Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 23:05
Medlem
Pissmasters avatar
Tjena, jag har upptäckt en civil polisbil (typ trafikpax-bil, fullutrustad med blåljus och hela kittet och reggad som uttrycknignsfordon) som stått parkerad i ett par dagar på en 7-dygnsparkering där jag bor. Jag vet att det bor poliser här i närheten då de ibland åker hem och medans de jobbar med målade bilar. Men frågan är om det är tillåtet? Ska inte civila polisbilar och andra polisbilar stå parkerade i polishuset alternativt användas av poliser som är i tjänst?

Tänkte ett tag att personen eller personerna i fråga kanske har jour men, om man har en tjänst som har jour så behöver man väl inte en polisbil med blåljus?

Ska man anmäla detta till polisen? jag har bilder.. Bilen i fråga har inte rört sig på minst 48h iaf (har kollat och fotat hur ventilerna på däcken står)
Citera
Igår, 23:08
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Detta samhället... Hur orkar man
Citera
Igår, 23:11
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Tjena, jag har upptäckt en civil polisbil (typ trafikpax-bil, fullutrustad med blåljus och hela kittet och reggad som uttrycknignsfordon) som stått parkerad i ett par dagar på en 7-dygnsparkering där jag bor. Jag vet att det bor poliser här i närheten då de ibland åker hem och medans de jobbar med målade bilar. Men frågan är om det är tillåtet? Ska inte civila polisbilar och andra polisbilar stå parkerade i polishuset alternativt användas av poliser som är i tjänst?

Tänkte ett tag att personen eller personerna i fråga kanske har jour men, om man har en tjänst som har jour så behöver man väl inte en polisbil med blåljus?

Ska man anmäla detta till polisen? jag har bilder.. Bilen i fråga har inte rört sig på minst 48h iaf (har kollat och fotat hur ventilerna på däcken står)

Ring till din närmsta polisstation och fråga vetja
Citera
Igår, 23:18
Medlem
MrMadoffs avatar
Vad är det för fel på dig? Genuin fråga.
Citera
Igår, 23:20
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Genuint svar. Det är inget fel alls på mig. Men jag tycker att mina skattepengar och polisens resurser skall användas på rätt sätt. Jag vet inte hur det är med dig, men jag betalar hutlösa mängder skatt och jag vill inte att de slösas bort. Regler är regler och de är samma för alla.
Citera
Igår, 23:25
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Som TS skriver så är dessa bilar tokdyra. De kostar MYCKET mer än vanliga bilar. Dessa ska användas på rätt sätt och inte bara sitta hemma hos någon för kul. Slöseri med våra gemensamma resurser är stöld från folket.
Citera
Idag, 00:21
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:

Det ska givetvis polisanmälas.
Citera
Idag, 00:21
Medlem
Hegamons avatar
Det kanske är en polis som jobbar jour, sitter hemma och så händer inget. Ungefär som en deltidsbrandman.
Citera
Idag, 00:52
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:

lägg ut informationen på facebook och i alla discordchattar du har över bekanta i staden. alla förtjänar samma informationsnivå som dig. Varför ska du vara säregen när vi bor i ett sammansvetsat samhälle?

Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Det ska givetvis polisanmälas.
polisen får information om trådskaparens farhågor snabbare genom att informationen sprids på sociala medier än att det blir "anmält".
Senast redigerad av Sn0o0oZ Idag kl. 00:54.
Citera
Idag, 02:09
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Genuint svar. Det är inget fel alls på mig. Men jag tycker att mina skattepengar och polisens resurser skall användas på rätt sätt. Jag vet inte hur det är med dig, men jag betalar hutlösa mängder skatt och jag vill inte att de slösas bort. Regler är regler och de är samma för alla.

Varför har du fått för dig att det skulle vara mer slöseri med skattepengar om ett polisfordon står parkerat på en parkering nära dig än utanför en polisstation? Har du nån aning om hur många liknande fordon som står parkerade runt om i Sverige varje dygn?

Vad gör du ifall ventilerna har flyttat på sig nästa gång du kollar? Typ bara 2-3cm, är det för lite för dig?
Citera
Idag, 02:22
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Varför har du fått för dig att det skulle vara mer slöseri med skattepengar om ett polisfordon står parkerat på en parkering nära dig än utanför en polisstation? Har du nån aning om hur många liknande fordon som står parkerade runt om i Sverige varje dygn?

Vad gör du ifall ventilerna har flyttat på sig nästa gång du kollar? Typ bara 2-3cm, är det för lite för dig?

Eftersom du inte verkar förstå allvaret i det här så ska jag förklara kort för dig.

Om jag har tillgång till en firmabil som jag förvarar på hemadressen och använder för privat bruk, så blir jag förmånsbeskattad för denna. Detta genom ett påslag på min bruttolön, eftersom det räknas som en förmån. Detsamma borde gälla för denna polisman.

Dessutom, en polisbil är till för poliser som behöver använda den för att patrullera våra gator och fullfölja sina arbetsuppgifter (hålla vårat samhälle säkert från brottslingar, alltså, upprätthålla lag och ordning), inte stå parkerade på en 7-dygnsparkering i två dygn, helt utan användning.

Denna polisbil är inköpt för mina skattepengar, samma skattepengar som jag har betalat in extra för att jag använde ovan nämnda bil alltså. Dessutom, skulle det vara så att någonting händer med sagda polisbil, så gäller inte försäkringarna eftersom den inte är försäkrad på rätt sätt, alltså går ännu mer skattepengar åt att reparera bilen, PLUS att den då är obrukbar att använda till att fullfölja sitt syfte, att patrullera våra gator för att upprätthålla lag och ordning.

Förstår du nu eller ska jag skriva det på en planka och banka in i huvudet på dig? För du verkar ju vara så innåthelvette trög eftersom du inte förstår allvaret i detta. Det är ett rent och skärt missbruk av skattepengar, offentliga resurser OCH dessutom rent ut sagt olagligt. Poliser ska inte bryta mot lagen, de ska föregå med gott exempel. Men det verkar inte du förstå.
Citera
Idag, 05:55
Medlem
BlackObamas avatar
Klipp av alla ventiler på däcken så kanske den korrupta pedofilen/polisen inte kan smyglåna skattebetalarnas bil mer efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in