Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 14:13
Medlem
Förr i världen fanns inte mycket att roa sig med men i dag finns det desto mer. Så nu undrar jag lite över vilken sorts människor det är som tittar på sport? Visst finns det sporter som är mer spännande än andra men överlag är det tråkigt att glo på när andra sportar. Än värre när dess utövare som man glor på blir mångmiljonärer. Kanske är det det som lockar t. ex. fotbollsföljare - chansen att själv bli världskänd och superrik fotbollsspelare!?

Vad tror du?
Citera
Igår, 14:25
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Förr i världen fanns inte mycket att roa sig med men i dag finns det desto mer. Så nu undrar jag lite över vilken sorts människor det är som tittar på sport? Visst finns det sporter som är mer spännande än andra men överlag är det tråkigt att glo på när andra sportar. Än värre när dess utövare som man glor på blir mångmiljonärer. Kanske är det det som lockar t. ex. fotbollsföljare - chansen att själv bli världskänd och superrik fotbollsspelare!?

Vad tror du?

Jag tittar på sport men jag tittar nästan bara på innebandy, så de som spelar det är definitivt inga mångmiljonärer och kommer förmodligen aldrig att bli det.

Jag håller med om den biten att det är tråkigt att kolla på andra som är mångmiljonärer till viss del. Kan känna lite så när jag hör om människor som kollar på F1, varför vill ni kolla på när rika mångmiljonärer rejsar?
Senast redigerad av MrB00ZE Igår kl. 14:33.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
LoversInJapans avatar
Vad är det för fråga?

Ja, för det är kul och att man har följt sitt lag sen barnsben samt att man slipper tänka på annat än t.ex. jobbet.

Nota bene - jag kollar bara på ishockey för tycker fotboll & sån skit är tråkigt.
Citera
Igår, 14:29
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Sportintresserade, det är gruppen som tittar på sport. Oftast har de pysslat med sporten själv eller har ett intresse runt sporten.

De som kollar fotboll/ishockey/golf har oftast spelat själv eller utövar sporten än.

Motorsportsintresserade har oftast ett intresse av motorer och mecka och gillar att se snabba bilar eller motorcyklar.

Vissa har fattat intresse för det för att sin partner har intresset och tycker det är något de inte skulle gilla men plötsligt fattar tycke för de.

Sportintresse är en egentligen klasslös aktivitet. Att utöva vissa sporter är dock annorlunda men att kolla på de är ganska klasslöst skulle jag säga.
Citera
Igår, 14:35
Medlem
De flesta normala svenska tittar på sport.
Citera
Igår, 14:53
Medlem
Tratten52s avatar
Det kunde visas andra sporter än fotboll, hockey och skidor i svensk tv. Det finns fler olika sporter som är fan så mycket trevligare att titta på. Mer motor tex. Extremsporter osv..
Citera
Igår, 14:59
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoversInJapan
Vad är det för fråga?

Ja, för det är kul och att man har följt sitt lag sen barnsben samt att man slipper tänka på annat än t.ex. jobbet.

Nota bene - jag kollar bara på ishockey för tycker fotboll & sån skit är tråkigt.
Så du valde ett lag som barn och därför är det spännande?
För att ditt valda lag kanske vinner och ger dig något?
Stolthet? Ditt valda lag vann.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Bogandoffs avatar
Förstår inte vad som är svårt att förstå.
Man kollar väl på sport för att det är underhållande att se personer utöva en sport på en högre nivå?
Citera
Igår, 15:02
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:

Vad tror du?
Dom som gillar sport antar jag och är väl inge fel med det?

Jag själv har oxå kollat ibland men det är ytterst sällan och då har det varit typ hockey. Men för övrigt stör det inte mig att vissa är sport intresserade och inte kan missa ett enda sportevenemang. Är väl bra att folk har intressen och hobbys..
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag gillar att spöka ut mig i halsdukar och mössor i mitt lags färger och sedan bua och provocera de som håller på andra lag och hoppas på att det blir slagsmål och jag får slå och sparka och kasta flaskor på dessa djur.
Citera
Igår, 15:08
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Förstår inte vad som är svårt att förstå.
Man kollar väl på sport för att det är underhållande att se personer utöva en sport på en högre nivå?
Men exakt varför är det underhållande?
Kan du beskriva i detalj vad det är som händer i dig?
Är det likadant som att se en spännande film?
Eller som att titta på ett slagsmål och njuta av att se kämparna blöda och lida?
Det är min favorit sport.
Bear knuckle fights .
Riktig sport.
Så underhållande och spännande att välja en kämpe och satsa pengar på att denna ska vinna.
😇👍
Senast redigerad av Grisus-Kristus Igår kl. 15:13.
Citera
Igår, 15:16
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

Vad tror du?
Är det skillnad på boxnings fans och dom som gillar Curling?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in