Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-12-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
https://fb.watch/wD3SNCMrq4/

"En av våra huvuduppgifter är att förhöra frihetsberövade"....

Så du har ungefär 100% FEL i det du skriver. Vart får du allt ifrån? Har du sett för mycket Martin Beck?
Vilket också innefattar att hämta in misstänkta personer.

Nog om detta.
Citera
2024-12-22, 01:16
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Eftersom du inte verkar förstå allvaret i det här så ska jag förklara kort för dig.

Om jag har tillgång till en firmabil som jag förvarar på hemadressen och använder för privat bruk, så blir jag förmånsbeskattad för denna. Detta genom ett påslag på min bruttolön, eftersom det räknas som en förmån. Detsamma borde gälla för denna polisman.

Dessutom, en polisbil är till för poliser som behöver använda den för att patrullera våra gator och fullfölja sina arbetsuppgifter (hålla vårat samhälle säkert från brottslingar, alltså, upprätthålla lag och ordning), inte stå parkerade på en 7-dygnsparkering i två dygn, helt utan användning.

Denna polisbil är inköpt för mina skattepengar, samma skattepengar som jag har betalat in extra för att jag använde ovan nämnda bil alltså. Dessutom, skulle det vara så att någonting händer med sagda polisbil, så gäller inte försäkringarna eftersom den inte är försäkrad på rätt sätt, alltså går ännu mer skattepengar åt att reparera bilen, PLUS att den då är obrukbar att använda till att fullfölja sitt syfte, att patrullera våra gator för att upprätthålla lag och ordning.

Förstår du nu eller ska jag skriva det på en planka och banka in i huvudet på dig? För du verkar ju vara så innåthelvette trög eftersom du inte förstår allvaret i detta. Det är ett rent och skärt missbruk av skattepengar, offentliga resurser OCH dessutom rent ut sagt olagligt. Poliser ska inte bryta mot lagen, de ska föregå med gott exempel. Men det verkar inte du förstå.
Men din dumma jävel. En förmånsbil får du åka omkring på din privata fritid och använda till privata ärenden, alltså en förmån genom jobbet. Att bilen har stått stilla i två dygn talar väl emot detta scenario eller hur?
Polisen kan likaväl sitta på span i en lägenhet i närheten och övervaka någon, därav att den inte flyttar på sig. Idiot.
Citera
2024-12-22, 13:43
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Men din dumma jävel. En förmånsbil får du åka omkring på din privata fritid och använda till privata ärenden, alltså en förmån genom jobbet. Att bilen har stått stilla i två dygn talar väl emot detta scenario eller hur?
Polisen kan likaväl sitta på span i en lägenhet i närheten och övervaka någon, därav att den inte flyttar på sig. Idiot.

En förmånsbil betalar man ju förmånsvärde för. Dessutom är en förmånsbil inte utrustad med blåljus.

Nej. De har inte span på någon lägenhet. Inte från de läget därifrån bilen står. Den är tom och övergiven dock full med grejer.
Citera
2024-12-22, 16:35
Medlem
Citat:
Känns ju som att denna person arbetar som yttre befäl och knappast har jour... Jour inom polismyndigheten är snarast reglerat till Krimjour vilka rycker in när det är större händelser, såsom skjutning, spräning osv. Till detta behövs knappast ett uttryckningsfordon då tjänstemannan skall infinna sig på Polishuset och inte ute på Brottsplats. Är du med?
Jag är med. Vart tror du insatsansvarig befinner sig? Nu har jag förstahands info på att det finns en fullastad skåpbil som mobilt kontor som körs ut vid akut personsök i Västerbotten. Där sitter det folk och samordnar de olika sökinsatser, tex skallgångskedjor, drönare, hundpatruller, båtar och dykare. Västerbottens sådana bil körs ut ifrån umeå och används i hela länet och är konstant på jour. Om det är i Umeå hamn, eller i skogen utanför Storuman så är den där. Vad tror du en sådan bil gör för nytta med kling och klang bakom spakarna en fredagskväll på stan? Eller för den delen
brandförsvarets insatsledare som kör deras befälsbil som har utrustning som inte gör så stor nytta i en 20tons brandbil? Anstränger du dig för att inte förstå?
Citera
2024-12-22, 16:41
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag är med. Vart tror du insatsansvarig befinner sig? Nu har jag förstahands info på att det finns en fullastad skåpbil som mobilt kontor som körs ut vid akut personsök i Västerbotten. Där sitter det folk och samordnar de olika sökinsatser, tex skallgångskedjor, drönare, hundpatruller, båtar och dykare. Västerbottens sådana bil körs ut ifrån umeå och används i hela länet och är konstant på jour. Om det är i Umeå hamn, eller i skogen utanför Storuman så är den där. Vad tror du en sådan bil gör för nytta med kling och klang bakom spakarna en fredagskväll på stan? Eller för den delen
brandförsvarets insatsledare som kör deras befälsbil som har utrustning som inte gör så stor nytta i en 20tons brandbil? Anstränger du dig för att inte förstå?

Då har din försthandsinfo även sagt till dig att den bilen tar man inte med sig hem. Utan den står parkerad när den inte används. Den är inte heller utrustad som en civil trafipax-bil. Den står inlåst i ett garage skyddad.

