Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-21, 23:59
Medlem
Som KKK kör jag helvitt, bara vita lakan. 😁
Citera
2024-12-22, 00:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är det något fel på helt vita sängkläder?
Bra för man kan tvätta i 90 grader med vittvättpulver och de blir rena och bra varje gång. Man behöver inte funder på något konstigt mönster, enkelt om man behöver nya, bara köpa vita igen. Eller känns det för mycket "hotell"? Några nackdelar?
Inget fel alls. Men jag föredrar mönstrade påslakan och örngott. Underlakan är bäst vita.
Citera
2024-12-22, 00:29
Medlem
Lite som vita kallingar. Det syns vad du gjort. Men jag föredrar det, istället för svarta där man inte ser sina synder. Man ser en del av det vita på svart iofs. Men mens, snus och dräggel syns bäst på vit.
Citera
2024-12-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Som KKK kör jag helvitt, bara vita lakan. 😁

Skitbra, slipper man bädda, bara på med lakanet och sätt eld på ett kors. Så har du det varmt och gött.
Citera
2024-12-22, 00:52
Medlem
Jag tvättar alltid bäddtextil i 90 grader. Samma med frotté, kökshanddukar, (tallriks)underlägg och städtextil. Gärna efter 40 eller 60 graders tvätt. Jag tänker att det är hygieniskt både för kläder och tvättmaskin.

Gärna linne om det är vitt. Det ser mer levande ut. Tycker också linne är skönare än bomull.

IKEA har i alla fall tidigare haft generösa linnelakan med ok kvalitet.
Citera
2024-12-22, 00:59
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Har gärna vitt underlakan. Vill ha ett mönster som visar hur påslakanet ska ligga för att slippa missförstånd mitt i natten. Alla bomullslakan kan man tvätta i valfri temperatur, 60 räcker bra för mig.

Bra där livet är inte alltid en dans på rosor
Citera
2024-12-22, 01:11
Medlem
Mohaves avatar
Bland muslimer är vita lakan ett krav på bröllopsnatten. Lakanen ska sedan hängas ut till beskådan för släkten och då vara blodiga för att bevisa att bruden var oskuld.
Citera
2024-12-22, 01:23
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är det något fel på helt vita sängkläder?
Bra för man kan tvätta i 90 grader med vittvättpulver och de blir rena och bra varje gång. Man behöver inte funder på något konstigt mönster, enkelt om man behöver nya, bara köpa vita igen. Eller känns det för mycket "hotell"? Några nackdelar?

Helt rätt. Jag har vitt underlakan, vitt duntäcke och vitt örngott. Inget konstigt alls. Snyggt.
Citera
2024-12-22, 01:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vitt är fint. Har även andra färger. Kan vara kul att byta ibland.
Citera
2024-12-22, 01:27
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Jättefint och fräscht. Kör på.
Nackdel: fläckar som inte går bort i tvätten ser riktigt ofräscht ut och laken måste kasseras dirr.

Kasserade lakan är en guldgruva som trasor. För att putsa silver, kopparföremål,mässing, skor (oumbärliga för skoputs för att smörja in och blanka) Riv i trasor och njut. Hemlighet: Spara inte på trasorna. Gnid!
Citera
2024-12-22, 01:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Det får gärna ligga på längden över min kropp.
Måste du ha mönster på längden då?
Citera
2024-12-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Ikea är oftast kassa men Jysk har ibland väldigt bra sängkläder,

Ah, ok! Jag har dåliga erfarenheter av sängkläder inköpta på Jysk, men det finns säkert bra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in