Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-18, 23:21
Medlem
Trakessons avatar
Vild biljakt i Arviks centrum. Flera skadade efter krash.

https://www.nwt.se/2024/12/18/polisb...larmade-bc9db/

Någon som vet mer? Clarken?
Citera
2024-12-18, 23:41
Medlem
Sn0o0oZs avatar
sjukt att polisen genomför en pitmanöver i hög hastighet med så många skadade, hoppas han blir dömd och av med jobbet ochy körkoret
Citera
2024-12-19, 01:10
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

Nej tror inte det är han,finns ju många pundare i Arvika så att säga.
Jakten verkar iaf ha slutat vid slagfältet.
Citera
2024-12-19, 07:27
Medlem
Ingen som vet vem det kan va?
Citera
2024-12-19, 08:30
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
sjukt att polisen genomför en pitmanöver i hög hastighet med så många skadade, hoppas han blir dömd och av med jobbet ochy körkoret

För att han gjorde sitt jobb? Hoppas på löneförhöjning och medalj. Jävligt märklig åsikt du har.
Citera
2024-12-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ

Polisen som körde lär ha fått ok på manövern av ett inre befäl. Så om någon har gjort fel så är det isf det befälet och inte föraren.

Vet du f ö vilken hastighet som hölls när prejningen gjordes?
Citera
2024-12-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

Står att det är en man i 35 års åldern så Clark kan vi nog utesluta🫣
Citera
2024-12-19, 13:15
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofMozart
Att polisen ligger i röven på en pundare efter en sju minuters biljakt och väljer att preja vid ett område där det ser ut att vara fullt med lägenheter och potentiella fotgängare är väldigt riskabelt. De verkade ju veta vem pundaren var så släpp han med lite avstånd och ta han på ett säkert sätt? Är väl sällan det är biljakter på dessa platser så det var väl polisens våta dröm att få leka lite GTA.

Polisen ska inte stå tillbaka och låta dem komma undan, även när det föreligger en ganska stor risk. Jag tycker de agerade exemplariskt.

Det är så här det ska vara.
Citera
2024-12-19, 13:59
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieeseldoris
Står att det är en man i 35 års åldern så Clark kan vi nog utesluta🫣
Det fanns inga uppgifter om ålder när jag kom med min gissning. Jag kanske drog för höga växlar på benämningen ”profilerad” och tänkte att det var någon känd även utanför polishuset.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Polisen ska inte stå tillbaka och låta dem komma undan, även när det föreligger en ganska stor risk. Jag tycker de agerade exemplariskt.

Du är medveten om att jakten slutade på en lekplats? Visserligen var det kväll, men det finns inga garantier för att inte barn och ungdomar vistas där även kvällstid. Själv tycker jag polisens agerande varit grovt omdömeslöst och att det riskerat vanliga oskyldiga människors liv. Det enda som kunnat vara värre hade varit om de dessutom öppnat verkanseld på lekplatsen. Att två poliser skadats och deras bil totaldemolerats anser jag är bevis nog för att de inte haft någon som helst kontroll över situationen eller sitt eget handlande.
Citera
2024-12-19, 14:01
Medlem
GhostofMozarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33

Givetvis ska slöddret tas fast. Men en påtänd pundare är inget geni, de hade fått fast han även om de legat hundra meter bakom. Att stressa genom att ligga tätt bakom i ett bostadsområde kunde dom undvikit, dom kunde väntat ut tills dom var ute på en landsväg om dom prompt ska utföra PIT-maneuver dom såg på Cops som småglin.
Citera
2024-12-19, 14:38
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
För att han gjorde sitt jobb? Hoppas på löneförhöjning och medalj. Jävligt märklig åsikt du har.
Du har hängt för länge på Flashback för att verkligen tycka åsikten är märklig. Om polis är inblandad är det polisens fel. Gjort för mycket eller varit för passiv. Hypotetiskt: Om de släppt jakten på narkomanen och denne orsakat en olycka i sitt rus, hade det varit polisen fel för att de låtit honom komma undan.

Om två eller flera parter är inblandade i en olycka hamnar normalt inte skulden på bara en part. Med en nyanserad blick är det ofta flera händelser och agerande från flera parter som leder fram till olyckan. Men som sagt: Detta är Flashback, så om en inblandad part är polis, är det dennes fel.
Citera
2024-12-19, 15:13
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Polisen som körde lär ha fått ok på manövern av ett inre befäl. Så om någon har gjort fel så är det isf det befälet och inte föraren.

Vet du f ö vilken hastighet som hölls när prejningen gjordes?
du har helt rätt. jag håller helt med, jag antog att det var en adrenalinstinn konstapel som gjorde egna överväganden.

antaganden är fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in