Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 11:52
Medlem
Fick e-post från synonymer.se om att jag beställt prenumerationsplan årsvis den 13-Jun-2024 vilket jag också gjorde och fick besked från Klarna om att jag betalat synonymer.se den 13 juli 2024. (drogs från kontot den 16 juli 2024).

Har inte framkommit att jag prenumererar när jag varit inloggad på det kontot utan har stått att jag kan uppdatera till premium så mitt konto verkar inte ha blivit uppdaterat till premium trots att jag betalade för det.

Anledningen till att jag betalade för premium var för att sidan fyllde en funktion och inte för att få andra tillägg (man klarar sig utan premium för att hitta synonymer som är sidans främsta funktion) och andra kanske gör på liknande sätt men nu har jag sett att jag aldrig fick prenumerationsstatus på kontot vad jag kan se.
Senast redigerad av htmll Idag kl. 12:36.
Citera
Idag, 12:30
Medlem
kalkryggars avatar
Men du har om jag förstår det rätt skrivit in dina kortuppgifter på deras webbsida?

Så fort en webbsida erbjuder ett gratis-konto eller gratissaker men man måste registrera sina kortuppgifter så är det en signal att absolut inte göra det. En sån sida ger man fingret och går vidare.

EDIT: Ser nu att du skriver att du medvetet har valt att prenumerera på ett betalkonto. Så det du faktiskt vill skriva om jag förstår det rätt är att du har betalt för något du aldrig fick? Är det korrekt.

I så fall har du varit i kontakt med dem och undrat över detta och vad har de sagt då? Det kan ha varit ett simpelt misstag av dig eller dem.
Senast redigerad av kalkryggar Idag kl. 12:33.
Citera
Idag, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men du har om jag förstår det rätt skrivit in dina kortuppgifter på deras webbsida?

Så fort en webbsida erbjuder ett gratis-konto eller gratissaker men man måste registrera sina kortuppgifter så är det en signal att absolut inte göra det. En sån sida ger man fingret och går vidare.

EDIT: Ser nu att du skriver att du medvetet har valt att prenumerera på ett betalkonto. Så det du faktiskt vill skriva om jag förstår det rätt är att du har betalt för något du aldrig fick? Är det korrekt.

I så fall har du varit i kontakt med dem och undrat över detta och vad har de sagt då? Det kan ha varit ett simpelt misstag av dig eller dem.

Det är en rörig sida att vara inloggad på kring vissa saker, man tycker det kunde varit bättre då det stått att sidan genererar mycket pengar. De tjänar miljoner på synonymer.se – med bara 2 anställda

Kontaktade dom den 23 november med en annan fråga kring hur sidan fungerade men fick inget svar kring det. Har tidigare idag skickat ett nytt meddelande om att jag aldrig fick prenumerationsstatusen trots att jag betalade för den, får se om jag får något svar kring det.

Jag har betalat och fått bekräftelse på det till samma mejl som jag har kopplat till kontot på synonymer.se så jag ser inte hur jag har gjort fel i detta.
Senast redigerad av htmll Idag kl. 12:55.
Citera
Idag, 13:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htmll
Det är en rörig sida att vara inloggad på kring vissa saker, man tycker det kunde varit bättre då det stått att sidan genererar mycket pengar. De tjänar miljoner på synonymer.se – med bara 2 anställda

Kontaktade dom den 23 november med en annan fråga kring hur sidan fungerade men fick inget svar kring det. Har tidigare idag skickat ett nytt meddelande om att jag aldrig fick prenumerationsstatusen trots att jag betalade för den, får se om jag får något svar kring det.

Jag har betalat och fått bekräftelse på det till samma mejl som jag har kopplat till kontot på synonymer.se så jag ser inte hur jag har gjort fel i detta.

Så det blir att invänta svar från dem helt enkelt. Är de så att du aldrig fick rätt status (att de gjorde fel) så kunde de ge dig ett avgiftsfritt år samt att de bjöd på ett extra år. Så skulle jag gjort om jag vore dem.

I övrigt så är det härligt att se att de drar in bra med flis på en bra sida.
Citera
Idag, 13:21
Medlem
Citat:
Så det blir att invänta svar från dem helt enkelt.

Dock svarade dom inte på mitt tidigare mejl för ungefär en månad sedan kring en annan sak men jag ska återkomma kring hur det blev med det senaste mejlet jag skickade.

Citat:
Är de så att du aldrig fick rätt status (att de gjorde fel) så kunde de ge dig ett avgiftsfritt år samt att de bjöd på ett extra år.

Jag fick aldrig rätt status vad jag vet men förstod inte riktigt till en början då jag tyckte det var otydligt men insåg det senare. Det som inkluderades i prenumerationsdelen var som jag skrev inte så intressant med tex minikryss varje dag utan det handlade som jag skrev mer om synonymerna och att ungefär som att köpa en bok med synonymer så betalade jag genom att prenumerera.

Citat:
I övrigt så är det härligt att se att de drar in bra med flis på en bra sida.

Tyckte också att det verkade vara en bra sida till en början men nu har jag beställt en synonymordbok istället.
Senast redigerad av htmll Idag kl. 13:28.
Citera
Idag, 13:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Dock svarade dom inte på mitt tidigare mejl för ungefär en månad sedan kring en annan sak men jag ska återkomma kring hur det blev med det senaste mejlet jag skickade.

Ja svaret är vad vi väntar på. Svarar de inte så skickar du in igen.

Citat:
Jag fick aldrig rätt status vad jag vet men förstod inte riktigt till en början då jag tyckte det var otydligt men insåg det senare. Det som inkluderades i prenumerationsdelen var som jag skrev inte så intressant med tex minikryss varje dag utan det handlade som jag skrev mer om synonymerna och att ungefär som att köpa en bok med synonymer så betalade jag genom att prenumerera.

Har du inget intresse av de som ingår i prenumerationen som kostar så finns det ingen mening med att du betalar för det. Något som man faktiskt kunde tycka att du skulle ta reda på innan du väljer att betala för det.

Att ge dem någon slags allmänt stöd för att de tillhandahåller en bra tjänst finns det absolut inget behov av då de badar i pengar.

Citat:
Tyckte också att det verkade vara en bra sida till en början men nu har jag beställt en synonymordbok istället.

Men jag förstår inte riktigt. Synonymer kan du väl fortsätta att använda på deras webbsida? Det är ju gratis. Det står visserligen att det är gratis för ett visst antal per dag. Jag har aldrig stött på någon spärr. Hur många synonymer om dagen kollar du upp egentligen?
Citera
Idag, 14:07
Medlem
Citat:
Ja svaret är vad vi väntar på. Svarar de inte så skickar du in igen.

Har du inget intresse av de som ingår i prenumerationen som kostar så finns det ingen mening med att du betalar för det. Något som man faktiskt kunde tycka att du skulle ta reda på innan du väljer att betala för det.

Att ge dem någon slags allmänt stöd för att de tillhandahåller en bra tjänst finns det absolut inget behov av då de badar i pengar.

Men jag förstår inte riktigt. Synonymer kan du väl fortsätta att använda på deras webbsida? Det är ju gratis. Det står visserligen att det är gratis för ett visst antal per dag. Jag har aldrig stött på någon spärr. Hur många synonymer om dagen kollar du upp egentligen?

Om dom hade gett mig premiumstatus på kontot när jag betalade för det så hade det inte varit något problem. Jag hade haft användning av prenumerationen men på vilket sätt behöver jag inte förmedla.
Senast redigerad av htmll Idag kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in