Citat:
Ursprungligen postat av
LinnPan
Jag funderar p att ta MC-kort mest fr att pendla runt i stan och gra sm renden. Jag har fr tillfllet en elmoped som gr ca 75 km/h i olagligt lge, vilket rcker gott fr mina behov eftersom jag sllan kr p vgar med hgre hastighetsgrns n 70 km/h.
Lite om mig: Jag r en tjej p 165 cm och vger 50 kg p en bra dag. Jag har haft B-kort i snart 10 r och r bara intresserad av att kra elektriskt eftersom jag har en bra laddplats med gratis laddning.
Hur mycket om svrare, om det r svrare, r det att ta tungt MC-kort jmfrt med ltt?
Det r vl samma teori och krning, vad jag frstr skiljer effekt och viken.
r det vrt att ta A-kort direkt? eller borde jag nja mig med A1 och regga om mopeden eller kpa en elektrisk ltt MC
Jag r inte intresserad av ngot tyngre eller snabbare, bara ngot som passar mina behov.
Ta fr tung Mc nr du nd hller p, sen kan du vlja att kra vad du vill efter det.
Knns lite ondigt att brja plugga och lgga ut massa pengar fr ett lttare mc kort och sedan om du skulle vilja kra riktig motorcykel en dag s mste du dra igng hela apparaten igen.
Mnga av dagens tunga motorcyklar r i princip lika enkla att kra som ltta s hade jag varit dig s hade jag gtt fr tung Mc p en gng.
Lycka till