Ber om ursäkt om tråden ligger fel.
Jag vet inte hur jag ska beskriva detta problemet på korrekt sätt så ni förstår vad jag menar.
Därför lägger jag upp två bilder och sedan beskriver jag vad det är.
Bild 1
På denna bild ovan ser ni två ikoner på skrivbordet, men förhandsbilderna(eller vad de kallas?) som visar vad bilderna innehåller syns inte, utan det är(som ni ser) bara windows-ikoner..
Detta händer efter ett tag.. skulle jag starta om datorn så ser allt ut som det ska, men efter några timmar så återkommer detta. Testar högerklicka och "uppdatera" på skrivbordet, då blir allt normalt, för att efter några timmar eller så återgå till att bara visa ikoner.
Bild 2
På denna bild är vi inne på "Den här datorn".
Och efter några sekunder ser jag laddningsrutan(eller vad det kallas) bara stå i all evighet och "ladda". Men det finns ju ingenting som ska ladda där, allting syns ju som ska vara "färdigladdat" så att säga.
Startar jag om datorn så försvinner problemet för att sedan efter ett tag komma tillbaka.
Ett annat problem(som jag inte vet om det är kopplat till dessa problem) är att när jag ska gå in på nån mapp, så efter en stund slutar ikonerna bli till förhandsbilder och det laddar ingenting. Men det går endå att klicka på bilderna och se dem.
Ibland kommer även "Svarar inte" upp, men det brukar inte hända lika ofta. Alltså att mappen man går in på hänger sig eller slutar fungera. Då får jag starta om datorn.
Jag har kört windows egna virusprogram(hittade en trojan för nån vecka sen som togs bort eller lades i karantän).
Har uppdaterat datorn och gjort i princip allt för att bli av med dessa problem.
Kör på Windows 10.
Skulle jättegärna få lite hjälp med detta om någon vänlig själ kan?
Är det nåt jag glömt berätta så fråga gärna.