daten.
Känns ändå lite sjuk överkurs. Tjejen kanske är en tindlersvindlare.
Hon kanske tex har en kille som kollat upp din inkomst arbete och bil med.
Jag skulle ärligt never ge ut för mycket info inför en date. Även att man inte har skit i bagaget.

Ja man kan ju kolla upp inkomst också…
Fattar osäkerheten att träffa en kille men vi har ändå pratat i telefon många gånger nu
Citera
2024-12-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Du får väl kolla att hon inte har en penis, bara för att vara säker.
Man vet ju inte i dessa otrygga tider.

Hur gör man det innan en träff?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här