Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nr min familj drabbats har en av frldrarna (jag) tagit vrdansvaret hela sjukdomen och min partner har s gott det gr frskt hlla sig undan, och gtt till jobbet.

Precis s jag resonerade. De sover i varsitt sovrum med varsitt barn, varav dottern hade spytt ner honom samt sngen under natten. Mitt resonemang var d att han tar hela vabbperioden medan hon lttare kan hlla sig undan smittan. Risken annars r ju bara att bda blir sjuka plus riskerar att sprida vidare p tv arbetsplatser.
Citera
Igår, 09:28
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j49l
Precis s jag resonerade. De sover i varsitt sovrum med varsitt barn, varav dottern hade spytt ner honom samt sngen under natten. Mitt resonemang var d att han tar hela vabbperioden medan hon lttare kan hlla sig undan smittan. Risken annars r ju bara att bda blir sjuka plus riskerar att sprida vidare p tv arbetsplatser.

Det kanske inte funkar fr alla. Roten r att reglerna r som de r.
Citera
Igår, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det kanske inte funkar fr alla. Roten r att reglerna r som de r.
Inte fr alla, men fr de flesta. Ser inte vad problemet r, skulle sklart bli svindyrt om tv frldrar stannade hemma samtidigt. Och fuskas NNU mer med det redan utsatta VAB-systemet.
Citera
Igår, 14:43
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Det fr de lsa. Han ska vara hemma. Han kan smitta er alla. Risken att han br smittan r stor. Arbetsgivaren borde hlla med och uppmana honom att stanna hemma. Han och hans sambo fr hitta en gemensam lsning och komma verens och bda fr ha samtal med sina respektive arbetsgivare om situationen. Bda kan ju inte f ersttning fr vab fr samma dagar. Trots det borde de stanna hemma bda tv s lnge smittan finns hemma. ven om det generellt r emot reglerna borde alla parter enas om att bda frldrarna ska hlla sig hemma med respekt fr andra.
Citera
Igår, 14:48
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrzinaloa
Ska inte bda kunna vabba? jag har tv barn 10 och 2 r men har aldrig vabbat men har fr mig att min sambo sa att tv kan vabba samtidigt.

Dra med sig smitta till jobbet r inte okej, hatar det. respektlst.

Nej, bda kan inte vabba samtidigt. Det man kan gra r att ta ut vabb olika dagar om man kr heldagar eller dela upp dagen sinsemellan, man kan kra halva dagen var. Men d r ju meningen att man ska jobba andra delen av dagen som man inte tar ut ersttning fr. Men bda kan allts inte vabba hela dagen samtidigt.
Citera
Igår, 15:47
Medlem
MrB00ZEs avatar
Du har helt rtt, det r respektlst.
Citera
Igår, 18:43
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Efter en hetlevrad diskussion med en kollega vnder jag mig nu till er fr att hra vad ni tycker.

Han har stannat hemma med magsjukt barn d hans dotter spydde ver honom inatt. Han menar d att han vabbar idag och hans sambo kr imorgon, sen tar han Fredag igen.

Jag tycker att det r respektlst mot oss kollegor att han ska komma in imorgon och jobba och riskera att dra med sig smittan lagom innan jul. Vad tycker ni?

Just att rodda ungar med magsjuka tycker jag att en t gngen hller sig till just fr att minska risken fr smittspridning. Srskilt nu i juletider nr mnga skall trffa hela halva slkten inom kort.
Bttre att frska begrnsa s att bara ngon enstaka blir sjuk worst case scenario, n att halva stan ligger och pukear jrnet till Karl-Bertil Jonsson.
Citera
Igår, 22:25
Bannlyst
Citat:
Efter en hetlevrad diskussion med en kollega vnder jag mig nu till er fr att hra vad ni tycker.

Han har stannat hemma med magsjukt barn d hans dotter spydde ver honom inatt. Han menar d att han vabbar idag och hans sambo kr imorgon, sen tar han Fredag igen.

Jag tycker att det r respektlst mot oss kollegor att han ska komma in imorgon och jobba och riskera att dra med sig smittan lagom innan jul. Vad tycker ni?
Ja, det r fruktansvrt respektlst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in