• 1
  • 2
2024-12-21, 17:56
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Är det något fel på helt vita sängkläder?
Bra för man kan tvätta i 90 grader med vittvättpulver och de blir rena och bra varje gång. Man behöver inte funder på något konstigt mönster, enkelt om man behöver nya, bara köpa vita igen. Eller känns det för mycket "hotell"? Några nackdelar?
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2024-12-21 kl. 17:59.
Citera
2024-12-21, 17:58
Använd vad du vill och skit i vad andra tycker 🤷🏼‍♀️
Citera
2024-12-21, 17:59
Medlem
Arga.pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bra för man kan tvätta i 90 grader med vittättpulver och de blir rena och bra varje gång. Man behöver inte funder på något konstigt mönster. Eller känns det för mycket "hotell"?
Det handlar väl om personlig preferens. Jag har alla möjliga färger på sängkläder, däribland vita.
Citera
2024-12-21, 18:04
Medlem
Citat:
Bra för man kan tvätta i 90 grader med vittvättpulver och de blir rena och bra varje gång. Man behöver inte funder på något konstigt mönster, enkelt om man behöver nya, bara köpa vita igen. Eller känns det för mycket "hotell"? Några nackdelar?
Kör enbart svarta gummilakan, behöver bara sköljas av i duschen.
Skämt åsido är det inget fel på dem, jag har mest vita sängkläder. Undantaget är påslakanen.
Citera
2024-12-21, 18:05
Medlem
Citat:
Man kan tvätta även de flesta färgade sängkläder i 90 gr C, om man inte väljer sämsta kvalitet.

Men inget fel på helvitt, det ser fräscht ut. Om de är rena :-)

Har själv vitt lakan, medans påslakan och kuddvar är mönstrade. Tvättar alltid allt i nittio.
Citera
2024-12-21, 18:06
Medlem
Har vita sängkläder, sådana där "hotellmodell" med två breda ränder i vitt. Tvättar sedan sängkläderna med mina vita handdukar. Tar så många handdukar som får plats i trumman. Tycker det är praktiskt. Det kanske ser ut som ett hotell, än sen då?
Citera
2024-12-21, 18:19
Medlem
smickras avatar
Citat:

Fel?
Citera
2024-12-21, 18:40
Medlem
Har alltid vitt jag med sen barnen och frugan var utflugna. Barnen gjorde massa kladd och frugan kunde ibland blöda ner de. Annar salltid vitt Stilren.t
Citera
2024-12-21, 19:15
Medlem
Har gärna vitt underlakan. Vill ha ett mönster som visar hur påslakanet ska ligga för att slippa missförstånd mitt i natten. Alla bomullslakan kan man tvätta i valfri temperatur, 60 räcker bra för mig.
Citera
2024-12-21, 19:23
Medlem
immenhusens avatar
Jag kör vitt rakt av. Alltid. Använder sedan ett överkast som matchar resten av inredningen. Det är mycket fräschare än att ha sängkläder i allehanda färger, vilka är till för smutsiga latmaskar som inte orkar tvätta eller sköta sin personliga hygien.

/AI
Citera
2024-12-21, 19:51
Medlem
zombie-nations avatar
Du kanske vill veta varför man hade vitt förr. För att man bykade det. Det var det enklaste sättet att få det rent. Därför var det aldrig färgat. Nu blir det enkelt rent i en maskin. Så det beror om du vill köra 95 eller 60, detta bör avgöra färgen.
Citera
2024-12-21, 19:52
Medlem
Helt vitt kan kännas väldigt fräscht tycker jag. Vissa har säsongsvis olika färger eller mönster men helt ärligt tror jag inte någon annan än du själv bryr dig om just dina sängkläder. Tar du hem någon är det enda viktiga att det är rent. Vilken färg det har lär inte avgöra något i längden.

Sen är jag lite nyfiken: Varför tvättar du i hela 90 grader? Hade för mig att allt går att tvätta i 30-40 utan problem. Du har väl inte vägglöss precis?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in