Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 21:37
Medlem
deddds avatar
Såg denna, (FB) Inser att jag är schizoaffektiv och videon https://www.youtube.com/watch?v=q7uYqcevh6Y .

Så funderade, kan anti-psykotika vara en drog för ej psykotiska? Likt amfetamin fungerar även för icke-adhd.
Du får superfokus (likt amfetamin), eller blir helt jävla slö i skallen så hjärnan inte ens orkar spruta psykotiska neuroner (likt benso), eller något annat.

Som både naturligt nyktert halv-psykotisk ibland, och speciellt tillfälligvist droginduserat helpsykotisk, så finns det många sätt att försöka hantera psykos, med olika träff-frekvens beroende på när vad var hur.

Kan en icke-schizofren ta anti-psykotika och känna sig som en superman, eller som en avdankad bubbla av behag utan ett bry i världen, eller något annat härligt eller kul?

Någon som testat?
Citera
Igår, 21:45
Medlem
keny69s avatar
Troligtvis så mår man bara fruktansvärt dåligt
Citera
Igår, 21:53
Medlem
inspulins avatar
Vet inte vilken medicin du menar, men jag har testat zyprexa, quetiapine och abilify i olika doseringar. Dom gör mig bara seg,trött och hungrig. Dock fungerar zyprexa/quetiapine extremt bra till att kliva av tjack med.
Är verkligen att tjack ruset bara rinner iväg och sängen ser mer och mer inbjudande ut, Mat har du lätt att få i dig också.

Hoppas detta svarade på någon av dina tankar.
Citera
Igår, 22:11
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Jag har inga psykiska sjukdomar men när jag var hemma hos en psykotisk kille i egenskap av vårdbiträde i hemtjänsten så hade han någon medicin som jag tror det var ett kryss på och hette Hardol eller liknande och den skulle vara antipsykotisk eller för folk med schizofreni osv. Jag stal runt 20st såna och åt varje dag och dom förstörde mitt liv mer eller mindre. Jag gick till jobbet en gång utan kalsonger (men med byxor) så när jag bytte om tillsammans med en kollega och drog av mig byxorna så var jag plötsligt naken under. Jag minns det, men jag minns inte vad som hände eller vad som sades.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Asgarvars avatar
Föreställ dig vad amfetamin gör, men motsatsen. Raka motsatsen. Du blir seg, tom, okreativ, asocial, trött och hungrig.Du får ocksä svårt att greppa abstrakta uttryck i konst och avbildning. Din själ så att säga blir både stum och icke-närvarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in