• 9
  • 10
2024-12-19, 23:01
Medlem
mongoflins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Och hur gammal är du nu?

Inget kan vara värt att spendera 14-16 timmar framför/bakom datorskärm och tangentbord 365 dagar om året för, särskilt inte när den unga delen av livet ligger bakom en och den gamla delen väntar.

Lev livet nu!

Jag är i 35-års åldern. Jag unnar mig då och då men just nu är jag i fasen där mitt bolag växer mer för varje år och jag siktar på en miljard i omsättning om några år. Segar jag ner nu kommer jag bara att tappa. Jag är som piggast och mest produktiv nu.. har aldrig varit så aktiv förut. På min 40-årsdag blir det en exit för mig. Så jag ska kämpa på i några år till. Sen säljer jag verksamheten.
Citera
2024-12-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paliswe
Vill förekomma på Internet så lite som möjligt.
Har inte tid eller lust att läsa om all mat som folk åt till frukost, eller hur fulla de blev på senaste festen.
Hade fejan när det var nytt för 20 år sedan men hoppade av efter några veckor och försökte radera det. Häromdagen fick jag höra att mitt konto fanns inte kvar längre. Det tog alltså 20 år innan fejan raderade mina uppgifter trots att jag försökte ta bort så mycket som möjligt redan då.
Håller mig konsekvent borta från alla offentliga konton där mina personliga uppgifter kan förekomma.

Nu är väl ändå inte sociala medier och internet riktigt samma sak?
Citera
2024-12-20, 14:48
Medlem
Ealrenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Hvis du søger oplysninger om hændelser uden for Sverige (som fx. USA), er der altid en eller anden, der skriver noget nyttigt, også selv om der nogle gange kan være nedlagt navneforbud. Enten er pågældende uvidende om forbuddet eller også er vedkommende fuldkommen ligeglad.

Jeg bruger stort set kun Facebook, Instagram, X og TikTok til at grave oplysninger i. Dog kan jeg finde på at lægge billeder af vores kat op på Facebook, for sælgeren af ham har altid fulgt med i hans udvikling, da han i løbet af sit 13-årige liv har udviklet sig til noget af en Maine Coon skønhed.

(Håber du forstår mit danske, for Google Translate misforstod mange ord, da jeg forsøgte at oversætte til svensk).

Jag låter ChatGPT översätta - det blir grymt mycket bättre.

Just information om händelser utanför Sverige eller EU skiter jag i ändå.
Får tillräckligt mycket av det från SVT o tv4
Citera
2024-12-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Nu är väl ändå inte sociala medier och internet riktigt samma sak?
Vad jag vet så är det på Internet som sociala medier förekommer. Jag vill förekomma så lite som möjligt där, oavsett vad du vill kalla det.
Citera
2024-12-20, 17:11
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag vill inte lägga ut mitt privatliv på internet, och jag vill inte att mina vänner och släktingar ska följa min varje rörelse.
Är inte heller särskilt intresserad av att se vad någon annan har ätit till middag, eller höra om att de har tagit en promenad eller vad det nu är som folk brukar lägga ut.
Citera
2024-12-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paliswe
Vad jag vet så är det på Internet som sociala medier förekommer. Jag vill förekomma så lite som möjligt där, oavsett vad du vill kalla det.

Internet är namnet på den tekniska plattform som bla används av diverse appar och web-sidor varav en del benäms sociala medier.
Citera
2024-12-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Sociala medier har berört väldigt många människor både positivt och negativt.

Ni som inte använder sociala medier, varför har ni valt det?

Vissa kanske har bara Facebook till exempel?

Skulle va kul att höra folks åsikter kring sk sociala medier.

Jag har själv en del sociala medier men jag kan förstå dem som väljer att inte ha det.
Idag är sociala medier full av reklam eller tjejer som gör reklam för skitsaker och försöker sälja abonnemang till sina externa sidor med ”exklusivt material”

Tummen upp till de människor som lever utan
Citera
2024-12-26, 02:06
Medlem
Sociala medier är degenererad teknik och en stor bidragande faktor till samhällsförsämringen sedan millennieskiftet. Att delta i sociala medier är som att röka cigaretter om sådana hade uppfunnits 2005.
Citera
2024-12-26, 02:11
Medlem
Sociala medier är för bra för att slösa tid när jag använder dem. Så jag tog bort alla apparna från mobilen och använder dem bara på datorn så det blir lite svårare för mig att slösa tiden
Citera
Igår, 12:12
Medlem
Massajens avatar
Man bör inte bidra till avtrubba behovet av personlig integritet. Det gäller särskilt om man är löneanställd. FB mfl otyg utgör guldgruva för chefer och diverse småpåvar. Sociogram behändigt serverat on line.

https://www.reddit.com/r/funny/s/nfvKBmCPZP
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Jag blir irriterad av hur pinsamt folk beter sig på sociala medier, hela skiten är bara så jävla cringe, alltifrån influencers till uppmärksamhetskåta jävlar som postar bilder på sin frukost. Man bara skäms å deras vägnar.
Citera
Igår, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Sociala medier har berört väldigt många människor både positivt och negativt.

Ni som inte använder sociala medier, varför har ni valt det?

Vissa kanske har bara Facebook till exempel?

Skulle va kul att höra folks åsikter kring sk sociala medier.

Jag har aktivt valt bort allt. Det är skönt att slippa. Folk sitter med gamnacke i kollektivtrafiken, jag tittar ut genom fönstret.

Är det något viktigt jag missar?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in