• 2
  • 3
2024-12-23, 08:38
Medlem
Aldrig ens testat IP-TV men för allt utom LIVE-sändningar löser en simpel mediaserver alla problem. Ganska förvånad att inte fler använder det hemma istället för att betala hutlösa priser för multipla tjänster där du inte ens äger det du köper.
Citera
2024-12-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Tycker dina argument haltar mot mitt inlägg.

Om nu spottfy är så bra undrar jag varför piratkopieringen av musik har ökat?
Källa:
https://www.wired.com/story/music-pi...ce=chatgpt.com

Ett annat exempel är winrar precis alla som har det programmet kör på utgången provperiod vilket i sig inte är tillåtet enligt licensavtalet.

Självklart kommer dom som piratkopierar eller pirat streamar att fortsätta göra det. Med samma argument. Om det skulle vara gratis.
Finns förstås flera olika aspekter av piratkopiering. Jag vill nog ändå hävda att 00-talet präglades av konsumenter som önskade en produkt som helt enkelt inte fanns att köpa, dvs mp3 i mängd, indexerat, taggat och ett klick bort. Det enklaste sättet att få tag på musik var piratkopiering och det var nog det viktigaste för många. Spotify och liknande tjänster mötte den efterfrågan och levererar överlägset för den stora massan.

Sen finns det andra aspekter. Nischer, nördar, more than average-priskänsliga. Men den här smidigheten som piratkopieringen tvingade fram tycker jag är enormt häftig. Och IP-TV är ett snarlikt fenomen.
Citera
2024-12-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebandit
Finns förstås flera olika aspekter av piratkopiering. Jag vill nog ändå hävda att 00-talet präglades av konsumenter som önskade en produkt som helt enkelt inte fanns att köpa, dvs mp3 i mängd, indexerat, taggat och ett klick bort. Det enklaste sättet att få tag på musik var piratkopiering och det var nog det viktigaste för många. Spotify och liknande tjänster mötte den efterfrågan och levererar överlägset för den stora massan.

Sen finns det andra aspekter. Nischer, nördar, more than average-priskänsliga. Men den här smidigheten som piratkopieringen tvingade fram tycker jag är enormt häftig. Och IP-TV är ett snarlikt fenomen.

Om någon piratkopierar för att tjänsten inte finns tillgänglig är väl en helt annan sak än att man gör det för man tycker det inte är tillräckligt billigt?

Jag ser inte likheten med Ip-Tv som du drar. Idag finns det massor av gratis media att konsumera som inte fanns då. Som YouTube och Twitch. Tycker man det är för dyrt kan man se på annat helt gratis.
Piratkopierarna kommer alltid ha massa argument till varför dom gör det dom gör. Är det inte för priset så klagas det på att dom är rädda för att deras data ska säljas ut till tredje part. o.sv
Citera
2024-12-30, 17:18
Medlem
Polacken88s avatar
Att kräva 499kr/mån för 20 tv kanaler där det 70% av tiden spelas massa dumma reklam ÄR stöld.
Jag hoppas att illegalt iptv ökar och resulterar i att många stora "riktiga" tvleverantörer går i konkurs
Citera
2025-01-25, 18:14
Medlem
KaptenDilberts avatar
Hur skaffar man IPTV ? tydligen känner jag för få personer och bara "normies" , jag har frågat mig fram i ett halvår utan någon framgång, om det nu är "invite" man behöver, suck...
Citera
2025-01-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Hur skaffar man IPTV ? tydligen känner jag för få personer och bara "normies" , jag har frågat mig fram i ett halvår utan någon framgång, om det nu är "invite" man behöver, suck...
Bara att googla, är mot reglerna att nämna dessa vid namn.
Finns tråd om IPTV, kanske lite matnyttigt
(FB) Nya stortråden för IPTV-diskussioner/support (LÄS STARTINLÄGGET INNAN POSTNING!)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in