Svara
2024-12-21, 16:42
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Hej Flashback!

Som jag nämnt tidigare i andra trådar får jag alltid mardrömmar av kamomillte. Här är nattens upplevelser efter två påsar i en kopp igår kväll, i form av en liten sammanfattande novell:

Bilturen

Det började med en lång, meningslös bilfärd med en främmande kvinna som skulle skjutsa mig nånstans. Nu har dagen hunnit gå och jag har glömt detaljerna, men jag minns att det var hon som körde bilen och allt var bara miserable. Jag kände mig anklagad och missförstådd.

Temat under hela bilfärden var att den okända kvinnan var missnöjd med allt jag sa, jag var missnöjd med allt hon sa och allt jag gjorde var tyvärr "fel". Hon var sliten och hade stripigt hår uppsatt i en slarvig, rättfärgad frisyr. Det var inget uppmuntrande sällskap.

Mot slutet av bilfärden fick jag för mig att försöka säga någonting mer uppmuntrade. Hon tittade klentroget på mig och sa "Finns det någonting där inne?" som i bemärkelsen "Finns det något gott inom dig över huvud taget?"

Affären

När den långa bilfärden var över hamnade jag långt om länge i en affär, den var ungefär som ett vanligt köpcenter fast värre - om någon nu kan tänka sig det.

Affären presenterade allt det som en storstadsmänniska flyr ifrån när hon lämnar storstaden och flyttar ut på landet: höga tjattrande röster, "charmiga" försäljare som försöker övertyga och intala, stark påträngande belysning, dålig musik, trängsel osv. Det var ingen trevlig plats för mig.

Väl inne i affären gick allt fel. Det började med att jag skulle prova ett par vackra cirkelformade örhängen, men de ramlade sönder i sina beståndsdelar och jag fick montera ihop den igen och hänga tillbaka. Vad som hände sedan minns jag inte, men jag slapp därifrån och drömmen fortsatte på temat "dålig stämning".

Lägenhetslabyrinthen

Den sista delen av drömmen - som jag upplevde pågick hela natten - utspelade sig i en stor, vindlande lägenhet full av okända människor. Jag förstod inte varför jag var där. De flesta var jobbiga, otrevliga, fulla och påträngande.

Efter att ha gått runt en stund insåg att lägenheten var som ett slags bordell, bestående av långa korridorer med rum på båda sidor där man hörde vad som pågick.

Någon visade en bild av en död igelkott. Den var vidrig. Personen som hade tagit bilden lyfte med handen som inte höll i kameran upp igelkottens ena bakben så att den mjuka, bleka magen syntes. Bilden föreställde endast detta: en död igelkotts mage samt dess upplyfta bakben.

Många scener utspelade sig i lägenheten, de flesta präglade av div missförstånd och konflikter.

Tillslut satte jag mig för att vila i en dubbelsäng, med en okänd, relativt oviktig människa bredvid mig. Jag tror det var min syster som jag inte har talat med på 20 år. Eller så var det någon annan.

Plötsligt blev jag varse att en våldtäkt verkade pågå i ett av rummen. "Jag vill inte ha din kuk i mitt rövhål!" skrek en man som lät som en rutinerad hamnarbetare från Göteborg, dvs inte den typen av person man med fördel väljer ut för en anal överfallsvåldtäkt.

Av någon anledning gjorde dessa ljud mig väldigt rädd. Det var bara en tidsfråga innan de aktuella personerna skulle storma ut ur rummet och skrika bloody murder.

Jag löste situationen genom att gömma mig under täcket, för det kändes som det enda rätta.

Det sista jag minns är att jag lämnade lägenheten, men när jag kom till ytterdörren insåg jag att den stått vidöppen i flera timmar och att det var mitt fel. Jag hade nämligen tryckt på hissen och ställt en soppåse utanför som jag hade tänkt att slänga men glömt bort.

Det var pinsamt att jag hade glömt påsen och hissen, för hissen stod fortfarande där och "väntade" på att jag skulle kliva in. Eftersom hissen väntade på mig så kunde ingen annan använda den, och jag såg hur flera av grannarna hade ställt sina soppåsar utanför dörren. Jag hade alltså omedvetet kidnappat ett helt höghus fullt av människor pga mitt slarv, och dessutom lämnat dörren till bordell-lägenheten öppen vilket såklart är ett big no no.

Det kändes som ännu ett misslyckande.

Vaknade med samma känsla av akut upptagenhet som följt mig genom natten, som att jag var "mitt i " något dvs inte särskilt utvilad.

THE END
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2024-12-21 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in