Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 21:20
Medlem
Snlla hjlp r helt vrdels p hushllsmaskiner. Har en diskmaskin frn mrket Beko. Nu blinkar P1 p displayen och makinen diskar inte. Den lter som att den tar in vatten och lter ven som att den tmmer vatten men inget hnder.
Citera
Igår, 21:24
Medlem
knark-kungens avatar
Har du kvar manualen?

Alternativt googla felkod + diskmaskinsnamn.

Hittade det hr

Try resetting the appliance by pressing and holding the start/pause/cancel button for three seconds. If this does not solve the problem, you may need an engineer. Please find out our contact details by clicking here.
Citera
Igår, 21:26
Medlem
Lite mer info om maskinen r rtt hjlpsamt.
Sparat manualen? i den brukar dr finnas en del som beskriver alla felkoder som kan uppst.
Citera
Igår, 21:37
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anib9
Snlla hjlp r helt vrdels p hushllsmaskiner. Har en diskmaskin frn mrket Beko. Nu blinkar P1 p displayen och makinen diskar inte. Den lter som att den tar in vatten och lter ven som att den tmmer vatten men inget hnder.
https://www.bruksanvisni.ng/diskmaskiner/beko
En skning p Google. Hr kan du finna manual till just din maskin.
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Citat:

P1 r fuktdetektorn under botten.

Det kan allts lcka vatten frn diskutrymmet ner botten under.
Kolla att skruvarna r tdragna till de luckor som finns i botten.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Jag tror att det r det som r problemet. Lsta lite i manualen. Har testat allt men inget hjlper. Det blir s nr man kper det billigaste. Tror du det blir dyrt att reparera?
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
P1 r fuktdetektorn under botten.

Det kan allts lcka vatten frn diskutrymmet ner botten under.
Kolla att skruvarna r tdragna till de luckor som finns i botten.
Jag tror att det r det som r problemet. Lsta lite i manualen. Har testat allt men inget hjlper. Det blir s nr man kper det billigaste. Tror du det blir dyrt att reparera?
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Citat:

Min Whirlpooldiskmaskin dr skruvade mina skruvar upp sig efter efter ngra r och d fick jag motsvarande felkod. Lyft bara bort nedre spolarmen o lyft bort luckan fr bottenfiltren, s ser du ngra skruvar. Dra frsiktigt t dem ifall den inte sitter tillrckligt hrt.
Citera
Igår, 23:16
Medlem
Om du inte lyckas lsa problemet med hjlp av manualen, Google och denna trd fr du ring supporten fr din diskmaskin och frga dem angende felet. Du kan ocks frga hur mycket det skulle kosta fr en tekniker att komma och reparera.
Senast redigerad av Spikerman Igår kl. 23:19.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

Brjar en diskmaskin g snder sdr r det ofta lika bra att kpa en ny. 6000 kostar det kanske, och d hmtar de den gamla ocks. Du klarar av att installera den sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in