Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 14:35
Medlem
lundaelevs avatar
Hej alla rese intresserade med eller utan erfarenhet. Jag backpackade i Asien tidigare i år och är sugen på att göra det igen.

Jag kommer ha 50 tusen i budget och kan tänka mig åka varsomhelst där det inte är krig eller stora konflikter. Flygbiljetterna är inkluderade i budgeten dit och hem. Kom gärna med förslag på var! Det är över hela augusti. Måste inte vara högsommar men helst inte monsunregn dock.

Otrevliga kommentarer undanbedes.
Citera
Igår, 15:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hej alla rese intresserade med eller utan erfarenhet. Jag backpackade i Asien tidigare i år och är sugen på att göra det igen.

Jag kommer ha 50 tusen i budget och kan tänka mig åka varsomhelst där det inte är krig eller stora konflikter. Flygbiljetterna är inkluderade i budgeten dit och hem. Kom gärna med förslag på var! Det är över hela augusti. Måste inte vara högsommar men helst inte monsunregn dock.

Otrevliga kommentarer undanbedes.

Stick till nya zeeland är mitt tips, tyvärr är det inte bästa tiden då det räknas som vinter under augusti men fortfarande bättre än vinter här i sverige.

https://sv.climate-data.org/oceanien...auckland-3605/

Tar du dig mer norrut så kommer du få det lite varmare.
Citera
Igår, 16:04
Medlem
lundaelevs avatar
Intressant land! Är det dock inte svindyrt?
Citera
Igår, 20:07
Moderator
Vad är dina intressen? Vad vill du göra på resan? Mycket städer och fest, mer vandra i natur och berg, bada/surfa, en blandning?
Citera
Igår, 22:29
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Vad är dina intressen? Vad vill du göra på resan? Mycket städer och fest, mer vandra i natur och berg, bada/surfa, en blandning?

Bra fråga!

Jag får utgå från när jag backpackade i Asien och vad jag gjorde då-

Jag kan tänka mig festa, men jag vill bara göra det ett par dagar i veckan. Gillar inte att festa varje dag. Jag vill helst bo i en mellanstor stad men storstäder funkar också om det är en ”cool” stad man ”måste ha upplevt” så som Rio eller Sydney… mycket natur, annorlunda vegetation jämfört med Skåne uppskattad och annorlunda kulturer. Typ Peru till exempel.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3648047

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in