Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 03:49
Medlem
anomaligns avatar
Jag har börjat spåna på att köpa nya hörlurar. Eftersom jag tänkt sova med dem ibland är det oönskat att de på något vis försöker uppmärksamma mig om att batteriet är lågt, så möjligheten att stänga av den funktionen är av central vikt för mig. (Det är inte hela världen att batteriet är lite lågt, just fucking let it be, tänker jag. Men hörlurstillverkare verkar inte hålla med, och alla jag har testat hittills verkar tycka att det ungefär är som att jorden håller på att gå under när batteriet går under typ 30% så de ska tjata om att batteriet är lågt ungefär en gång varje minut.)

Någon som har koll? Detta verkar inte vara något som tillverkare marknadsför eller som någon pratar om (annat än andra runt om på Internet som ställer samma fråga) så det är lite svårt att ta reda på.
Citera
Idag, 04:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
ungefär är som att jorden håller på att gå under när batteriet går under typ 30% så de ska tjata om att batteriet är lågt ungefär en gång varje minut.)

De lurar jag känner till tjatar precis som du beskriver. De ryter även till om blåtanden stängs ner.

Men det kanske vore något att titta efter, om alla låter även när blåtandssignalen försvinner? Har du även testat om de tjatar om batterinivån även vid 0 i volym? Om det finns någon lucka här, så vet jag det finns vissa appar för automatisera saker. Tex om telefonens GPS är inom ett visst område så ska de slå på wifi. En sådan app skulle kanske kunna slå av blåtand, eller skruva ner volymen till 0, antingen efter en viss tid, eller kanske till och med när batterinivån är 31%?

Annars är väl sladd en möjlig lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in