Min mini vill ej starta efter att jag har frskt att koppla ihop den med en jbl soundbar 1000. Funkade ej, tydligen problem med hdmi arc. Men efter det s startar den ej. Normalt kommer vid start en liten apple log med en stapel under nr den r frdig hoppar den ver till en strre logo med stapel fr uppstart av mac os. Men nu gr den bara en liten bit p den mindre stapeln, sen blir det svart. hat testat alla mjliga startkommandon men inget hjlper, det gr inte ens att starta en bootbar sticka med en mac os installation p.
Senast redigerad av Femrik Igår kl. 14:15.
Min mini vill ej starta efter att jag har frskt att koppla ihop den med en jbl soundbar 1000. Funkade ej, tydligen problem med hdmi arc. Men efter det s startar den ej. Normalt kommer vid start en liten apple log med en stapel under nr den r frdig hoppar den ver till en strre logo med stapel fr uppstart av mac os. Men nu gr den bara en liten bit p den mindre stapeln, sen blir det svart. hat testat alla mjliga startkommandon men inget hjlper, det gr inte ens att starta en bootbar sticka med en mac os installation p.
Testa rensa NVRAM.
How to reset NVRAM
Shut down your Mac.
Press the power button to turn on your Mac.
Immediately press and hold Option, Command, P, and R.
Hold these keys down until you hear the startup sound twice. ...
Release the keys and let your Mac continue to start up as usual.
Shut down your Mac.
Press the power button to turn on your Mac.
Immediately press and hold Option, Command, P, and R.
Hold these keys down until you hear the startup sound twice. ...
Release the keys and let your Mac continue to start up as usual.
Problem solved. Testade att anvnda en annan TV och d funkade det. Gjorde sen en factory reset p dator-TVn, och det fungerade! Soundbaren mste ha stllt om nt i TVn nr jag frskte att f den sorroundanlggningen att fungera..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!