• 1
  • 2
2024-12-21, 12:06
Medlem
GustafBradsons avatar
S närmar sig SD.

Betyder det att en S + SD-regering har blivit mer trolig, för framtiden?

Citat:
Hon säger sig vara en del av det nya och hårdare Socialdemokraterna som ligger nära Tidöpartierna i kampen mot gängen.

Helst vill Teresa Carvalho enas med Moderaterna, men hon har inga problem med att även ta stöd från SD.

– Jag bryr mig inte om vilka partier som backar våra förslag.

https://www.dn.se/sverige/s-toppen-o...-det-jattebra/
Citera
2024-12-21, 12:13
Medlem
Wyrdkins avatar
Tror tyvärr inte det. S har ju knappast haft problem med SD stöd i den Löfveniska regeringen heller
Citera
2024-12-21, 12:18
Medlem
Indirekt ett erkännande från Socialdemokraterna att SD har haft rätt hela tiden. Dock tror man att man ska kunna lura väljarna att inte rösta på det partiet som har haft rätt hela tiden.

Socialdemokraterna är ett kappvändarparti och att inte fler ser det är ett mysterium.

Sen vet vi sen tidigare att det kommer ändå vara (Mp) och (V) som bestämmer migration- och kriminalpolitiken i en S-regering.
Citera
2024-12-21, 12:33
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska
Indirekt ett erkännande från Socialdemokraterna att SD har haft rätt hela tiden. Dock tror man att man ska kunna lura väljarna att inte rösta på det partiet som har haft rätt hela tiden.

Socialdemokraterna är ett kappvändarparti och att inte fler ser det är ett mysterium.

Sen vet vi sen tidigare att det kommer ändå vara (Mp) och (V) som bestämmer migration- och kriminalpolitiken i en S-regering.
Ja. Sossarna har inte en fast kurs. Åtminstone inte sedan 1990-talet.

Antagligen har samhällsutvecklingen tvingat sossarna att se verkligheten med de problem som klansamhällen och hederskultur som ger stora problem i vårt land.

Man får hoppas att sossarna åtminstone överger dårarna i MP och väljer SD istället.
Citera
2024-12-21, 12:48
Medlem
S+SD vore den bästa regeringen Sverige kunde ha.

Låta S hålla på med sjukvården, vården, pensionärerna.
SD styr skatterna, invandring, brottsligheten.

Tror dessutom dessa två partier utan MP/V hade samlat 60-65% utav rösterna = stabilitetet.
Citera
2024-12-21, 13:21
Medlem
Det är väl ungefär så det fungerar nuledes i DK, men i Sverige ska allt vara så förstockat svårt o kinkigt.
Citera
2024-12-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska

Samhället har förändrats. Kanske kommer S att skaka av sig Mp + Vp?
Citera
2024-12-21, 15:39
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
S närmar sig SD.

"Hon säger sig vara en del av det nya och hårdare Socialdemokraterna som ligger nära Tidöpartierna i kampen mot gängen.

Helst vill Teresa Carvalho enas med Moderaterna, men hon har inga problem med att även ta stöd från SD.

– Jag bryr mig inte om vilka partier som backar våra förslag."

Jaha. Hon anser att om SD gillar Sossarnas förslag så ska dom rösta på det förslaget.

Vad är du inte förstår?

”SD borde skämmas om de inte röstar ja till vårt förslag om arbetsmarknadsprövning”

https://arbetet.se/2023/02/28/sd-bor...knadsprovning/

Det handlar ju snarare om att utkräva ansvar från SD för deras totalt ansvarslösa kaospolitik.
Citera
2024-12-21, 15:43
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jaha. Hon anser att om SD gillar Sossarnas förslag så ska dom rösta på det förslaget.

Vad är du inte förstår?

”SD borde skämmas om de inte röstar ja till vårt förslag om arbetsmarknadsprövning”

https://arbetet.se/2023/02/28/sd-bor...knadsprovning/

Det handlar ju snarare om att utkräva ansvar från SD för deras totalt ansvarslösa kaospolitik.
Ja så kan man kanske se det.

Jag ser en glidning i sossarnas retorik, annars. Tidigare har sossarna avskytt SD som pesten.
Citera
2024-12-21, 16:00
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ja så kan man kanske se det.

Jag ser en glidning i sossarnas retorik, annars. Tidigare har sossarna avskytt SD som pesten.

Själv tror jag att du övertolkar.

Tror att sossarna i Riksdagen avskyr SD men..... de välkomnar gärna SD att rösta på deras förslag.

Det gäller ju att försöka få osämja inom Tidelaget och jag tror dom vet exakt vad dom pysslar med.

Kärnpunkten i det du refererar till. Det där med rättspolitik.

Det är väl att de vill att HVB hemmen ska kommunaliseras med statlig översyn.

Inte som idag att det ska vara privata vinstintressen inom HVB verksamheten.

Alltså vill hon syna om Sverigedemokraterna främst ser still skattebetalarnas bästa eller de som vill suga ut vinster i välfärden. Det har ju varit lite skandaler kring kriminella som driver HVB hem.
https://www.barnombudsmannen.se/aktu...as-omedelbart/

Så S anser helt enkelt att det än en gång är dags för Sverigedemokraterna att visa färg.
Citera
2024-12-21, 16:03
Avstängd
Citat:
S närmar sig SD.

Jättebra. Per Albins och Tage Erlanders sossar var bättre än SD har varit hittils. Etniskt homogent land ville dom ha och bevara, emedans bögar i SD talar om öppen Svenskhet som att Reinfeldt hade en kniv emot deras strupe.

Själv röstar jag på det Svenska folket och utkastning. AFS, Svenskarnas parti, kanske NMR om dom slutar böga sig med araber.

Sverige åt Svenskarna punkt.
Citera
2024-12-21, 16:06
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Själv tror jag att du övertolkar.

Tror att sossarna i Riksdagen avskyr SD men..... de välkomnar gärna SD att rösta på deras förslag.

Det gäller ju att försöka få osämja inom Tidelaget och jag tror dom vet exakt vad dom pysslar med.

Kärnpunkten i det du refererar till. Det där med rättspolitik.

Det är väl att de vill att HVB hemmen ska kommunaliseras med statlig översyn.

Inte som idag att det ska vara privata vinstintressen inom HVB verksamheten.

Alltså vill hon syna om Sverigedemokraterna främst ser still skattebetalarnas bästa eller de som vill suga ut vinster i välfärden. Det har ju varit lite skandaler kring kriminella som driver HVB hem.
https://www.barnombudsmannen.se/aktu...as-omedelbart/

Så S anser helt enkelt att det än en gång är dags för Sverigedemokraterna att visa färg.
Vi får se vad som händer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in