2024-12-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Ytterligare ett tecken p dagens ungdoms ondliga dumhet och ofrmga till att tnka.

Dliga resultat i skolan och uppsving i intressen fr efterblivna saker som alien, tradwives och jesus gr hand i hand.

Undrar hur det ska sluta fr denna frlorade generation. De kan ju inte grna frsrja sig p onlyfans allihop, srskilt med dagens BMI.

Och det kommer enbart att bli vrre ju lngre in vi kommer i digitaliseringen. Jag frstr inte hur mnniskor inte redan nu inser att Sverige r ett frlorat land, vars befolkning bestr av hjrntvttade individer. De allra flesta spenderar sin tid p sociala medier dr de enbart upprepar det som sgs, utan egna sjlvstndiga och kritiska tankar.

Den hr generationen r redan frlorad, och jag r sjlv en del av den. Det bsta man kan gra som ungdom r att ta vara p Sveriges utbildningssystem, skaffa sig en utbildning som leder till ett fast jobb utomlands, i ett land dr logiken fortfarande styr. Att leva sitt liv i dagens Sverige r som att kasta bort sitt liv. Det kan inte bara vara jag som har observerat att mnniskor i Sverige idag r alltmer stela, skygga och kritiska. Ingen lever i nuet och verkligheten lngre. Tittar man exempelvis i tredjevrldslnder mrker man en mycket strre gemenskap bland mnniskorna dr. De r mer ppna och lyckliga. Ett varmare klimat har ju sina frdelar ocks.
Citera
2024-12-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Jesus kan enligt flera nyhetskllor bli rets influencer 2025, det psts att "Unga sker en ledande auktoritet".

https://www.dagen.se/nyheter/2024/12...ga-under-2025/

https://www.svt.se/kultur/jesus-kan-...toritar-person

Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?

Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?

Jag var ute och t med min dotter ikvll som nu vill bli medlem i svenska kyrkan! Jag som ateist blev frvnad men det r hennes val s varfr inte. (Om det var islam hade jag inte varit lika ppen)
Citera
2024-12-20, 20:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
I grunden s talade ju Jesus om sunda vrderingar, krlek, frltelse o snt.

Sen kan jag tnka mig att mnga frmst sker sig dit p grund av gemenskapen, det har ju lnge snackats om att ensamhet blir ett strre och strre problem. Kanske fr vi ersatt sociala aktiviteter med sociala medier?? Kyrkan blir vl ett naturligt stt att ses o umgs.

Bara vi nu inte fr en hel generation av sna dr dryga, hgfrdiga och dmande mnniskor som ska knacka drr o pracka sin tro p en nr man sitter hemma o tjackrunkar.
Citera
2024-12-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Skulle Jesus komma tillbaka till jorden idag skulle han bli chockad ver tillstndet och be helige ande att ta upp honom till himlen igen.

Skulle han frnekas begran tror jag Jesse ville bli korsfst p stubinen eller skjuta upp en verdos i armen.

Det str i bibeln om tiderna vi lever i och Jesus kommer snart tillbaka
Citera
2024-12-20, 21:01
Medlem
ntligen ett uppvaknande bland dom unga.
Religionskrig nsta....
Citera
2024-12-20, 21:02
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jesus kan enligt flera nyhetskllor bli rets influencer 2025, det psts att "Unga sker en ledande auktoritet".

https://www.dagen.se/nyheter/2024/12...ga-under-2025/

https://www.svt.se/kultur/jesus-kan-...toritar-person

Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?

Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?

En judisk transvestit som provocerat andra till den graden att de spikade upp honom p ett kors. Makes sense.
Citera
2024-12-20, 21:06
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Det str i bibeln om tiderna vi lever i och Jesus kommer snart tillbaka

Med livvakter eller ?

Vem vid sina sinnes fulla bruk har s mycket barnatro kvar i vuxen lder att det ens r en rimlig hndelse ???
r kristna omogna barn hela bunten, eller vad r det som hnder egentligen ???
Citera
2024-12-20, 21:16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Hellre Jesus n Mohammed, sger jag.

S jag tycker det r bra.

Det handlar om sjlvebevarelsedrift. Islamisterna avrttar ateister. Dom yngre begriper att man MSTE han en tro och d r Jesus lmplig.
Citera
2024-12-20, 21:25
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det handlar om sjlvebevarelsedrift. Islamisterna avrttar ateister. Dom yngre begriper att man MSTE han en tro och d r Jesus lmplig.

Vem sger att man mste ha en tro?
Citera
2024-12-20, 21:27
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Vem sger att man mste ha en tro?

Al Quaeda och ISIS samt hela fucking Arabvrlden. Vill du kalla dig ateist infr dom, s fr fr du skylla dig sjlv!!
Citera
2024-12-20, 21:32
Medlem
Nordoxens avatar
Bra att det sker nnting positivt i denna dekadenta vrld, om det r sant.
Citera
2024-12-20, 21:40
Medlem
Alltid kul med ngon positiv nyhet i allt elnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in