Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 09:58
Medlem
Pope666s avatar
Suttit något år i fängelset. Svårt att bli hederlig då man inte får något jobb och alla ser en som ond.

Vilka partier tänker på oss som vill få en ny chans?

tror V och MP.
Citera
Igår, 10:07
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Suttit något år i fängelset. Svårt att bli hederlig då man inte får något jobb och alla ser en som ond.

tror V och MP.
Inget parti öht, rådande mode förespråkar bakgrundskontroll och bortsortering till och med för de mest triviala arbeten.

Kriminalpolitiken idag lämnar mycket att önska, det ska straffas och dubbelbeläggas i parti och minut men vad som händer efter kåken glöms bort.
Citera
Igår, 10:09
Medlem
Ganonitos avatar
Vad satt du inne för?
Citera
Igår, 10:16
Medlem
anothes avatar
Tja du kan ju inte skylta med att vara tuffing till kåkfarare samtidigt som du ligger på rygg och tycker synd om dig själv. Jobb får man genom att leta och inte tro man är nån speciell. Hör och häpna, att söka ledig tjänst och inte få är del av sökandet - man går vidare till nästa.

Men om du undrar vilka partier tycker andra ska betala för de som inte jobbar ? Ja V eller nåt ännu längre ut åt röd vänster.
Citera
Igår, 10:25
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Inget parti öht, rådande mode förespråkar bakgrundskontroll och bortsortering till och med för de mest triviala arbeten.

Kriminalpolitiken idag lämnar mycket att önska, det ska straffas och dubbelbeläggas i parti och minut men vad som händer efter kåken glöms bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad satt du inne för?

Drogförsäljning

Ah, ja jag fattar att de rika måste straffa oss men om vi ska komma "in i samhället" igen som de sa på kåken så ge oss en chans?

Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Tja du kan ju inte skylta med att vara tuffing till kåkfarare samtidigt som du ligger på rygg och tycker synd om dig själv. Jobb får man genom att leta och inte tro man är nån speciell. Hör och häpna, att söka ledig tjänst och inte få är del av sökandet - man går vidare till nästa.

Men om du undrar vilka partier tycker andra ska betala för de som inte jobbar ? Ja V eller nåt ännu längre ut åt röd vänster.

Ingen som tycker synd om sig själv. Men söker man 200 jobb och varje gång blir nekad pga prickar i registret så finns det bara att gå på bidrag eller ta upp sin gamla karriär igen.
Citera
Igår, 10:28
Medlem
Finns inget parti direkt som har den frågan på sin agenda. DOCK är det ju individuellt hur pass attraktiv man är för den tilltänkta tjänsten. Får man inte jobbet så är det ju samma som 90% av alla som söker.
Det kan bli 100 sökta jobb för ens att få komma på en intervju.
Många som "suttit inne" har denna jargong att de ständigt vill påpeka detta. Det är ett beteende som är mindre attraktivt i jobbsökarsammanhang.
Försök vara, försök bli mer neutral och tänk efter hur du vill att ditt liv skall se ut framöver.
Citera
Igår, 10:31
Medlem
Redan där en offermentalitet om att någon annan vill "straffa" dig.
De rika?
De som erbjuder arbeten är ju företagare som offrat sin tid, satsat/riskerat kapital och förväntar sig en utdelning för det.
Ansvaret och huvudvärken att driva ett företag, sköta sina anställda och så vidare.
De anställda har det oförskämt bra i många fall, inte alla.
Var mer öppen och ödmjuk kan hjälpa.
Citera
Igår, 10:46
Medlem
VoktorDodkas avatar
Låter underligt. Jag har levt ett helt liv som rövare och har en stor bekantskapskrets som liksom jag trots alla odds överlevt så här långt. Jag vet ingen som klivit av banan och som haft problem att få jobb, även "finare" jobb finns det vissa som har även om de flesta jobbar inom välbetalda yrken likt hantverkare och diverse kroppsarbeten. Många har börjat den skötsamma karriären med att läsa eller utbilda sig och trots att jag tänkt efter en stund innan jag svarar så kan jag inte komma på någon som likt TS tyckt synd om sig själv för att dom varit straffade med kåkfarande och straffregister så långa att man kan tapetsera med dom, det har inte hindrat dom från att få jobb.

Jag tror att det är något annat fel på TS som gör att han står utanför arbetsmarknaden, vissa får aldrig jobb vare sig dom är straffade eller ej. Jag vet en kille här i stan som enligt flera artiklar sökte hundratals jobb, typ 5-600 sökningar och fick endast en kort provanställning efter någon arbetsgivare tyckte synd om honom, han har idag fått sjukersättning, varför vet jag inte men han har aldrig haft ett jobb trots att han velat ha vilket jobb som helst. Han är 60 år idag och det enda "felet" på honom är att han har ett ovanligt ofördelaktigt utseende och är extremt försynt.
Citera
Igår, 11:13
Medlem
Giant Squids avatar
Nu ska ju Sverige skicka folk till Ukraina.
Borde vi inte följa normen och skicka straffade först till fronten?
Citera
Igår, 11:19
Medlem
Mitt råd till dig är att du startar eget eller att du vänder dig till folk som känner dig och kan tänkas ordna ett jobb åt dig. Annars finns väl föreningar/organisationer som hjälper f. d. kriminella?! Just det, utbilda dig till något som kommer ge dig jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy

Ja, de sorterar ju till och med bort folk som fyllt 40. För övrigt skulle de inte ha kvar uppgifterna om en person om det inte vore för att de vill straffa folk för resten av deras liv. Ser till att alla kan ta del i vad någon har gjort eller inte har gjort. Ren övervakning och förödmjukelse. Inte undra på att så mycket hat river i människor. Sen pratas det om att Sverige är kristet. Inte alls och har aldrig varit det.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu ska ju Sverige skicka folk till Ukraina.
Borde vi inte följa normen och skicka straffade först till fronten?
Inte före politiker och deras barn och barnbarn.
Senast redigerad av HORSVERIGE Igår kl. 11:25.
Citera
Igår, 11:19
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

tror V och MP.

Alla partier tänker på kriminella då vi har så extremt låga straff i Sverige. Men eftersom vi nu har det som vi har det i Sverige så har du naturligtvis alldeles rätt. Det skulle behövts någon typ av arbetsträningsprogram för att slussa före detta brottslingar tillbaka ut i samhället och in på arbetsmarknaden.
Citera
Igår, 11:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jättebra att du försöker komma bort från skiten med kriminalitet och tyvärr är det säkert en lång uppförsbacke beroende på vilken typ av jobb du söker. Du kanske får söka lättare jobb på exempelvis återvinningscentraler eller liknande och helt enkelt var rak från början rean i ditt personliga brev vad du gjort och varför du inte vill göra det igen och att du nu ska ta dig tillbaka till ett hederligt liv.

Testa vettja och lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in