Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 00:30
Medlem
bigbelly44s avatar
Hej tjena, big belly 44 här, nu är jag i ett maniskt skov uppe sent på kvällen och har lust o prata om mig själv

jag har diagnoserna schizofreni och bipolär typ 1.

Då kan man kombinera dessa till och uppfinna schizoaffektiv diagnos. det är liksom en 1+1 ekvation.

jag skulle vilja prata om en video som handlar just om schizofreni. videon visar progressionen av hur medicinerna påverkar en med schizofreni övertiden. Kan vara intressant att glo på https://www.youtube.com/watch?v=q7uYqcevh6Y

Först börjar det med helt crazy som inte ens kan prata. Sedan kan personen plötsligt prata
härligt att se. Jag tar mina mediciner nu och tänker fortsätta att göra det för det kanske leder till att jag en dag blir normal

Trots min schizoaffektiv sjukdom så är jag väldigt produktiv och kan prata men jag har gjort våldsamma grejer som jag ångrat utan mediciner och Drog missbruk osv, tog LSD flera gånger.

Jag är en seeker of truth, så jag kommer så småningom in på rätt spår, mediciner är bra.

Jag kan inte jobba just nu men kanske i framtiden, vi får se hur det går med den saken. Jag gillar att spela musik ni kan kolla in min bigbelly44 musik tråd om ni vill men den är cringe så kanske gör inte det
Citera
Idag, 00:56
Medlem
Tycker att schizoaffektivt syndrom är en intressant diagnos. Hur ser din vardag ut? Får du "skov" och kan leva ett normalt liv däremellan?
Citera
Idag, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbelly44
Hej tjena, big belly 44 här, nu är jag i ett maniskt skov uppe sent på kvällen och har lust o prata om mig själv

jag har diagnoserna schizofreni och bipolär typ 1.

Då kan man kombinera dessa till och uppfinna schizoaffektiv diagnos. det är liksom en 1+1 ekvation.

jag skulle vilja prata om en video som handlar just om schizofreni. videon visar progressionen av hur medicinerna påverkar en med schizofreni övertiden. Kan vara intressant att glo på https://www.youtube.com/watch?v=q7uYqcevh6Y

Först börjar det med helt crazy som inte ens kan prata. Sedan kan personen plötsligt prata
härligt att se. Jag tar mina mediciner nu och tänker fortsätta att göra det för det kanske leder till att jag en dag blir normal

Trots min schizoaffektiv sjukdom så är jag väldigt produktiv och kan prata men jag har gjort våldsamma grejer som jag ångrat utan mediciner och Drog missbruk osv, tog LSD flera gånger.

Jag är en seeker of truth, så jag kommer så småningom in på rätt spår, mediciner är bra.

Jag kan inte jobba just nu men kanske i framtiden, vi får se hur det går med den saken. Jag gillar att spela musik ni kan kolla in min bigbelly44 musik tråd om ni vill men den är cringe så kanske gör inte det

Hur fungerar du utan medicin? Våldsam?
Citera
Idag, 01:24
Medlem
TjackOhejs avatar
Hur yttrar sig dina psykoser?
Finns det någon "röd tråd" i det du upplever under psykosen eller är det lite high chapparall med det hela?
Vilken/vilka antipsykotika står du på?
Citera
Idag, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lgs1
Tycker att schizoaffektivt syndrom är en intressant diagnos. Hur ser din vardag ut? Får du "skov" och kan leva ett normalt liv däremellan?

Man måste nog medicinera.
Citera
Idag, 01:44
Medlem
Necriss avatar
Sent på natten? Jag har ett vanligt jobb som alla andra och har svårt får mig själv i sängen innan klockan två på natten. Halv ett är ju fortfarande kväll!
Citera
Idag, 02:26
Medlem
Hur blir du på lsd?
Citera
Idag, 02:31
Medlem
Ja. Vetenskapen säger ju att alla har olika dyngsrytm,även om de flesta kan anpassa sig till rätt tid så dom kan arbeta. Annars är KBT enda lösningen på tex insomni. Jag själv har haft sömnproblem sedan jag var 3 år. Jag fick ha en stor kastrull ,väldigt stor som man använde förr mer. Så kunde jag kräka i den varje natt. Pappa kom in och tröstade mig så jag inte va själv. Jag hade ingen psykisk sjukdom och vet inte varför detta hände.
Sedan 4 år tillbaka har jag utan att överdriva så svår insomni. En gång var jag klarvaken i en vecka. Alltså sov bara 3 timmar. Har inte haft insomningsbesvär så där svårt men det började också och då började jag bli orolig vad i satan var det frågan om. Inga sömnmedel eller antipsykotika hjälpte. Ingenting. Jag sov inte på dagen. Jag motionerade ingen dator innan läggdags. Prövat flera omgångar men det hjälpte inte. Gjort utredning sömnapne trots jag somnade och vaknade efter 2 timmar så hade jag ändå gjort utredningen rätt. Visade på gränsen i svaret. Jag kan tillägga att jag har nån form av narkolepsi som jag haft många år. Har inte direkt haft så stora besvär av det de sists åren. Nu är jag i en fas där jag gett upp allt hopp om att sova viss tid. Jag måste få sömn så jag sover när jag är trött och kan. F
Lever på reserv alltså jag kan sitta med telefonen eller äta vadsom plötsligt tuppa jag av utan förvarning och tappa mobilen och när jag satt på toa en dag. En läkare beskrev att man dör inte av sömnbrist eftersom hjärnan stänger av och där är du nu och det är absolut inte hållbart i längden. Det handlar om fysiska sjukdomar man får tillslut och risk för stroke och alzeimers. Någon som har något tips? Jag har ju försökt hjälpa andra här i olika trådar.
Kanske nån har något liknande,,,?l mvh ugglan
Citera
Idag, 02:58
Medlem
bigbelly44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lgs1
Jag får skov och så lever jag relativt normalt. Har mycket fritid så den fritiden ägnar jag åt att ta hand om mig själv och mina hobbys. Men jag hade svårt att koncentrera på att betala mina räkningar men det fixade jag.

Jag lever rätt så ensamt, har en vän jag umgås med då och då men jag försöker förklara för honom hur diagnosen är ibland, vi dricker bärs och spelar spel tillsammans. Han tycker jag är galen dock..O det é jag

Jag är så vansinnigt galen att jag kan ha kanske 3 månader av att inte gjort något dumt, sen kan jag få för mig att jag ska spöa upp folk men det händer sällan då jag är feg. Jag är en peaceful man. Men jag har varit våldsam på mental sjukhuset, och jag har varit våldsam utanför sjukhuset. Om jag tar medicinerna under en längre period kommer jag vara mindre våldsam och kan säkert behärska mig

MEN JAG TROR FAKTISKT JAG HAR TREATMENT RESISTANT SCHIZOPHRENIA....För jag fick psykos nyligen ändå har jag fått spruta i 3 månader. så jag har det extra svårt, men jag bryr mig inte.......livet är rätt najs ändå.
Citera
Idag, 03:00
Medlem
bigbelly44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Hur blir du på lsd?
Paranoid, men också euforisk. kan vara lite vad som helst med LSD, har jag en dålig dag kanske den gör dagen ännu sämre
har jag en bra dag kanske den gör dagen ännu bättre

haft bra trippar och dåliga trippar
Citera
Idag, 03:02
Medlem
hur mycket tar du i bänk?
Citera
Idag, 03:08
Medlem
bigbelly44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator