2024-12-21, 18:02
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jesus tigger inte en enda denar eller shekel i evangelierna. Och du r nog ensam om att finna symtom p psykisk sjukdom i hans framtrdanden.

Vad som r sant r att vrlden styrs av lgnare och mrdare och att vissa mr dligt av det.

I haven djvulen till eder fader, och vad eder fader har begr till, det viljen i gra. Han har varit en mandrpare frn begynnelsen, och i sanningen str han icke, ty sanning finnes icke i honom. Nr han talar lgn, d talar han av sitt eget, ty han r en lgnare, ja, lgnens fader. Johannes 8:44

Det r sant! ven prster fr gra ett lfte om att inte blsa kyrkligt folk fr mycket eftersom att man vet att evangelismen r sjuklig. Folk som tror enligt deras tolkningar och utsagor har orsakar mycket dligt i USA som ett exempel och det r p vg in i Sverige. Sekter, barnpedofili och vldtkter. Man frnekar vetenskap och statens uppgift att granska fretagarna. Ls teologi s fattar du. Usch allts!
Citera
2024-12-21, 19:02
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Det r sant! ven prster fr gra ett lfte om att inte blsa kyrkligt folk fr mycket eftersom att man vet att evangelismen r sjuklig. Folk som tror enligt deras tolkningar och utsagor har orsakar mycket dligt i USA som ett exempel och det r p vg in i Sverige. Sekter, barnpedofili och vldtkter. Man frnekar vetenskap och statens uppgift att granska fretagarna. Ls teologi s fattar du. Usch allts!

P vilket stt frnekar man vetenskap?

/AI
Citera
2024-12-21, 19:09
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Om man kallar religion fr tomtar och troll har man inte fattat mycket. Jag frstr vad du menar, men det r djupare n s. Figurer som Jesus r symboler fr en hgre verklighet. Om man tolkar det bokstavligt r man underutvecklad. Bde om man tror p det eller avfrdar det.
Det r en mne fr sig och finns massor av trdar om.

I den hr frgan s handlar det om att Jesus r en symbol fr vsterlndsk mentalitet, vrderingar och moral i motsats till den vrldsbild kommunismen och islam har dominerat med i decennier.

Du behver inte lgga tid p dessa ateistiska tomtar. De har dessvrre inte frmgan att reflekterai motsats till vad de sjlva tror. De r bara tomma sjllsa skal som vandrar omkring och sker sin lycka i begrets frgnglighet. De har inte tillgng till livets alla strata och kommer aldrig frst dess djupare dimension.

/AI
Citera
2024-12-21, 19:36
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ingen har vl gtt i kyrkan i Sverige de senaste 60 ren frutom freaks och kkfarare?
Exakt - och drfr r det dags att ndra p det.
Citera
2024-12-21, 20:06
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
P vilket stt frnekar man vetenskap?

/AI

Haha va? Det finns ju en debatt med en prst och humanist som pratar om vetenskap. Svensk debatt dessutom. Finns ju inte en enda prst i Sverige eller runt om i vrlden som begriper naturvetenskap.

Mnga religsa mnniskor utbildar sig i riktning mot barn och ungdomar och vill stta normer fr en frstelse av auktoritet hos barn och ungdomar. Dr dom sr behandlar barn och ungdomar, vet det sjlv nr jag var mycket yngre och d elevassistent innan utbildningen p UNI.

Hade man inte Jesus ord som frebild s passade man inte in. Religion frpestar samhllen.
Citera
2024-12-21, 20:53
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Haha va? Det finns ju en debatt med en prst och humanist som pratar om vetenskap. Svensk debatt dessutom. Finns ju inte en enda prst i Sverige eller runt om i vrlden som begriper naturvetenskap.

Mnga religsa mnniskor utbildar sig i riktning mot barn och ungdomar och vill stta normer fr en frstelse av auktoritet hos barn och ungdomar. Dr dom sr behandlar barn och ungdomar, vet det sjlv nr jag var mycket yngre och d elevassistent innan utbildningen p UNI.