Allt annat är lögn
Citera
2024-12-22, 16:46
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Klart den gör. Om det inte finns behov av bilen så borde den inte köpts in alls.
Bilarna skall inte stå parkerade överhuvudtaget och definitivt inte hemma hos en privatperson.
De innehåller utrustning som är tämligen dyr, förutom själva bilen.
Dessutom som TS redan tagit upp, beskattningen av privata resor.
Bilen är inte inköpt för att nyttjas i privat syfte.
Det är skattepengar det handlar om.

Skulle du själv bränna runt med din firmabil i privata syften så skulle skatteverket ta dig i örat o eventuellt slänga dig i finkan för att du blåst staten på pengar.
Utryckningsbilar står stilla den mesta av tiden.
Citera
2024-12-22, 16:54
Medlem
Citat:
Då har din försthandsinfo även sagt till dig att den bilen tar man inte med sig hem. Utan den står parkerad när den inte används. Den är inte heller utrustad som en civil trafipax-bil. Den står inlåst i ett garage skyddad.

Allt annat är lögn
Ja, du har såklart rätt. Bra spanat av dig. Klart att jourhavande insatsbefäl tar tunnelbanan eller buss vid ett larm. Allt annat skulle ju vara slöseri med dina skattepengar. Vad sa dom när du ringde och frågade polismyndigheten där du bor?
Tänker vi i nästa steg så är det ju en besparing att deras traffipaxbuss står på en gratisparkering istället för på en dyr parkering i polisens garage, så du borde köpa dom en tårta för dom svparar på dina pengar. Hur identifierar man för övrigt en stabsbil jämfört en traffipax?
Citera
2024-12-22, 17:03
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ja, du har såklart rätt. Bra spanat av dig. Klart att jourhavande insatsbefäl tar tunnelbanan eller buss vid ett larm. Allt annat skulle ju vara slöseri med dina skattepengar. Vad sa dom när du ringde och frågade polismyndigheten där du bor?
Tänker vi i nästa steg så är det ju en besparing att deras traffipaxbuss står på en gratisparkering istället för på en dyr parkering i polisens garage, så du borde köpa dom en tårta för dom svparar på dina pengar. Hur identifierar man för övrigt en stabsbil jämfört en traffipax?

Följdfrågan kan ju då vara, varför skulle bilen inte användas? Varför ska den stå parkerad utan att köras i flera dagar? Har polisen så otroligt mycket fordon så att de kan "vila" sina bilar emellanåt? Isåfall känns det ju snarast som att de har för mycket bilar. Det gnälls hela tiden över hur lite pengar Polismyndigheten har och det rimmar illa med detta.

En annan iaktagelse är, det finns många, dyra saker i den där polisbilen som är attraktiva för tjuvar. Hur ser man till att någon inte bryter sig in och länsar bilen? det tar ca 60sec och då kan grejer för tiotusentals kronor ha försvunnit.

En trafipax-bil har ju en kamera och "panelen" för hastighetsmätning. Dvs knappar för trip- och tidtagning. Sedan stoppljus och även en såndär "kodjak-lampa".
Citera
2024-12-22, 19:33
Medlem
Gomsegels avatar
Det finns en standardutrustning i polisbilarna som ska med, t.ex. är det västar. Bilarna ska kunna användas på det mesta grundliga polisarbeten.

Har man jour och t.ex. jobbar med brottsplatsundersökningar eller liknande är det bra om man kan utgå hemifrån då det kostar att ha anställda redo på polishuset.
Nu kostar det när man kallas ut på uppdrag istället, faktisk tid. Jag kan tänka mig att man har en inställelsetid också för att få ha ett sådant fordon hemma.

Att det finns polisbilar, civila eller inte, synliga i samhället gör bara gott ute i samhället oavsett parkerade eller på rull.

Polisen svarar nog gärna på din fråga. 114 14
Citera
2024-12-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Utryckningsbilar står stilla den mesta av tiden.

Okej, har du någon statistik du kan backa upp ditt påstående med? Eller är det för att du inte har något på fötterna som du slänger ur dig oneliners som ett svar på mitt inlägg?
Citera
2024-12-23, 00:51
Medlem
Citat:
Följdfrågan kan ju då vara, varför skulle bilen inte användas? Varför ska den stå parkerad utan att köras i flera dagar? Har polisen så otroligt mycket fordon så att de kan "vila" sina bilar emellanåt? Isåfall känns det ju snarast som att de har för mycket bilar. Det gnälls hela tiden över hur lite pengar Polismyndigheten har och det rimmar illa med detta.

En annan iaktagelse är, det finns många, dyra saker i den där polisbilen som är attraktiva för tjuvar. Hur ser man till att någon inte bryter sig in och länsar bilen? det tar ca 60sec och då kan grejer för tiotusentals kronor ha försvunnit.

En trafipax-bil har ju en kamera och "panelen" för hastighetsmätning. Dvs knappar för trip- och tidtagning. Sedan stoppljus och även en såndär "kodjak-lampa".

Jag hoppas verkligen att du driver med oss. Good one isåfall, är du såhär pantad på riktigt så beklagar jag verkligen.
Citera
2024-12-23, 15:33
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen att du driver med oss. Good one isåfall, är du såhär pantad på riktigt så beklagar jag verkligen.

Du förstår lille vän, att jag är så otroligt mycket smartare, rikare och snyggare än dig

Men fortsätt du att slicka kängor och att böja dig fram för stadsmakten, det enda du tjänar på det är ett uttöjt rövhål
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in