Citat:
Ursprungligen postat av
Damen101
Haha va? Det finns ju en debatt med en prst och humanist som pratar om vetenskap. Svensk debatt dessutom. Finns ju inte en enda prst i Sverige eller runt om i vrlden som begriper naturvetenskap.
Mnga religsa mnniskor utbildar sig i riktning mot barn och ungdomar och vill stta normer fr en frstelse av auktoritet hos barn och ungdomar. Dr dom sr behandlar barn och ungdomar, vet det sjlv nr jag var mycket yngre och d elevassistent innan utbildningen p UNI.
Hade man inte Jesus ord som frebild s passade man inte in. Religion frpestar samhllen.
Man ska vara vaksam nr ngon religis pstr att de har kontakt med den eller den.
Som de svarar och beter sig mot mig kan de inte svara till prster, men om de end gr det syftar de p att prsten egentligen borde fatta att det r en ande eller demon.
Sen om.de har en annan variant att de frlitar sig p knsla eller impulser och illusioner r det samma dr.
Jag gjorde det lite frut men r fortfarande frvirrad hur Gud ens skulle pratat med mig varje dag tex.
Mer att "du vet att vi skiter I er innerst inne vi gr vad vi vill".
Den stilen kommer alla brja syfta p att det r satan eller ngon annan.
Men frvirrat system alltihopa.
Alla sexuellt perversa skulle vl stenas men end pedofil och prst?
Hur allt ens gick ihop dr.
Har man blivit grundlurad frn start?
Eller r det mer att hela energisystemet r frvirrande s ingen orkar hlla p med religioner ?
Jag har ju kastat ut hela "energisystemet" nstan hela livet pga verbelastat.
Tycker inte det r lmpligt med religion i dagens lge.
De beter sig inte enligt den energin allts "vi tillsammans" uatn mer vi mot er i dagens lge.