Hade man inte Jesus ord som frebild s passade man inte in. Religion frpestar samhllen.

Alla prster jag knner begriper sig p naturvetenskap, s jag falsifierar ditt pstende direkt. Jag tror snarare inte att du frstr vad det r som du har lyssnat p i frekommen debatt. Ingen skugga ver dig dock, eftersom det svenska skolvsendet har ddat det filosofiska djupet hos gemene man. Rdande vetenskapsparadigm (om du nu vet vad det innebr) r ex.vis helt kompatibel med kristen tro.

/AI
Citera
2024-12-21, 21:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Men nu gllde det Jesus. Lrjungarna brjade samla in Jerusalemfrsamlingens pengar nstan direkt efter korsfstningen istllet fr att flja uppmaningen att g till fattiga Galileen. Folk slde krar och annat och det gick s lngt att de som trodde p Jesus i Jerusalem blev helt utblottade s att Paulus fick ordna insamling i Rom fr att hjlpa dem.
Citera
2024-12-22, 00:01
Medlem
Citat:

Man ska vara vaksam nr ngon religis pstr att de har kontakt med den eller den.
Som de svarar och beter sig mot mig kan de inte svara till prster, men om de end gr det syftar de p att prsten egentligen borde fatta att det r en ande eller demon.

Sen om.de har en annan variant att de frlitar sig p knsla eller impulser och illusioner r det samma dr.
Jag gjorde det lite frut men r fortfarande frvirrad hur Gud ens skulle pratat med mig varje dag tex.

Mer att "du vet att vi skiter I er innerst inne vi gr vad vi vill".

Den stilen kommer alla brja syfta p att det r satan eller ngon annan.

Men frvirrat system alltihopa.

Alla sexuellt perversa skulle vl stenas men end pedofil och prst?
Hur allt ens gick ihop dr.
Har man blivit grundlurad frn start?

Eller r det mer att hela energisystemet r frvirrande s ingen orkar hlla p med religioner ?

Jag har ju kastat ut hela "energisystemet" nstan hela livet pga verbelastat.

Tycker inte det r lmpligt med religion i dagens lge.
De beter sig inte enligt den energin allts "vi tillsammans" uatn mer vi mot er i dagens lge.
Citera
2024-12-22, 02:22
Medlem
auto-fellatios avatar
r ju nd ganska smart. Att f tillgng till sportlokaler och andra ytor fr socialt liv och hobbies. Samtidigt som man helt slipper muslimer och ingen kan dra rasistkortet mot en.

Vad dagens kids skulle kalla ett life hack.

Sen om man bryr sig om jesus eller inte r ju mindre intressant. 😉
Citera
2024-12-23, 17:46
Medlem
En orsak till att mnga unga mnniskor sker sig till tron r sannolikt att de ateister som varit tongivande i debatten de senaste decennierna har framsttt som autistiska mongon helt utan frmga att frst ens grundlggande religisa begrepp. Srskilt Dawkins uttalar sig om religion som om han vore frstndshandikappad. Unga knner nog inte att de har ngot att hmta hos de bittra gubbarna.
Citera
2024-12-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Jesus kan enligt flera nyhetskllor bli rets influencer 2025, det psts att "Unga sker en ledande auktoritet".

https://www.dagen.se/nyheter/2024/12...ga-under-2025/

https://www.svt.se/kultur/jesus-kan-...toritar-person

Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?

Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?
Jesus r vldigt annorlunda n kristna tminstone historiskt.
Citera
2025-01-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
En orsak till att mnga unga mnniskor sker sig till tron r sannolikt att de ateister som varit tongivande i debatten de senaste decennierna har framsttt som autistiska mongon helt utan frmga att frst ens grundlggande religisa begrepp. Srskilt Dawkins uttalar sig om religion som om han vore frstndshandikappad. Unga knner nog inte att de har ngot att hmta hos de bittra gubbarna.

Det roliga r ju ateister som berttar att de lst The God Delusion och blivit kristna fr den va s dlig Kanske har folk ocks trttnat p Dawkins & co otrolig arroganta attityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in