Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Hej,
Ska träffa en tjej för första gången idag. Vi pratade i telefon igår och då sa hon att hon gett mitt fulla namn och efternamn, adress osv till hennes kompisar som ska ringa polisen efter 4h om hon inte hört av sig. Jag har aldrig hört om att dejter gjort detta innan. Men gör, främst tjejer, detta på normal basis? Hon sa nämligen att hon brukar göra samma sak på andra änden när hennes kompisar träffar killar. Låter helt sjukt. Hon är den första som säger det, men alla tidigare dejter kanske gjort det också?
Har iofs inget att dölja. Men att de kollar upp eventuella domar, min adress, osv (som är sjukt enkelt i Sverige) känns ju ändå lite konstigt. Samt att folk i hennes närhet agerar som form av standby om hon inte skulle höra av sig. Skulle säga att 5-10 personer i hennes närhet verkar veta att jag ska träffa henne.
Antar att det ökar deras trygghet men kul att ens namn sprids runt sådär. Om det inte blir något seriöst lär jag ju dock inte träffa hennes vänner och familj.
Säg på nästa dejt att du har uppgett hennes namn och telefonnummer till dina närmsta vänner.
Och att de kommer ringa polisen om du inte hör av dig inom 4 timmar