Man har ju med folkmordsstrategi i tankarna frskt utplna alla gemenskapsmjligheter fr svenska folket.
Detta r en vg till gemenskap, s lnge man kan hlla svenskhatarvnstern borta.
Liknande trevare, om n valhnta grs inom midsommarfirande och liknande traditioner.
Inga mnniskor vill vara rotlsa eller st ensamma utan gemenskap, i synnerhet inte nr deras verlevnad r hotad.
Jag gick ur kyrkan fr lnge sen men om nu ungdomar behver ngon att se upp till och vljer Jesus s r det tusen gnger bttre n att de ser upp till Achmed 23 r med BMW och blingbling.
Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?
Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?
Om det kan hjlpa ngon att vnda sig till en fantasifigur som Jesus, Stlmannen, eller Skogs-Mulle s r vl det helt okej. Men Jesusintresset gr nog snart ver.
Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?
Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?
Efter att under lngre tid haft ett lngre ingende samarbete med olika frikyrkliga organisationer, s vgar jag pst att detta r en trend alla inom kyrkan drmmer och lngtar efter. Den hr typen av floskler slnger sig mnga tokreligisa med titt som ttt.
Att det r s i praktiken ser jag som helt otroligt.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!