Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 23:55
Medlem
Damen101s avatar
Om ni kommer ihåg serietidningen Träsket som var en riktig poppis på 00-talet iaf när jag var ungdom.

Vad hände med förlaget?
Citera
Idag, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Om ni kommer ihåg serietidningen Träsket som var en riktig poppis på 00-talet iaf när jag var ungdom.

Vad hände med förlaget?

Jag minns serien, men kommer inte ihåg att den var särskilt underhållande. Har inte heller mött någon som har påstått detta.
Kanske därför den försvann?
Citera
Idag, 03:16
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Är det så att bonniers äger all distribution så att det är i princip omöjligt att ge ut en fysisk tidning om man inte betalar rejält till bonniers ?

Jag vet att det finns folk hör på forumet som har erfarenhet av förlagsbranschen, informera oss gärna.
Citera
Idag, 04:29
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Vad hände med förlaget?

Det gjordes bara 11 nummer, den sålde helt enkelt för dåligt.

Förlaget finns inte kvar i sin dåvarande form men nog ger dom ut serietidningar.

Då hette dom Egmont Serieförlaget.

Numera finns serietidningarna under "Egmont Publishing Sverige"

De producerar även magasin för vuxna (Hemmets Journal tex), ungdomstidningar, och leksaker mm för barn.

Serien är gjord av australiensaren Gary Clark. Här har du den australinsiska hemsidan för "Swamp"
https://swamp.com.au/

Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Är det så att bonniers äger all distribution så att det är i princip omöjligt att ge ut en fysisk tidning om man inte betalar rejält till bonniers ?

Jag vet att det finns folk hör på forumet som har erfarenhet av förlagsbranschen, informera oss gärna.

Tror knappast det gick någon nöd på Egmont Serieförlaget i början av 00-talet med titlar som Fantomen, Kalle Anka, Bamse, 91:an, Min häst mm.
Citera
Idag, 05:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad hände med förlaget?

Tidningen lades ner då den sålde för dåligt. Det är egentligen svaret när alla tidningar läggs ner.

Förlaget finns dock kvar om än med en mindre namn-/formjustering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in