Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 21:20
Medlem
Snälla hjälp är helt värdelös på hushållsmaskiner. Har en diskmaskin från märket Beko. Nu blinkar P1 på displayen och makinen diskar inte. Den låter som att den tar in vatten och låter även som att den tömmer vatten men inget händer.
Citera
Igår, 21:24
Medlem
knark-kungens avatar
Har du kvar manualen?

Alternativt googla felkod + diskmaskinsnamn.

Hittade det här

Try resetting the appliance by pressing and holding the start/pause/cancel button for three seconds. If this does not solve the problem, you may need an engineer. Please find out our contact details by clicking here.
Citera
Igår, 21:26
Medlem
Lite mer info om maskinen är rätt hjälpsamt.
Sparat manualen? i den brukar där finnas en del som beskriver alla felkoder som kan uppstå.
Citera
Igår, 21:37
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anib9
Snälla hjälp är helt värdelös på hushållsmaskiner. Har en diskmaskin från märket Beko. Nu blinkar P1 på displayen och makinen diskar inte. Den låter som att den tar in vatten och låter även som att den tömmer vatten men inget händer.
https://www.bruksanvisni.ng/diskmaskiner/beko
En sökning på Google. Här kan du finna manual till just din maskin.
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Citat:

P1 är fuktdetektorn under botten.

Det kan alltså läcka vatten från diskutrymmet ner botten under.
Kolla att skruvarna är åtdragna till de luckor som finns i botten.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Jag tror att det är det som är problemet. Lästa lite i manualen. Har testat allt men inget hjälper. Det blir så när man köper det billigaste. Tror du det blir dyrt att reparera?
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
P1 är fuktdetektorn under botten.

Det kan alltså läcka vatten från diskutrymmet ner botten under.
Kolla att skruvarna är åtdragna till de luckor som finns i botten.
Jag tror att det är det som är problemet. Lästa lite i manualen. Har testat allt men inget hjälper. Det blir så när man köper det billigaste. Tror du det blir dyrt att reparera?
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Citat:

Min Whirlpooldiskmaskin där skruvade mina skruvar upp sig efter efter några år och då fick jag motsvarande felkod. Lyft bara bort nedre spolarmen o lyft bort luckan för bottenfiltren, så ser du några skruvar. Dra försiktigt åt dem ifall den inte sitter tillräckligt hårt.
Citera
Igår, 23:16
Medlem
Om du inte lyckas lösa problemet med hjälp av manualen, Google och denna tråd får du ring supporten för din diskmaskin och fråga dem angående felet. Du kan också fråga hur mycket det skulle kosta för en tekniker att komma och reparera.
Senast redigerad av Spikerman Igår kl. 23:19.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

Börjar en diskmaskin gå sönder sådär är det ofta lika bra att köpa en ny. 6000 kostar det kanske, och då hämtar de den gamla också. Du klarar av att installera den själv.
Citera
Idag, 08:12
Medlem
Fukt detektor kan startas utan det är fel, tex att du har slabbat rejält o vatten runnit in o under. Dra ur maskinen o Lyft lite försiktigt o kolla under, maskinen kan sitta borrad i skåpen bredvid men 2 skruvar.

Oftast är dessa varningar falsklarm men du måste torka med tex hårfön.

Det är jävligt bra att ha sådant plastskydd under en maskin! Jag hade inte det under kylskåpet vilket jag efteråt ångrar…
Citera
Idag, 08:56
Moderator
Falukropps avatar
Hemelektronik, ljud och bild --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem